تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/20 - 14:50
کد خبر: 358913

مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی چه شرایطی دارد؟

یکی از مزیت‌های مهم مهاجرت پزشکان به عمان دارا بودن حق بیمه، مسکن و حقوق بالا است. گرچه حقوق پزشکان به سابقه کاری و شهر محل کار آنها بستگی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه در اکثر کشورهای دنیا با توجه به پیچیده تر شدن زندگی انسان و بروز مشکلات جسمی و روحی برای افراد، نیاز به پزشک متخصص بسیار احساس می شود. به همین جهت پزشکان برای مهاجرت به کشوری دیگر می ‌توانند به راحتی اقدام کنند. در این خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دلیل نزدیک بودن به ایران و راحت بودن رفت و آمد به این کشور ها، گزینه مناسبی برای مهاجرت اکثر پزشکان می‌باشند.

 از دلایل مثبت دیگر مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی، آسان بودن شرایط کار پزشکان در کشورهای عربی است. این امر خصوصا برای مهاجرت به کشورهای عمان، امارات و قطر که از لحاظ اقتصادی نیز در موقعیت مطلوبی هستند، مزیت بزرگی محسوب می شود.

مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی چه شرایطی دارد؟

 مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی چه مزایایی دارد؟

 همانطور که در قبل گفتیم، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به علت نزدیک بودن به ایران و سهولت در رفت و آمد گزینه مناسبی برای مهاجرت هستند. از طرفی شرایط کار پزشکان در کشورهای عربی در مقایسه با دیگر کشورها بسیار راحت تر می باشد. 

از جمله کشورهایی مانند امارات، عمان و قطر به علت اقتصاد موفق و رو به رشد، موقعیت های شغلی زیادی داشته و شرایط زندگی بهتری را برای افراد، خصوصا نیروی کار ماهر فراهم می‌کنند.

 برای مهاجرت به کشورهای عربی آگاهی از زبان عربی مزیت محسوب شده و در روند پذیرش افراد بسیار موثر است. گرچه در کشورهایی مانند قطر اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز واقف هستند. ولی آموزش دانش عربی برای مهاجران شرایط بهتری به همراه خواهد داشت.

 همچنین دستمزد پزشکان در کشورهای عربی از جمله قطر نیز مانند ایران بالا بوده و این خود مزیتی دیگر برای مهاجرت به این کشورها به حساب می آید.

 به منظور دریافت ویزای شغلی کشورهای عربی، در ابتدا ویزایی سه ماهه به فرد داده می‌شود تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند. اما چنانچه کارفرما داشته باشید، شرایط متفاوت بوده و مراحل ویزا و مجوز توسط کارفرما قبل از ورود شما به کشور انجام می‌گیرد.

 از مزیت های مهم دیگر مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی، همراهی همسر و فرزندان با فرد متقاضی بوده، ضمن آنکه امکان کار در شغل پاره وقت را نیز خواهند داشت.

 شرایط کار پزشکان در قطر

 مهاجرت به کشورهای عربی از جمله قطر گزینه خوبی برای پزشکان می باشد. در این کشور علاوه بر زبان عربی که زبان اصلی مردم است، زبان انگلیسی نیز کاربرد زیادی دارد.

 از دیگر مزیت هایی که در این کشور به پزشکان تعلق می‌گیرد، مسکن است و از این بابت هیچ نگرانی نباید داشته باشید.

 یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان به قطر داشتن سابقه کاری است. برای این منظور فرد متقاضی باید دارای ۵ سال سابقه کار و مدرک تحصیلی کارشناسی پزشکی و یا معادل آن از دانشگاه‌های معتبر کشور باشد. ضمن  آنکه می بایست نمره کافی برای پذیرش را در آزمون سنجش توانایی و مهارت نیز به دست آورند. 

مهاجرت پزشکان به قطر هم از طریق تحصیلی و هم از طریق کاری امکان پذیر بوده و پزشکان در این کشور دستمزد بالایی دارند که این مسئله عموماً به تخصص، سابقه کاری و فعالیت در بخش دولتی و خصوصی بستگی خواهد داشت. 

 شرایط کار پزشکان در دبی

کشور امارات شرایط مناسبی را جهت کار و زندگی برای مهاجرین، خصوصا متقاضیان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری فراهم کرده است.

 دبی نیز به عنوان منطقه‌ای با رشد اقتصادی چشمگیر و مطرح در دنیا، گزینه مناسبی برای کار و تحصیل در کشور امارات به شمار می آید.

دبی دارای زیرساخت های بهداشتی پیشرفته بوده و امکانات پزشکی مدرن در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. مهاجرت پزشکان به دبی منوط به تایید مدارک و صلاحیت کار آنها در حرفه پزشکی توسط اداره بهداشت دوبی DHA  است. 

همچنین می بایست آزمون DHA را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. حقوق پزشکان در دبی به مدرک تحصیلی، شغل و فعالیت در بیمارستان دولتی یا خصوصی بستگی دارد.

 شرایط کار پزشکان در عمان

 عمان به علت نیاز به پزشک در زمینه بهداشت و سلامت، فرصت‌های شغلی مناسبی برای پزشکان به همراه دارد.

یکی از مزیت‌های مهم مهاجرت پزشکان به عمان دارا بودن حق بیمه، مسکن و حقوق بالا است. گرچه حقوق پزشکان به سابقه کاری و شهر محل کار آنها بستگی دارد.

 این کشور به علت کمبود نیرو در شاخه های پزشکی، از افراد متخصص استقبال کرده و امکانات و شرایط مناسبی را برای آنها فراهم نموده است. 

 از این جهت این کشور برنامه‌ریزی کرده است که تا سال ۲۰۴۰، تمامی نیروهای پزشکی مورد نیاز خود را تامین نماید.

گرچه گذراندن آزمون ارزیابی مهارت و تخصص نیز برای مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی از جمله عمان الزامی می باشد.

 در نهایت با توجه به مطالب فوق، کشورهای عربی گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت پزشکان بوده و از شرایط و امکانات خوبی بهره‌مند هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top