تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/10 - 20:28
کد خبر: 357809

زمان برگزاری امتحانات غیرحضوری دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: برای جبران کلاس‌ها و فراهم کردن فرصت بیشتر برای آمادگی دانشجویان، امتحانات غیرحضوری از ۷ تیرماه آغاز و ۲۵ تیر ۱۳۹۹ پایان می‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و توقف کلیه فعالیت‌های آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دانشگاه یاسوج به روش‌های نوین آموزش غیرحضوری به ویژه استفاده از آموزش الکترونیک به صورت برخط و برون خط برای کاهش آسیب‌های ناشی از تعطیلی و جبران قسمتی از کاستی‌های به وجود آمده، روی آورد.

عریان در ادامه مطرح کرد: با نزدیک شدن به پایان نیمسال و امتحانات پایانی دانشگاه موضوع ادامه کلاس‌ها و ارزیابی پایانی نیمسال تحصیلی و برگزاری امتحانات را با توجه به شرایط و امکانات خود در دستور کار قرار داده و با تاکید بر اینکه مرجع ارزیابی هر درس مدرس آن درس است، برای برگزاری امتحانات و ارزشیابی نیمسال مذکور مواردی را ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه با اشاره حذف اضطراری بیان کرد: فرصت حذف اضطراری دروس تا ۱۲ خرداد ماه سال جاری خواهد بود صرفا در این نیمسال غیبت در امتحان پایانی به منزله حذف درس تلقی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نظر به وضعیت شیوع بیماری و همچنین به علت کثرت دانشجو در این مقاطع و عدم امکان سرویس دهی به آن‌ها (امکانات رفاهی براساس پروتکل بهداشتی) با بررسی همه جوانب و به ویژه با تاکید بر حفظ سلامت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به روش حضوری میسر نیست؛ لذا دانشگاه ناگزیر از برگزاری کلاس‌های دروس نظری و امتحانات پایانی به روش غیرحضوری است از این رو می‌توان بخشی از ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر، در طول نیمسال انجام داد و با بهره گیری حداکثری از فضای مجازی، امتحانات پایانی برگزار شود.

عریان اظهار کرد: جهت جبران کلاس‌ها و فراهم نمودن فرصت بیشتر برای آمادگی امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دو هفته تمدید می‌شود و بنابراین پایان کلاس‌ها ۴ تیر ماه ۱۳۹۹ بوده و امتحانات غیرحضوری از ۷ تیر ماه ۱۳۹۹ آغاز و ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ پایان می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به برگزاری امتحانات دانشجویان تحصیلات خاطرنشان کرد: با بررسی همه جوانب به ویژه با تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان اعضای هیئت علمی و کارکنان ادامه کلاس‌ها و تمامی امتحانات به روش غیرحضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) انجام می‌شود. در صورت تاکید استاد درس مبنی بر برگزاری امتحان حضوری درخواست خود را با ذکر دلایل ضرورت امتحان حضوری و پس از تصویب در شورای گروه و دانشکده به همراه تاریخ پیشنهادی امتحان حضوری که نباید بعد از ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ باشد، به شورای آموزشی دانشگاه جهت تصمیم گیری ارسال شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری امتحان با استفاده از سامانه‌های moodle و adobe connect تعریف پروژه‌هایی که برای اجرای آن لزومی به خارج شدن دانشجو از منزل یا نقض مقررات فاصله گذاری اجتماعی نیست، وجود دارد. ارائه تکلیف یا تمرین برای هر جلسه درس؛ تمرین و تکالیف هر جلسه درس می‌تواند به عنوان بخشی از ارزشیابی پایانی مورد نظر قرار گیرد.

عریان با اشاره به برگزاری دروس عملی تصریح کرد: با توجه به متفاوت بودن جنس دروس عملی نحوه ارائه آن به دانشکده واگذار می‌شود. دانشکده ملزم است دروس عملی که امکان ارائه آن در سامانه مجازی از طریق تصویر، صوت، فیلم و یا هر رسانه دیگر وجود دارد اقدام و نمرات آن‌ها تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ در سامانه آموزشی ثبت کند. برای سایر دروس عملی که که مستلزم حضور دانشجو در دانشگاه (آزمایشگاه، کارگاه و یا ایستگاه ها) است دانشکده لیست و نحوه اجرای آن‌ها را تهیه می‌کند تا در اولین فرصت ممکن که امکان حضور دانشجویان فراهم شود، برگزار شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top