تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/17 - 02:31
کد خبر: 358432

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

آخرین تصمیم دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

آخرین تصمیم دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و توقف کلیه فعالیت‌های آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بعضی از دانشگاه‌ها به روش‌های نوین آموزش غیرحضوری به ویژه استفاده از آموزش الکترونیک برای کاهش آسیب‌های ناشی از تعطیلی روی آورد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اکنون که بیش از سه ماه از تعطیلی دانشگاه‌ها بخاطر ویروس کرونا می‌گذرد، دانشجویان و دانشگاه‌های سراسر کشور به فصل امتحانات پایان ترم رسیده‌اند. اخبار مختلفی از برگزاری امتحانات بصورت حضوری و مجازی به گوش می‌رسد و همچنین برخی از تشکل‌های دانشجویی راهکارهای گوناگونی به مسئولان آموزش دانشگاه‌های خود می‌دهند تا شرایط آسان‌تری برای دانشجویان به وجود بیاید.

وزارت علوم، وزارت بهداشت و همچنین واحدهای دانشگاه آزاد به بررسی فرآیندهایی در جهت بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان با پروتکل های بهداشتی هستند. اما برخی دانشگاه‌ها که در مناطق دارای وضعیت قرمز درپی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند، شرایط متفاوتی را برای حضور یا عدم حضور دانشجویان در دانشگاه و برگزاری امتحانات مد نظر دارند که در ادامه گزارش به بررسی وضعیت بعضی از دانشگاه می‌پردازیم.

دانشگاه شهید چمران اهواز

علیرضا جلیلی‌فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امتحانات پایان ترم این دانشگاه از ۱۴ تیر تا ۱۵ مرداد به صورت مجازی برگزار می‌شوند.

وی گفت: برای برگزاری امتحانات مجازی، سامانه‌هایی که برای ارائه درس‌ها استفاده شده بود، به کار برده خواهند شد، اما درصورتیکه نیاز باشد، از سامانه‌های دیگر نیز استفاده می‌کنیم.

در ادامه تصریح کرد: درس‌های عملی در اولین زمان ممکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شوند و اولویت با دانشجویان سال آخر است. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه علوم پزشکی ایلام

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه‌ای در خصوص روند ادامه ترم تحصیلی جاری اعلام کرد:  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات پایان نیمسال از اول تا ۳۰ مرداد و با برنامه ریزی دانشکده‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین امتحانات هر دانشکده نهایتا در قالب دو هفته اول یا دوم مرداد برنامه ریزی خواهد شد. با توجه به اینکه اکثر دروس دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بصورت تئوری-عملی هستند، امتحانات این دانشکده از تاریخ یکم تا ۱۵ شهریور ماه برگزار خواهند شد. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه تبریز

میررضا مجیدی رئیس این دانشگاه در مورد نحوه آزمون نیمسال دوم مقطع کارشناسی تصریح کرد: در راستای حفظ سلامتی دانشجویان و جلوگیری از شیوع کرونا آزمون مقطع کارشناسی درپایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در دانشگاه‌های استان آذربایجانشرقی مقرر شده است آزمون مقطع کارشناسی فقط بصورت مجازی و غیر حضوری برگزار شود و شروع آزمون‌ها از هفتم تیر ماه به بعد است.

رئیس دانشگاه با اشاره آزمون مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد –دکتری مطرح کرد: آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان آذربایجانشرقی بر اساس نظر وتشخیص اساتید و دانشگاه‌ها میتواند بصورت حضوری یا مجازی برگزار شود. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان، از ۱۷ خرداد ماه بر اساس برنامه زمان بندی، سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

امتحانات پایان ترم همه رشته‌ها به صورت حضوری خواهد بود. دانشجویانی که صرفاً دروس تئوری دارند، فقط جهت شرکت در امتحانات پایان ترم در دانشگاه حضور خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه صنعتی شریف

داود رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به تشریح نحوه‌ برگزاری امتحانات در نیمسال دوم پرداخت.

رشتچیان گفت: دانشجویان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این ترم به صورت غیر حضوری امتحان خواهند داد.

وی افزود: علاوه بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی، تا اطلاع ثانوی دفاع از پایان‌نامه ها نیز به صورت غیر‌حضوری برگزار می‌شود. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه علامه طباطبایی

شجاع احمدوند معاون آموزشی این دانشگاه گفت: امتحانات این دانشگاه به صورت کلی در همه رشته‌ها و دانشکده‌ها به صورت مجازی از تیرماه آغاز خواهد شد.

