تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/14 - 08:58
کد خبر: 358216

برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی به‌صورت مجازی

رییس اداره انجمن‌های علمی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری انتخابات «انجمن‌های علمی‌دانشجویی» به صورت مجازی در سال جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد پور قاسم رییس اداره انجمن‌های علمی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، در خصوص مدل اجرای انتخابات انجمن‌های علمی در سال جاری توضیح داد: طبق شیوه‌نامه فعالیت انجمن علمی‌دانشجویی و ابلاغیه‌هایی که به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، «انجمن‌های علمی دانشجویی» باید در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه هر سال انتخابات خودشان را برگزار کنند اما با توجه به وضعیت موجود کشور و عدم امکان برگزاری انتخابات به صورت حضوری، پیشنهادات مختلفی را در این خصوص داشتیم و نهایتاً جمع‌بندی شد که اگر قرار باشد که انتخابات انجمن‌های علمی به صورت مجازی برگزار شود باید تحت شرایطی باشد که اولا «هویت» افراد تأیید شود و همچنین «قابلیت نظارت» از سوی دانشگاه امکان‌پذیر شود تا در روند برگزاری انتخابات مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: به همین منظور با فراهم آوردن زیر ساخت‌ها و امکانات لازم، سامانه‌ای در معاونت فرهنگی دانشجویی طراحی و راه‌اندازی شده تا انتخابات به صورت متمرکز و به صورت مجازی برگزار شود. بر این اساس فرم‌های اولیه طراحی و در چند دانشگاه به صورت پایلوت در حال برگزاری است و پیش‌بینی می‌شود  تا بعد از برطرف شدن مشکلات احتمالی در تیر ماه سامانه مذکور در اختیار کلیه دانشگاه‌ها قرار گرفته و انتخابات سالانه انجمن های علمی‌دانشجویی به صورت مجازی برگزار شود. 

وی در ادامه در خصوص دیگر برنامه‌های اداره انجمن‌های علمی‌دانشجویی در سال جاری گفت: مقرر است جشنواره‌ فرهنگی ویژه‌ انجمن‌های علمی‌دانشجویی (‌مانند جشنواره حرکت) برگزار شود که درحال تدوین و اصلاح آیین‌نامه و شیوه‌نامه مربوطه آن هستیم و بعد از تدوین پیش‌نویس و نظرخواهی از کارشناسان دانشگاهی و دیگر صاحب‌نظران به احتمال زیاد در سال آینده برگزار می‌شود.

رییس اداره انجمن‌های علمی‌دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعطای مجوز فعالیت به «نشریه دانشجویی فاس» که در خواست آن توسط اولین انجمن علمی‌دانشجویی کشوری فناوری اطلاعات سلامت مطرح شده بود را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: مجوز انتشار «نشریه دانشجویی فاس» به انجمن علمی‌دانشجویی کشوری فناوری اطلاعات سلامت اعطا شد و درتلاش هستیم که به درخواست مجوز فعالیت نشریات علمی دانشجویی هم در سطح دانشگاه‌ها و هم در ستاد بر طبق ضوابط و پس از طی مراحل قانونی با صرف کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

پورقاسم برگزاری «جشنواره ایده‌های برتر» را از دیگر برنامه‌های اداره انجمن‌های علمی دانشجویی در سال جاری عنوان کرد و گفت: «جشنواره ایده‌های برتر» برای اولین بار در کشور در سال گذشته برگزار شد، این جشنواره در سال جاری تفاوت‌هایی با سال قبل دارد به طوری که امسال علاوه بر «انجمن‌های علمی‌دانشجویی»، «کانون‌های فرهنگی» نیز امکان شرکت در این جشنواره را پیدا کردند.

وی هدف برگزاری «جشنواره ایده‌های برتر» را ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تعامل سازنده بین نهادهای دانشجویی دانست و تصریح کرد: هر کدام از انجمن‌های‌ علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی فعالیت‌های خاص و متفاوتی دارند که بقیه نهادهای دانشجویی از آن بی‌اطلاع هستند، در این جشنواره قصد داریم فرصتی را برای شرکت‌کنندگان فراهم آوریم تا بهترین ایده‌ها و فعالیت‌های جدید خود را با بقیه دانشجویان به اشتراک گذاشته و از هم ایده بگیرند. فراخوان ارسال آثار اردیبهشت‌ماه اعلام شد و به انجمن‌های علمی‌دانشجویی و کانون‌های فرهنگی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت داده شد تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و در مجموع ۱۵۰ اثر را دریافت کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم در دهه کرامت برندگان نهایی این جشنواره را اعلام کنیم.   

رییس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان ضمن بیان عدم برگزاری جلسات حضوری با دانشجویان و دبیران کشوری و دانشگاهی انجمن‌های علمی‌دانشجویی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: اولین جلسه مجازی را با حضور مدیر کل محترم فرهنگی و دبیران کشوری انجمن‌های علمی دانشجویی در اواخر اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و در نظر است جلسات مجازی در طول سال به‌طور مستمر جهت هم‌فکری و تبادل اطلاعات، طرح نظرات و پیشنهادات دانشجویان برگزار شود.

به گزارش مفدا، «انجمن‌های علمی دانشجویی» یکی از نهادهای دانشجویی است که به منظور تقویت بنیه علمی دانشجویان و فراهم آوردن بستر فعالیت علمی گروهی دانشجویان در سال ۱۳۹۴ و مستند به یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شد.

هم‌اکنون بیش از ۸۲۰ انجمن علمی‌دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد و بیش از ۱۰هزار دانشجو در این انجمن‌ها مشغول فعالیت‌های علمی هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top