تاریخ انتشار: جمعه 1399/03/16 - 09:35
کد خبر: 358370

کمیسیون‌های اقتصادی مجلس چه مدعیانی دارد؟

برای ریاست کمیسیون عمران مجلس هم رقابت فشرده‌ای وجود دارد. اقبال شاکری با رزومه ریاست کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم، قصد رقابت با محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران دوره دهم مجلس که اصالتا پزشک هم هست، را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نود اقتصادی؛ با مشخص شدن ترکیب هیات رئیسه مجلس یازدهم، تنور رقابت برای انتخابات‎ کمیسیون‎های تخصصی مجلس آغاز شده و نمایندگان مختلف از هم اکنون مشغول رایزنی هستند تا احتمالا بعد از پایان تعطیلات نیمه خرداد، کمیسیون‎های تخصصی مجلس هم هیات رئیسه خود را بشناسند.

در این بین کمیسیون‌های اقتصادی مجلس از اهمیت فراوانی برخوردارند و به نظر می‌رسد مجلس یازدهم که با شعارهای اقتصادی و توجه به معیشت مردم هم کار خود را آغاز کرده قصد دارد تا اهمیت ویژه‌ای به کمیسیون‎های تخصصی اقتصادی در این دوره بدهد.

اگر مرکز پژوهش‎های مجلس را به عنوان بازوی کارشناسی پارلمان برای بررسی کردن شروع کنیم، یک نام بیشتر برای کسب کرسی ریاست آن خودنمایی نمی‌کند تا جانشین کاظم جلالی سفیر فعلی ایران در روسیه شود. الیاس نادران نماینده دوره هفتم تا نهم مجلس، جدی ترین گزینه کسب ریاست مرکز پژوهش‎های مجلس به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد به زودی با حکم محمد باقر قالیباف برای این سمت انتخاب شود.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سه مدعی دارد. غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران که اخیرا اعتراض به اعتبارنامه اش حاشیه های زیادی ایجاد کرده و برخی کارشناسان معتقدند با حاشیه های ایجاد شده، وی دیگر گزینه مطرحی برای این پست نیست. از طرف دیگر شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در شرایطی قصد رئیس شدن در این کمیسیون را دارد که سابقه 6 سال وزارت اقتصاد را در کارنامه خودش دارد و نامزدی قدرتمند برای احراز این پست به حساب می‌آید.  رقیب شمس الدین حسینی، حمید حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم است. او الهیات خوانده و سابقه وزارت در آموزش و پرورش را دارد. با این سابقه غیرمرتبط او رقیب جدی برای حسینی محسوب نمی‌شود.

برخی شنیده ها حاکیست برای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز محمدرضا پورابراهیمی و الیاس نادران جز گزینه ها هستند.

برای ریاست کمیسیون عمران مجلس هم رقابت فشرده‌ای وجود دارد. اقبال شاکری با رزومه ریاست کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم، قصد رقابت با محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران دوره دهم مجلس که اصالتا پزشک هم هست، را دارد.

برای کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم هم به نظر می‌رسد رقابت اصلی میان غلامرضا نوری غزلچه و جلال محمودزاده خواهد بود. به جز این دو نماینده معین‌الدین سعدی هم تنها نماینده‌ای است که تحصیلاتش در زمینه کشاورزی بوده و قصد دارد برای ریاست کمیسیون کشاورزی با دو نماینده کهنه کار دیگر رقابت کند.

کمیسیون اصل نود مجلس هم از آن کمیسیون‌هایی است که رقابت شدیدی برای کسب ریاست آن وجود دارد. الیاس نادران به غیر از مرکز پژوهش‎های مجلس و کمیسیون اقتصادی نیم نگاهی هم به ریاست این کمیسیون مهم مجلس دارد و علیرضا زاکانی نماینده شاخص استان قم را در این راه بر سر راه خود می‌بیند. محمود موحد هم دیگر چهره‌ای است که سودای ریاست کمیسیون اصل نود مجلس را در سر خود می‌پروراند و در رزومه خود سابقه چند دوره عضویت و نائب رئیسی را در این کمیسیون را می‌بیند و به آن دل خودش کرده است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس با کنار رفتن و رد صلاحیت روسای قبلی خود رقابت سبکی‌تری برای عنوان ریاست پیش روی خودش می‌بیند. دو وزیر سابق در دولتهای گذشته یعنی مصطفی میرسلیم و رضا تقی پور اصلی ترین کاندیداهای این عنوان هستند که باید دید در نهایت کدام یک به صندلی ریاست این کمیسیون می‌رسند.

برای کمیسیون انرژی نیز فریدون حسنوند، فریدون عباسی و مالک شریعتی نیاسر احتمالا با هم رقابت خواهند کرد.

در نهایت باید دید کدام یک از این نمایندگان موفق می‌شوند در انتخاباتهای کمیسیون‌های تخصصی پیروز شوند و چهره نهایی کمیسیون‌های مجلس را شکل دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top