احمدوند ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم برای آن دسته از دانشجویانی که دارای شرایط خاص جسمی مانند نابینایی و یا اینکه به طور همزمان دو امتحان داشته یا در دو رشته تحصیل می‌کنند، انجام شده است. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

فریبرز ثمینی با بیان اینکه شرایط برای برگزاری دوره‌های مجازی کلاس‌های درس دانشجویان در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتی تا پایان شهریور ماه فراهم است اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی تمامی امتحانات ترم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشکده‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی بازگشایی خواهد شد خاطر نشان کرد: حضور تمامی دانشجویان در دوره‌های استاژری، اینترنی و دستیاری به صورت حضوری خواهد بود و برنامه ریزی های لازم در این زمینه در حال انجام است. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه تهران

معاونت آموزشی این دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

امتحانات دروس مقطع کارشناسی به صورت حضوری و طبق تقویم آموزشی و برنامه زمانبندی اعلام شده برای هر درس، از تاریخ ۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

دانشجویان ساکن در استان‌های تهران، البرز و قم با حضور در دانشکده‌های خود در دانشگاه و دانشجویان ساکن در شهرستان‌ها با حضور در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان‌های محل سکونت خود در آزمون‌های پایانی نیمسال شرکت خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه یاسوج

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج، گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و توقف کلیه فعالیت‌های آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دانشگاه یاسوج به روش‌های نوین آموزش غیرحضوری به ویژه استفاده از آموزش الکترونیک به صورت برخط و برون خط برای کاهش آسیب‌های ناشی از تعطیلی و جبران قسمتی از کاستی‌های به وجود آمده، روی آورد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات دانشجویان تحصیلات خاطرنشان کرد: با بررسی همه جوانب به ویژه با تاکید بر حفظ سلامتی دانشجویان اعضای هیئت علمی و کارکنان ادامه کلاس‌ها و تمامی امتحانات به روش غیرحضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) انجام می‌شود. (جزئیات بیشتر)

دانشکده علوم پزشکی خلخال

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی خلخال در اطلاعیه ای، نحوه بازگشایی این دانشکده و برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری را تشریح کرد.

براساس این اطلاعیه، همه کلاس‌های دروس نظری به صورت مجازی و بر بستر سامانه نوید یا سایر روش‌های آنلاین ادامه می‌یابد و در صورت درخواست دانشجویان برای رفع اشکال واحد‌های نظری، امکان برگزاری یک یا ۲ جلسه حضوری قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم، صرفا با هماهنگی نماینده کلاس با واحد آموزش، استاد مربوطه و مدیرگروه امکان پذیر است. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه بجنورد

محمود مشکات، مسئول روابط عمومی دانشگاه بجنورد گفت: امتحانات دروسی که به صورت مجازی در دانشگاه بجنورد برگزار شده است، به صورت مجازی خواهد بود.

مشکات ادامه داد: دانشگاه بجنورد از ۱۷ خرداد بازگشایی نمی‌شود و تاریخ دقیق آغاز امتحانات به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه کردستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان گفت: امتحانات تمام مقاطع تحصیلی نیمسال ۹۸۲ دانشگاه کردستان به صورت غیرحضوری با دو هفته تاخیر از هفتم تیر تا دوم مرداد برگزار شود.

سی و سه‌مرده افزود: تشکیل کلاس‌های درسی در این ۲ هفته الزامی نیست و در این مدت اساتید می‌توانند کلاس‌های جبرانی، حل تمرین یا تداوم ارزشیابی مستمر داشته باشند و همزمان دانشجویانی که به دلایلی نتوانستند در برخی کلاس‌ها شرکت کنند، فرصت کافی برای برنامه ریزی مناسب جهت دسترسی به منابع و فایل‌های ارائه شده دروس را داشته باشند. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه اراک

روابط عمومی دانشگاه اراک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات در این دانشگاه از ۱۴ تیر تا ۲ مرداد خواهد بود. براساس این اطلاعیه امتحانات در این دانشگاه از ساعت ۸ تا ۲۰ برنامه ریزی می‌شود.

امتحانات پایان ترم در دانشگاه اراک به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. (جزئیات بیشتر)

آخرین تصمیمات دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات «حضوری» یا «غیرحضوری»

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

امتحانات پایان ترم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری برگزار شده و مسئولین دانشگاه درحال برنامه ریزی جهت تهیه جدول زمانبندی هستند و به زودی جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه مازندران

محمدحسین فاطمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: کلیه امتحانات پایان نیمسال جاری در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه مازندران به‌صورت غیرحضوری برگزار و دستورالعمل اجرایی و جزییات این امر توسط شورای آموزشی دانشگاه تدوین و اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین به منظور آشنایی بیشتر اساتید و مدرسان با قابلیت‌های سامانه آموزش مجازی دانشگاه، مقرر گردید تا مرکز آموزش‌های غیرحضوری و آزاد دانشگاه نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این خصوص اقدام نماید. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه شهید بهشتی

امتحانات پایان نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ این دانشگاه؛ با توجه به زمان‌بندی اعلام شده معاونت آموزشی دانشگاه و بر اساس برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان، برگزاری امتحان پایان نیم سال برای همه دروس (دروس نظری و دروس عملی که کلاس‌های آن‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است) الزامی است.

نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان غیرایرانی همانند سایر دانشجویان است. درصورت عدم دسترسی به اینترنت مناسب، این قبیل دانشجویان می‌توانند پس از بازگشت به دانشگاه، نسبت به حذف درس یا دروس خود اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه‌های غیرانتفاعی

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی در گفتگویی بیان کرد: امتحانات ترم جاری دانشگاه های غیر انتفاعی پس از برگزاری رفع اشکال کلاس های آموزشی در هفته اول تیرماه در مدت زمان طولانی تری نسبت به ترم های گذشته به صورت حضوری آغاز می شود و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

*گزارش از یاسین قاسمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top