تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/03/12 - 22:53
کد خبر: 358075

باند جاعلان مدارک تحصیلی منهدم شد

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، از شناسایی و دستگیری ۴ عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی که به صورت شبکه‌ای در نقاط مختلف کشور مدارک تحصیلی جعل می‌کردند خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بنا به اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید راستی از شناسایی و دستگیری ۴ عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی که به صورت شبکه‌ای در نقاط مختلف کشور مدارک تحصیلی جعل می‌کردند خبرداد.

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از نهادهای دولتی به مرکز فوریت¬‌های پلیسی تماس و از ارائه مدرک جعلی شهروندی اعلام شکایت کرد. ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی بلافاصله با دریافت اعلام شکایت، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی توضیح داد: شاکی اظهار داشت، فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تایید اصالت مدرک مذکور را داشته را کرده است، ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت می‌باشد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت وجهی تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

وی بیان داشت: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چندنفره جاعل مدرک تحصیلی در چند استان کشور این فعالیت مجرمانه را به صورت کاملا حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان مدارک تحصیلی به آن‌ها مدرک جعلی تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه احدی از جاعلان در حوالی محله اتابک و سه تن دیگر در استان های فارس و قم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضائی و اخذ نیابت قضائی روز گذشته در چند عملیات ضربتی و هماهننگ در ۴ عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان به این پلیس انتقال یافتند و جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان در بازجوئی تکمیلی اظهار داشتند با اخذ مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برای آن‌ها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد ۲۵ مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top