تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/17 - 22:50
کد خبر: 358548

ابتلای دو نفر از دانشجویان علوم پزشکی تبریز

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: جواب آزمایش دو نفر از دانشجویان به ویروس کرونا مثبت است یکی از دانشجویان انترن که وی فاقد علامت بود و دیگری در تبریز به سر می‌برد و کار‌های لازم برای انتقال سریع وی به npmc در حال انجام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی نظری، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه از روز‌های پیش از بازگشایی دانشگاه، تمهیدات لازم برای نحوه حضور دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده است، گفت: در چند وقت اخیر با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در حوزه مدیریت دانشجویی در زمینه فراهم آوردن شرایط بهداشتی برای حضور امن و کم خطر دانشجویان در خوابگاه‌ها و سلف‌ها برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است.

نظری مطرح کرد: تست کرونا (pcr) با اعلام و اطلاع رسانی قبلی به صورت رایگان در خوابگاه‌های گلستان و کوثر در چندین نوبت انجام گرفت و در مجموع از ۱۳۰ نفر شامل دانشجویان و کادر معاونت فرهنگی و دانشجویی نمونه برداری شد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: کلیه کادر حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در این تست حضور داشتند تا محیط دانشجویی به دور از هرگونه آلودگی باشد.

وی با بیان اینکه با اعلان نتیجه تست کرونا، متاسفانه ابتلای ۵ نفر به ویروس کرونا گزارش شده است، گفت: ۳ نفر از مبتلایان به کرونا از کادر معاونت دانشجویی فرهنگی هستند و از زمان اعلام نتیجه در خانه‌های خود به صورت ایزوله به سر می‌برند.

نظری با اعلام اینکه جواب آزمایش دو نفر از دانشجویان مثبت بوده است گفت: یک از دانشجویان انترن است که وی فاقد علامت بود و الان در npmc ایزوله است و یک نفر از این مبتلایان نیز حین برداشتن وسایل شخصی از خوابگاه تست داده بود که در تماس تلفنی با وی که جهت جویا شدن احوال وی برقرار شده بود مشخص شد که وی در تبریز به سر می‌برد و کار‌های لازم برای انتقال سریع وی به npmc در حال انجام است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: با توجه به بازگشایی دانشگاه از دانشجویانی که دارای علائم کرونا بوده و یا با افراد مبتلا در ارتباط بوده اند درخواست می‌نماییم جهت انجام تست و اقدامات بعدی با ما در ارتباط باشند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به صورت شفاف و روشن، وضعیت دانشجویان و کادر را اعلام می‌کند، اظهار داشت: این اطمینان به دانشجویان در آستانه بازگشایی دانشگاه داده می‌شود که مسئولان معاونت فرهنگی و دانشجویی با تمام توان در حفظ سلامت دانشجویان در حال فعالیت هستند و حفظ سلامتی آن‌ها را بر خود واجب می‌دانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top