تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/17 - 16:00
کد خبر: 358503

معرفی انواع ساندویچ پانل‌ها

در انتها باید بگوییم که پیدایش این پانل ها باعث شده که در صنعت ساخت و ساز تحول بزرگی رخ بدهد به دلایل بسیار زیادی که برشمردیم این مصالح مدرن بسیار مورد توجه عموم قرار بگیرند در بیشتر کشورهای صنعتی برای صرفه جویی در زمان و هزینه از ساندویچ پانل ها بهره می گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ساندویچ پانل گالوانیزه: این نوع پانل ها از ورق گالوانیزه ساخته شده اند، از ویژگی های فوق العاده این نوع پانل ها مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی است که حتی در صورت شکستگی نیز در برابر زنگ زدگی محفوظ است. این نوع پانل ها از لحاظ پوششی از دوام بالایی برخوردار هستند که این ویژگی در اثر استفاده از ورق گالوانیزه و به علت وجود ساختار متالوژیکی منحصر به فرد از مقاومت بالایی در برابر آسیب های مکانیکی و صدمات ناشی از خوردگی و سایش از خود نشان می دهد.

محافظت اتوماتیک در برابر آسیب های محیطی: وجود گالوانیزه در این نوع ساندویچ پانل باعث می شود که به شکل کاتد عمل کند. به همین علت امکان مقاومت بالا در مقابل آسیب ها محیطی مانند خورندگی محافظت کنند.

ویژگی ها و فواید ساندویچ پانل چیست

معرفی انواع ساندویچ پانل‌ها

در ادامه ی بحث ساندویچ پانل به بررسی ویژگی ها و فواید این پانل بپردازیم.

کم وزن بودن: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پانل ها بهره گیری از مواد سبک وزن در هسته ی این سازه ها باعث کاهش وزن قابل توجه آن شده است. در مقایسه با مصالح سنتی مانند گچ و سیمان گاه وزن آن تا 50 برابر سبک تر محاسبه می شود. کاربرد این سازه ها در ساختمان هایی است که باید از مقاومت بالا و سبک وزنی برخوردار باشند. این پانل ها در مقابل زلزله از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مقاومت و استحکام بالا: با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها از وزن پایینی برخوردار هستند اما مقاومت بالایی در برابر ضربه ، فشار و انواع بارها تحمل می کنند. این سازه ها در برابر چوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. می توانید از این پانل ها برای ساختمان هایی با اهمیت استحکام بالا استفاده کنید.

مقاومت بی نظیر در برابر خوردگی: استفاده از ساندویچ پانل ها در سازه ها برخلاف دیوارهای ساخته شده با مصالح سنتی باعث می شود که در برابر رطوبت و شرایط جوی و محیطی از مقاومت بیشتری برخوردار شوند. این ویژگی باعث می شود که هزینه هایی که صرف تعمیر و نگهداری مصالح سنتی می شود از بین برود. این پانل ها در مقایسه با پارتیشن های چوبی نیز از دوام و طول عمر بیشتری برخوردار هستند همچنین مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می دهند.

ویژگی مقاومت در برابر پوسیدگی باعث شده که این محصولات از نظر بهداشتی مقبولیت فراوانی داشته و در رابطه با تجمع باکتری و میکروب ها نگرانی وجود نداشته باشد.

از دیگر مزایای استفاده از این پانل ها امکان قدرت انتخاب بالا به علت وجود طرح و رنگ های متنوع به کاربران است.

معرفی انواع ساندویچ پانل‌ها

فاکتورهای تعیین کننده در قیمت ساندویچ پانل چیست

قیمت این پانل ها وابسته به فاکتورهایی نظیر اندازه ی ضخامت سازه همچنین نوع و فشردگی عایق به کار رفته در هسته ی آن است. از دیگر عوامل تاثیر گذار در این مسئله جنس ورق به کار رفته در پانل ها است. مشتریان می توانند نسبت به ابعاد و اندازه های مورد نظرشان پانل ها را سفارش داده که قیمت آن با توجه به ابعاد و اندازه های پانل ها سنجیده می شود. احتمالا مهم ترین عامل موثر در قیمت پانل ها نوع عایق به کار رفته در آن است. فراموش نکنید که قیمت ساندویچ پانل نسبت به دیگر مصالح سنتی بسیار ارزان تر است علاوه بر آن از وزن سبکی برخوردار بوده و در هنگام نصب نیاز به تجهیزات حمل بارهای سنگین نیست.

