تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/03/11 - 23:38
کد خبر: 357958

بیانیه تشکل دانشجویی دانشگاه رازی درپی حادثه شهرک فدک

در قسمتی از این بیانیه آمده است: اختلافات دو اداره ی اوقاف و شهرداری کرمانشاه و همچنین برخورد خلاف مقررات مامورین شهرداری در اجرای حکم تخریب و تبعاتی که بدنبال سوءمدیریت در این ماجرا به وجود آمد، از جمله فوت مرحومه آسیه پناهی، نیازمند ورود سریع و قاطع دستگاه قضا به این مسئله است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی درخصوص حادثه شهرک فدک کرمانشاه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به وقوع حادثه ی تخریب سازه های غیر مجاز در شهرک فدک کرمانشاه و اتفاقاتی که به دنبال آن به وقوع پیوست  از جمله هتک حرمت و ضرر و زیان مادی و معنوی عده ای از شهروندان و همچنین فوت غم انگیز و تاسف آور بانویی میانسال به نام آسیه پناهی ، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی ضمن محکوم کردن این واقعه و اظهار همدردی با بازماندگان آن مرحومه چند نکته ای را در این خصوص متذکر میشود.

۱_معضل حاشیه نشینی در کرمانشاه به عنوان مسئله ای فراگیر و رو به رشد در سالهای جاری مشکلات فراوانی را در پی داشته است، بهره مندی ناکافی استان کرمانشاه از شاخص های رفاه اجتماعی و آمار بالای  فقر ، بیکاری و اعتیاد به عنوان محرک های رشد این معزل گواهی بر این مدعاست ، فلذا نگاه مقطعی به واقعه ی شهرک فدک تنها مسکنی کوتاه مدت بر آلام رنج دیدگان از حاشیه نشینی خواهد بود و مسئولین امر باید با دیدی جامع و کارگشا به شکل ریشه ای به دنبال حل این موضوع باشند.

۲_اختلافات دو اداره ی اوقاف و شهرداری کرمانشاه و همچنین برخورد خلاف مقررات مامورین شهرداری در اجرای حکم تخریب و تبعاتی که بدنبال سوءمدیریت در این ماجرا به وجود آمد، از جمله فوت مرحومه آسیه پناهی ، نیازمند ورود سریع و قاطع دستگاه قضا به این مسئله است.

۳_شورای شهر کرمانشاه به عنوان منتخب مستقیم مردم ، انتخاب کننده ی شهردار و ناظر عملکرد شهرداری ، بار اصلی مسئولیت را به دوش دارد . سکوت و سخنان محافظه کارانه به هیچ عنوان نمیتواند از مسئولیت این شورا در خصوص حادثه ی شهرک فدک بکاهد.

۴_افراط و تفریط در نمایان ساختن ابعاد این حادثه به معضلی مترتب بر اصل ماجرا تبدیل شده است. سیاه نمایی و سوءاستفاده ی مغرضین و ضدانقلاب و بعضا همراهی هیجانی عده ای در داخل و همچنین ساده انگاری و کم اهمیت جلوه دادن ماجرا هر دو به یک اندازه معضل آفرین و خلاف واقعیات موجود هستند که قطعا اهدافی به جز رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینان کرمانشاهی را دنبال میکنند.

در پایان باید این نکته را متذکر شویم که مردم رنج دیده کرمانشاه آنگونه که سالیان عمر خویش را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و دفاع از خاک کشور در حمله ی دشمن بعثی سپری کردند ، امروز نیز در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پا به رکاب خواهند بود اما ، بی عدالتی، فقر ، تبعیض ، فاصله ی طبقاتی فاحش ، سوءمدیریت و تزویر بدخواهان ، ریشه های همبستگی مردم و انقلاب را هدف قرار داده که امید است با توجهات ویژه هر چه سریع تر مرتفع گردد.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top