تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/10 - 20:32
کد خبر: 357811

رصد عملکرد نمایندگان مجلس توسط یک تشکل دانشجویی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم‌آباد در نامه‌ای خطاب به نمایندگان نوشت: جنبش‌های دانشجویی و بخصوص بسیج دانشجویی عملکرد نمایندگان لرستان در یازدهمین دوره مجلس را رصد می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد در نامه‌ای خطاب به منتخبین یازدهمین دوره مجلس شدر استان لرستان نوشت: جنبش‌های دانشجویی و علی الخصوص بسیج دانشجویی با دقت تمامی فعالیت‌ها و عملکرد نمایندگان استان را رصد نموده و نسبت به کاستی‌ها و نواقص احتمالی در مقام مشاوری صالح و دلسوز یا آور و متذکر خواهد شد.

در این نامه آمده است:

با عنایت به رسالت جنبش دانشجویی بر خود لازم می‌دانیم باتوجه به سوابق انفعالی نمایندگان گذشته استان لرستان نکاتی را در این خصوص یادآور شویم:

۱-شأنیت خانه ملت و شأن نماینده ملت بودن بسیار فراتر از انگیزه‌های مادی دنیوی و همچنین اهداف زودگذر و منافع شخصی است. به فرموده امام خمینی (ره) مجلس در رأس همه امور است و این رآس امور معنایی بسیار وسیع‌تر از جا به جایی و عزل و نصب مدیران ادارات و دستگاه‌های دولتی به نفع منافع حزبی یا شخصی دارد. وظیفه نماینده مجلس در وهله اول قانونگذاری است و انتظار اول جامعه دانشگاهی از شما این است امروز در گام دوم انقلاب با تغییر رویکرد گذشته جایگاه اصلی نماینده مجلس را آن طور که شایسته مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، نشان دهید.

۲-هرچند وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری است، اما رسیدگی به مشکلات و معضلات حوزه‌های انتخابیه در چارچوب اختیارات قانونی نمایندگان مجلس از اهم انتظارات مردم این استان است که امیدواریم شما بتوانید با رعایت چارچوب‌های قانونی و حفظ شأنیت نمایندگی به این مشکلات رسیدگی و در جهت حل این معضلات گام‌های موثر و جدی بردارید.

۳-واضح و مبرهن است بخش کثیری از جامعه که از شما در قامت نماینده استان لرستان انتظار و مطالبه دارند و شما باید پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشید جامعه دانشگاهی، نخبگان و جنبش‌های دانشجویی است. تشریفات خاص و طولانی، دوری از قشر تحصیلکرده و دانشجو، فاصله میان نماینده مجلس و جنبش‌های دانشجویی معضل اساسی است که همواره در طول این سال‌ها خلأ آن احساس شده است. ستاد جوانان و دانشجویان نمایندگان فقط در موعد انتخابات نور چشمی هستند و پس ازپایان رأی گیری عملا منحل شده و تا انتخابات بعدی فاصله‌ای عمیق بوجود خواهد آمد. دلسوزانه به شما پیشنهاد می‌کنیم ستاد جوانان که در ایام انتخابات در کنار شما بودند را تبدیل به هسته‌های تخصصی و علمی کنید که اعضای آن دانشجو‌های استان باشند و بصورت تخصصی در زمینه موضوعات مختلف به شما راهکار‌ها و مشاوره‌های علمی و تخصصی ارائه دهند.

۴-قطعا به فشار‌های اقتصادی و تورم سرسام آور که بلای جان خانواده‌های ایرانی شده است واقف هستید. فشار‌های اقتصادی که عمدتا به دلیل ناکارآمدی مدیران و ضعف نظارت بر بازار است و مبحث نظارت دقیقا پاشنه آشیل سلامت اقتصادی و زمینه ساز مفاسد است. از شما انتظار می‌رود با استفاده از اختیارات قانونی نمایندگان مجلس نظارت بر کنترل اوضاع بازار را در دستور کار قرار دهید و ارکان نظارتی را پای کار نظارت‌های دقیق و حساب شده بیاورید.

۵-نیک مستحضرید که تا پایان دولت فعلی کمتر از یکسال زمان باقی مانده است و این موضوع شایسته مراقبت است که شما به عنوان نمایندگان ملت با دقت و حساسیت نسبت به لوایحی که توسط دولت فعلی درمدت زمان باقی مانده ارائه می‌شوند بررسی و تحلیل نمایید مبادا در این فرصت باقی مانده تخطی ازقانون، شیطنت‌های سیاسی و یا غفلت و سرکشی عده‌ای موجبات دشواری بیش از پیش را برای کشور فراهم آورد.

۶-مجلس گذشته حقیقتا مجلسی غیرانقلابی و پرهزینه برای نظام اسلامی بود که هزینه‌های گزاف ملی را به کشور تحمیل و FATF کرد. افشای پرونده اخلال در بازار خودرو، فضاحت دریافت رشوه و مبالغی در قبال عدم استیضاح وزرا، تصویب فاجعه سلفی گرفتن با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که مجلس ایران را دست مایه تمسخر سایر کشور‌ها قرار دارد.

بدیهی است نماینده انقلابی در طراز انقلاب اسلامی باید دارای ویژگی‌های بصیرت، تقوا، آرمان خواهی، انقلابی گری، استکبارستیزی، نگاه به توان داخلی، استقلال در امر نمایندگی و بیزاری از زد و بند‌های سیاسی باشد؛ و این شاخصه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهد و اکنون برادرانه شما را به رعایت تمام موارد بالا سفارش می‌کنیم.

در پایان به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و دانشجویان انقلابی و مطالبه گر اعلام می‌کنیم جنبش‌های دانشجویی و علی الخصوص بسیج دانشجویی با دقت تمامی فعالیت‌ها و عملکرد نمایندگان استان را رصد نموده و نسبت به کاستی‌ها و نواقص احتمالی در مقام مشاوری صالح و دلسوز یا آور و متذکر خواهد شد.

بدیهی است، بسیج دانشجویی پاسدار آرمان‌های نظام و انقلاب و رهبری بوده و عقد اخوت با هیچ حزب و جریان و گروه خاص ندارد و در مقابل هر رفتاری که منزلت و شأن جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیاندازد واکنش قاطع نشان خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top