نصب این سازه ها بسیار آسان است و به سرعت انجام می شود از این رو بازهم در قیمت ها صرفه جویی شده و به نیروی انسانی کمتری نیز نیاز خواهیم داشت.

انواع ورق های به کار رفته در ساندویچ پانل

ورق های موجود در ساندویچ پانل ها از آلیاژهای مختلف انتخاب می شوند در ادامه به چند مدل از این ورق ها اشاره می کنیم.

ورق آلوزینک: این نوع وزق از زینک و آلومینیوم ساخته می شود از ویژگی های بارزاین نوع ورق ها مقاومت بالای آن ها در برابر آتش و رطوبت است.

ورق گالوانیزه: این نوع ورق با فولاد و روی پوشش داده شده که با غوطه ور کردن ورق آهن در حوضچه مذاب این مواد ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. البته نوع دیگری از این ورق نیز وجود دارد که رنگی است و معمولا از آن ها برای ساخت کانکس، خودروسازی و سقف های شیروانی استفاده می شود.

ورق آلومینیومی: ساندویچ پانل های ساخته شده از آلومینیوم نسبت به دیگر انواع آن از مقاومت پایین تری برخوردار است .

مزایای استفاده از ساندویچ پانل ها چیست

استفاده از این پانل ها مزایای بسیاری به دنبال دارد که قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

  • مقاوم در برابر زنگ زدگی ، پوسیدگی همچنین خوردگی در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی
  • تنوع رنگ  در این سازه ها باعث می شود که مشتری بتواند براساس سلیقه ی افراد انتخاب شود.
  • از دیگر مزایای این محصولات مقاومت در برابر وجود حشرات موذی است.
  • علاوه بر دوام بالا ساندویچ پانل ها دارای استحکام و دوام بالایی هستند.
  • این سازه ها قابلیت عایق بودن در برابر گرما، سرما، رطوبت و صوت را دارند.
  • از مهم ترین ویژگی های دیگر آن ها قابل شستشو و بهداشتی بودن این سازه ها است.
  • قابلیت نصب واجرای سریع در کوتاه ترین زمان ممکن
  • این پانل ها در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و رانش زمین مقاومت بالایی دارند.
  • عمر مفید ساندویچ پانل بسیار بیشتر از مصالح سنتی است.
  • استفاده از آن ها در انواع طراحی ها به دلیل انعطاف پذیری بالا
  • از ایمنی بالایی برخوردار هستند.
  • در صورت آسیب دیدن قابلیت تعمیر و تعویض را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.
  • درصد مقاومت بالا در برابر عوامل بیولوژیکی و شیمیایی

کاربرد ساندویچ پانل

معرفی انواع ساندویچ پانل‌ها

از ساندویچ پانل های می توانیم در ساخت انواع سردخانه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، ویلاهای یک یا دو طبقه، واحد های امدادی در زمان های بحرانی، ساختمان های اداری و هتل، کانکس وکانتینر، در مخازن چند جداره، دیوار و سقف های سالن تولید، خانه های سیار و کاروان‌ها ، استخر سر پوشیده و سالن های ورزشی، دیوار و سقف های ساختمان های صنعتی، دیوار و سقف های کاذب، ساخت سوله مسکونی، انبار غلات، مدارس و درمانگاه های سیار استفاده کرد که به علت نصب سریع و هزینه ی کمتر نسب به سازه های سنتی از مزایای بیشتری برخوردار است. وزن سبک این مصالح باعث شده که به راحتی قابل حمل باشند.پانل ها به شکلی طراحی شده اند که در کوتاه ترین زمان ممکن نصب و جفت و جور می شوند این ویژگی برای استفاده از آن ها در زمان بحران بسیار حائز اهمیت است. در انتها باید بگوییم که پیدایش این پانل ها باعث شده که در صنعت ساخت و ساز تحول بزرگی رخ بدهد به دلایل بسیار زیادی که برشمردیم این مصالح مدرن بسیار مورد توجه عموم قرار بگیرند در بیشتر کشورهای صنعتی برای صرفه جویی در زمان و هزینه از ساندویچ پانل ها بهره می گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top