تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/13 - 12:16
کد خبر: 358155

سقوط ارزش پول ملی دستاورد آقای نوبخت است!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در جلسه امروز در نطقی از وضعیت بازار بورس و ارزاق عمومی انتقاد کرد و گفت: دولت بعد از هشت سال هنوز لایحه اصلاح نظام بانکی را به مجلس ارائه نکرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در جلسه امروز در نطقی از وضعیت بازار بورس و ارزاق عمومی انتقاد کرد و گفت: دولت بعد از هشت سال هنوز لایحه اصلاح نظام بانکی را به مجلس ارائه نکرده است.

جواد کریمی‌قدوسی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی مجلسسال ۹۶ به دلیل سقوط پول ملی از مسئولان بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، وزارت اقتصاد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دعوت کرد تا پیگیری کنند چرا ارزش پول ملی سقوط کرده و خزانه خالی شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس جمهوری شخصا و کتبا به آقای سیف رییس وقت بانک مرکزی دستور داد که ظرف ۳ سال، ۳۶.۱ میلیارد دلار ارز خزانه به بازار وارد شد ولی این ارز به همراه ۸۰ تن طلا در اختیار ۳ باند قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر قرار گرفت و سر از سلیمانیه عراق که تحت مدیریت آمریکا و عربستان سعودی بود، درآورد.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: آمریکا از برجام خارج شد و سود سپرده‌های بانکی کاهش پیدا کرد، نقدینگی سرازیر بازار شد و طی چند ماه قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان رسید و بعد پول ملی سقوط کرد. این‌ها دستاوردهای آقای نوبخت و رییس وقت بانک مرکزی است.

وی عنوان کرد: دومین اتفاق به عنوان نقطه تاریک این دولت در اقتصاد، فتنه بنزینی بود، در حالی که مجلس هرساله تصویب می‌کرد ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد. دولت بدون اجرای این مصوبه یک شبه تصمیم گرفت قیمت بنزین را افزایش دهد و آقای روحانی صبح از خواب بیدار شد و متوجه این موضوع شد و بعد هم آن فاجعه به وجود آمد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس خطاب به نمایندگان، گفت: باید از این دولت تعهد بگیرید که امسال دیگر امثال فتنه بنزینی و ... را به وجود نیاورد.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: اقتصاد برجامی در مقابل اقتصاد مقاومتی صف‌آرایی کرد. مصداق اقتصاد مقاومتی همین اعزام ۵ کشتی نفتکش ایرانی حامل بنزین است که در کنار گوش آمریکا به ونزوئلا رسیده و هنوز این دولت باور ندارد که این کشتی‌ها سالم به مقصد برسد و برگردد. این اقتصاد، اقتصاد اقتدار اسلامی است.

وی ادامه داد: گزارش آقای نوبخت خیلی خوب بود اما ما متوجه نشدیم که این گزارش درباره ایران بود یا عراق افغانستان، چرا که اظهارات وی با مسائل کف بازار و جامعه مانند ارزاق عمومی و قدرت خرید مردم تفاوت بسیاری دارد. ۴۹۰ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در سال ۹۲ و در زمان تحویل دولت توسط روحانی بود اما در پایان خرداد امسال حجم نقدینگی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شد. شما با چه برنامه ای نقدینگی را افزایش دادید؟

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این روزها در بورس را باز کردید و دارایی‌ها را حراج می‌کنید بدون آنکه برنامه‌ای داشته باشید.  هنوز سفته بازی ارز، دلار، خودرو وجود دارد لایحه، طرح و برنامه جدید شما برای هدایت نقدینگی کجاست؟

وی ادامه داد: آقای نوبخت یادتان است که در ابتدای مجلس دهم به ما گفتید به نظام بانکی دست نزنید زیرا به زودی لایحه اصلاح آن را ارائه خواهید کرد اما این لایحه کجاست؟ ۸ سال در این دولت نتوانستید اصلاح نظام بانکی را به صورت لایحه به مجلس تقدیم کنید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کنترل بازار یکی از وظایف حاکمیت است اگر قانون شما ضعف دارد آن را بیاورید و کامل کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top