تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/07 - 01:55
کد خبر: 357397

تعیین تکلیف تخفیف شهریه برای همه دانشگاه‌ها

مشخص شده که یک تصمیم کلی برای تعیین تکلیف تخفیف شهریه دانشجویان در وزارت علوم اتخاذ و به دانشگاه ها ابلاغ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با طرح این مطالبه این سوال مطرح می‌ شود که اساسا چه موقع دانشجویان می توانند شهریه ای که پرداخت کردند را پس بگیرند؟

در پاسخ به این سوال سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران به خبرنگار فارس گفت: اگر دانشجویی از خدمات دانشگاه در این ترم استفاده نکرده باشد می تواند شهریه خود را پس بگیرد؛ در واقع اگر دانشجو شهریه پرداخت کرده اما خدمت در ازای آن دریافت نکرده می تواند درخواست عودت شهریه را بدهد یا بابت شهریه بستانکار شود.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی درخواست حذف ترم یا مرخصی بدون احتساب در  سنوات داده و دانشگاه با موجه تشخیص دادن دلیل دانشجو، با درخواست او موافقت کرده است، دانشگاه می تواند شهریه ای که دانشجو پرداخت کرده را بازگرداند اما اگر دانشجو از خدمات دانشگاه استفاده کند در آن صورت نمی‌تواند بگوید که از خدمات استفاده نکرده ام و در نتیجه می خواهم شهریه را پس بگیرم.

*تخفیف شهریه برای همه دانشجویان در کار خواهد بود 

با اینکه آموزش ‌های مجازی دانشگاه ها برقرار است و دانشجویان از طریق سامانه های الکترونیکی دروس خود را پیگیری کردند؛ اما برخی دانشجویان می ‌گویند بین خدمات حضوری و خدمات مجازی تفاوت وجود دارد و از این رو باید شهریه این دو روش آموزشی دانشگاه هم متفاوت باشد.

در پیگیری خبرنگار فارس از این موضوع از دانشگاه ها مشخص شد که این موضوع که دانشجویان خدمات آموزش حضوری از دانشگاه دریافت نکرده اند و اینترنت از خدمات مجازی استفاده کردند و بین خدمات مجازی و خدمات حضوری تفاوت هایی وجود دارد از سوی دانشگاه ها پذیرفته شده است. از این رو اغلب دانشگاه ها در نظر دارند که برای همه دانشجویان شهریه پرداز، تخفیفی را در قالب تخفیف شهریه اعمال کنند.

*تصمیم گیری هماهنگ درباره میزان تخفیف دانشجویان توسط وزارت علوم

خبرنگار فارس موضوع تخفیف شهریه را از مدیر یک پردیس دانشگاه دولتی که دانشجویان زیادی در این دانشگاه برای تخفیف شهریه در فارس من کمپین راه اندازی کرده بودند، پیگیری کرد.

این مدیر که نخواست تا پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در این باره، اطلاع رسانی کند و از این رو در این مطلب از ذکر نام او خودداری شده است، به خبرنگار فارس، گفت: قرار است جلسه‌ای در این باره در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود و یک تصمیم کلی درباره میزان تخفیف دانشجویان شهریه پرداز توسط این وزارتخانه اتخاذ شود و برای همه دانشگاه ها ابلاغ شود.

این مدیر پردیس دانشگاهی ادامه داد: به همین دلیل است که دانشگاه ها برای تصمیم‌گیری درباره شهریه ها، منتظر اعلام سیاست های وزارت علوم  هستند و پس از ابلاغ تصمیم، میزان تخفیف اعلام و تخفیف ها را اعمال خواهند کرد.

در پیگیری خبرنگار فارس از چند دانشگاه، موضوع تصمیم گیری هماهنگ درباره میزان تخفیف دانشجویان توسط وزارت علوم تایید شد.

از این رو به نظر می رسد مطالبه چند هزار نفری دانشجویان در فارس من، فعلا در انتظار تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

*دانشجویان نگران تخفیف شهریه نباشند

در آخرین پیگیری، خبرنگار فارس این موضوع که قرار است تصمیم هماهنگی درباره شهریه دانشجویان شهریه پرداز در ترم کرونایی توسط وزارت علوم اتخاذ و به دانشگاه ها ابلاغ شود را از علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در این باره به خبرنگار فارس گفت: موضوع تغییر شهریه در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم نیست و در چارچوب اختیارات هیأت امنای دانشگاه‌ ها است.

وی تاکید کرد: اما به طور کلی وزارت علوم در این باره به دانشگاه ها توصیه کرده که در این شرایط بحرانی به دانشجویان کمک کنند تا علاوه بر دغدغه ‌های فعلی، دغدغه مالی به دانشجویان اضافه نشود. 

خاکی صدیق تصریح کرد: همچنین در این باره اطلاع دارم که قصد هیات امنا بر این است که تصمیم واحدی در این باره (تخفیف شهریه دانشجویان شهریه پرداز در ترم کرونایی) برای دانشگاه ها گرفته شود و در این باره از سوی هیات امنا اطلاع رسانی خواهد شد و دانشجویان از این بابت نگران نباشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top