تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/03/19 - 14:10
کد خبر: 358776

محصولات جدید ایسوس در ایران معرفی شدند

ایسوس روز گذشته مراسمی به‌شکل آنلاین برگزار کرد و در جریان آن از مادربردهای سری Z490 و البته یک کیس گیمینگ جدید برای بازار ایران رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایسوس فعالیتی طولانی‌مدت در زمینه‌ی تولید محصولات گیمینگ دارد و محصولات این شرکت از قطعاتی چون مادربرد و کارت گرافیک گرفته تا لوازمی چون کیس گیمینگ را شامل می‌شوند. ایسوس عصر دیروز، یکشنبه ۱۸ خرداد، در جریان مراسمی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا فرمی کاملا آنلاین به‌خود گرفته بود، جدید‌ترین مادربرد‌های خود و همینطور یک کیس گیمینگ را رونمایی کرد. در جریان این رویداد، ابتدا سعید مسلمی‌پور، مدیر روابط عمومی ایسوس توضیحاتی کلی در مورد برنامه ارائه داد و سپس شاهد حضور امیر درودگریان، مدیر توسعه‌ی بازار بخش قطعات دفتر ایسوس بودیم که توضیحاتی چون تأکید برای خرید محصولات با گارانتی اصلی را ارائه کرد.
در ادامه‌ی مراسم نوبت به رونمایی مادربرد‌ها توسط سعید مسلمی‌پور رسید، در این بخش ROG Maximus XII Extreme به‌عنوان اولین محصول معرفی شد. به‌گفته‌ی مدیر روابط عمومی ایسوس، این مادربرد در مقایسه با نسل قبلی مادربردهای اکستریم ایسوس، برخی تغییرات کلی به‌خود دیده است. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول مثل سایر مادربرد‌های جدید ایسوس،‌ تغییر مدار تغذیه‌ به حالت تیمی است؛ این رویکرد در طراحی باعث می‌شود مدار تغذیه عملکرد بهتری داشته باشد و حرارت کمتری تولید کند. ایسوس روی سیستم خنک‌کننده هم تأکیدی ویژه دارد و در این زمینه هم با تغییر مواد اولیه‌ی استفاده شده، توانسته حتی بهتر از مادربرد‌های نسل قبل خود عمل کند؛ این مورد نه فقط در رابطه با مدل ROG Maximus XII Extreme که در رابطه با سایر مادربردهای جدید هم صدق می‌کند. تغییراتی مثل استفاده از پدهای حرارتی جدید شرکت Thermal Grizzly در مادبردها اتفاق افتاده که که نتیجه‌ی آن انتقال سریع‌تر و بهتر حرارت است.

ایسوس مادربرد دیگری را نیز معرفی کرده است. Maximus XII Formula که نسل جدید مادربردهای سری فورمولا به‌حساب می‌آید و روی آن شاهد VRM بلاک CrossChill EK III هستیم، از خنک‌کننده آبی و بادی پشتیبانی می‌کند و در حالت آبی دمای بسیار کمی را شاهد خواهیم بود. این مادربرد از تمام ویژگی‌های مدل اکستریم به‌‌غیر‌از اسلات DIMM.2 پشتیبانی می‌کند. مادربرد بعدی، نسل جدید ROG Strix ایسوس بود. مسلمی‌پور می‌گوید در مدل‌های پیشین خانواده‌ی ROG Strix به طور عمده قیمتی پایین‌تر را شاهد بودیم، به‌همین دلیل برخی ویژگی‌ها مثل نورپردازی چندان جدی گرفته نمی‌شدند؛ با این‌حال در نسل جدید ضمن حفظ قیمت پایین‌تر، شاهد تکمیل این ویژگی‌ها هستیم.

ایسوس درکنار رونمایی از مادربرد‌های مناسب برای مصارف گیمینگ، از یک مادربرد متفاوت‌تر هم از سری Pro Art پرده‌برداری کرد. آن‌طور که مسلمی‌پور می‌گوید این مادربرد ویژگی‌هایی چون نورپردازی RGB و طراحی گیمینگ ندارد و دلیل این موضوع هم مخاطب هدف آن به‌حساب می‌آید که بیشتر، افرادی با کاربری‌های حرفه‌ای چون رندرینگ، مهندسی یا طراحی هستند. از ویژگی‌هایی که این مادربرد‌ها را برای چنین مصارفی مناسب می‌کند می‌توانیم به تاندربولت اضافه، دو دیسپلی‌پورت، مدار تغذیه‌ی بهینه با هدف دوام بالا در کار‌های سنگینی چون رندرینگ و همینطور پشتیبانی از رم‌های فرکانس بالا و ویژگی‌هایی چون SLI اشاره کنیم.
آخرین محصولی که در جریان رویداد آنلاین ایسوس به‌نمایش درآمد کیس گیمینگ ROG Strix Helios بود که البته از مدتی پیش روانه‌ی بازار ایران شده، ولی رونمایی رسمی از آن در جریان این رویداد اتفاق افتاد. این کیس ATX، از ویژگی‌هایی چون شیشه‌ی تقویت‌شده سکوریت در سه قسمت، پشتیبانی از نورپردازی قابل‌تنظیم ازطریق Aura Sync و فریم آلومینیومی مقاوم بهره می‌برد. ایسوس در قسمت بالای این کیس به‌دلیل وزن سنگین آن که ناشی از بدنه فلزی است، دو دستگیر درنظر گرفته که حمل کیس را بسیار راحت‌تر می‌کنند.

در کنار این‌ها چند فیلتر در قسمت جلو، بالا و زیرین کیس قرار دارند که می‌توان هر از گاهی آن‌ها را خارج و تمیز کرد. ایسوس تمهیدات مختلفی برای بهبود گردش هوا داخل کیس در نظر گرفته و امکان نصب کارت گرافیک به هر دو روش افقی و عمودی فراهم شده است و در صورتی که کارت گرافیک را به شکل عادی نصب کنید، می‌توانید از ویژگی VGA Holder کیس هم استفاده کنید که مثل یک ستون مانع از خم شدن کارت گرافیک می‌شود.
طراحی قسمت پاور به شکل پنجره‌ای است که امکان نمایش نورپردازی روی منبع تغذیه یا مواردی مثل نشانگر مصرف را فراهم می‌کند. همینطور طراحی جالب سمتی از کیس که پشت مادربرد است و سیم‌ها در آن جمع می‌شوند، باعث شده تا مدیریت سیم‌ها بسیار راحت‌تر باشد و سیم‌های مختلف زیر یک شبکه قرار ‌گیرند و از دید خارج شوند. مسلمی‌پور اعلام کرد برای افرادی که به‌دنبال کیس‌هایی با قیمت مناسب هستند، ایسوس کیس‌های Tuf را هم در بازار دارد که مدل GT501 در حال حاضر موجود است و مدل‌های دیگری چون GT301 هم به‌زودی وارد بازار می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top