تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/13 - 09:16
کد خبر: 358116

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا طی بیانیه‌ای مطرح کرد؛

قتل جرج فلوید بیانگر استمرار نژادپرستی دولتی آمریکاست

جنایت اخیر پلیس آمریکا در مینه سوتا و حادثه بی رحمانه‌ای که منجر به قتل سیاه پوست بی دفاع آمریکایی، جرج فلوید، شد نمونه بارز این ظلم و نژادپرسی حاکم بر جامعه آمریکا است. اگرچه این مورد تنها یکی از صد‌ها اقدام نژادپرستانه‌ای است که در طی سال‌ها بار‌ها و بار‌ها علیه اقلیت آفریقایی تبار آمریکا تکرار شده است.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا طی بیانیه ای اقدام وحشیانه پلیس آمریکا و قتل مرد سیاه پوست در مینه سوتا را محکوم کردند، متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

امام رضا (ع) فرموده‌اند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود.»

آموزه‌های اسلام همواره سخن از برابری و برادری انسان‌ها به میان می‌آورد. آیات و روایات متعددی به تشریح به این مهم می‌پردازد که انسان‌ها علی رغم تفاوت رنگ، زبان، و نژاد همگی در برابر خداوند یکسان هستند، و تنها دلیل برتری افراد را ایمان آن‌ها بر می‌شمرند. این تعالیم علاوه بر بازداشتن انسان‌ها از نژادپرستی و خودبرتربینی، توصیه میکند که در برابر ظلم سکوت نکرده و مظلومین را در سراسر دنیا حمایت کنند.

امروزه در جهان شاهد دولت‌هایی هستیم که با شعار‌ها و ادعا‌های دروغین دایه دار دفاع از حقوق بشر هستند و خود را پرچمدار حمایت از مظلومین در سراسر جهان می‌دانند. در حالی که در همین کشورها، شاهد حوادث و صحنه‌های دلخراشی هستیم که در آن به راحتی اساسی‌ترین حقوق شهروندان زیرپا گذاشته می‌شود. همین حوادث است که نقاب از چهره کریه این دولت‌ها بر می‌دارد تا جهانیان بار دیگر در پس چهره‌های اتوکشیده باطن وحشی دولت‌هایی را ببینند که بویی از انسانیت نبرده اند و همچون همیشه با اقدامات نژادپرستانه خود نفرت جهانیان را برانگیخته اند.

جنایت اخیر پلیس آمریکا در مینه سوتا و حادثه بی رحمانه‌ای که منجر به قتل سیاه پوست بی دفاع آمریکایی، جرج فلوید، شد نمونه بارز این ظلم و نژادپرسی حاکم بر جامعه آمریکا است. اگرچه این مورد تنها یکی از صد‌ها اقدام نژادپرستانه‌ای است که در طی سال‌ها بار‌ها و بار‌ها علیه اقلیت آفریقایی تبار آمریکا تکرار شده است، اقداماتی که با وجود شعار‌های دروغین دفاع از حقوق بشر؛ تبعیض نژاد، خشونت و بی رحمی در جامعه آمریکا را به معرض دید همگان گذاشته است. قتل مظلومانه جرج فلوید در مینه سوتا بیانگر استمرار نژاد پرستی دولتی در جامعه آمریکاست. آنجا که هنوز انسان‌ها تنها به خاطر رنگ پوستشان در معرض تهدید و خشونت هستند. جایی که مقامات دولتی به جای توبیخ و محکومیت چنین فجایعی با تهدید و ارعاب سعی در ساکت کردن معترضان دارند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن همدردی با آفریقایی تباران دردمند و آزاده آمریکا، تاسف عمیق و انزجار خود از مسببان این سانحه دردناک را اعلام می‌دارد. ما بر محاکمه و مجازات افسران پلیس دخیل در این جنایت دردناک تاکید می‌کنیم. همچنین ضروری است سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های حمایت از حقوق بشر به وظایف خود در قبال این واقعه و وقایع مکرر مشابه آن در آمریکا عمل کنند و مانع از ادامه این قبیل خشونت‌های نژاد پرستانه شوند.

بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top