تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/13 - 15:56
کد خبر: 358168

مورد حمله قرار گرفتن بیش از ۶۰ خبرنگار در اعتراضات آمریکا

طبق اعلام انجمن اخبار دیجیتال رادیو و تلویزیون، بیش از 60 خبرنگار در حین پوشش وقایع اعتراضات آمریکا در سراسر این کشور مورد حمله قرار گرفتند و بازداشت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ انجمن اخبار دیجیتال رادیو و تلویزیون (RTDNA) اعلام کرد که تنها در 48 ساعت گذشته، بیش از ۶۰ رخداد ثبت شده که در آن روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در حال پوشش اعتراضات به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، مورد حمله و آزار قرار گرفته‌اند یا بازداشت شده‌اند.

این گروه تأکید کرد که از اوایل هفته گذشته تاکنون با شروع اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس بیش از 60 پلیس مورد حمله و آزار قرار گرفته یا بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، «دن شلی» مدیراجرایی RTDNA خشونت علیه خبرنگاران را چه از جانب معترضان و چه نیروهای پلیس، «فاجعه‌بار» توصیف کرد.

وی گفت: «خبرنگاران نباید خودشان خبر شوند. مشاهده اینکه تمامی این خبرنگارانی که صرف خدمت از طریق پوشش ناآرامی‌های مدنی مورد حمله قرار می‌گیرند، فاجعه بار است....خبرنگاران نمایندگان مردم هستند و برای خدمت به مردم و بیان روایات معترضان و دیگر مسئولان و مقام‌های منتخبی که قصد داشتند به این اوضاع رسیدگی کنند، در صحنه حضور پیدا کردند».

طبق این گزارش، چندین رخداد مربوط به حمله به خبرنگاران و بازداشت آنها در برنامه‌های زنده تلویزیونی یا شبکه‌های اجتماعی نمایش داده شده است که شامل بازداشت خبرنگار سی ان ان و و فیلمبردار این شبکه در مینیاپولیس و خبرنگار و فیلمبردار فاکس‌نیوز در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن دی سی می‌شود که جمعه شب به وقوع پیوست.

اعتراضات جمعه گذشته در دفتر مرکزی سی ان ان در آتلانتا به درگیری میان پلیس و معترضان و ناآرامی و آشوب در ساختمان این شبکه منجر شد.

طبق این گزارش، جمعه شب گذشته، «لیندا ترادو» عکاس خبری در مینیاپولیس از ناحیه چشم چپ مورد اصابت گلوله پلاستیکی نیروهای پلیس قرار گرفت و بینایی خود را از دست داد.

هفته گذشته در پی قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس در مینیاپولیس، اعتراضات در شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای سراسر آمریکا سرایت کرد و از آن زمان تاکنون دستکم هشت خبرنگار آسوشیتدپرس در اعتراضات مورد حمله و آسیب قرار گرفته‌اند و سه تن از آنها مورد اصابت گلوله‌های پلاستیکی پلیس قرار گرفتند.

حمله به خبرنگاران در روزهای گذشته در حدی بود که کمیته محافظت از خبرنگاران روز یکشنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از مقام‌های شهرهای سراسر آمریکا خواست تا به نیروهای امنیتی دستور دهند که خبرنگاران را هدف قرار ندهند و تضمین کنند که آنها بتوانند در صحت و امنیت کامل و بدون ترس از زخمی شدن یا هدف گرفته شدن، وقایع اعتراضات را پوشش دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top