تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/21 - 09:47
کد خبر: 358995

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

نحوه ثبت حوزه امتحانی دانشجویان دانشگاه آزاد +آموزش تصویری

نحوه ثبت حوزه امتحانی دانشجویان دانشگاه آزاد +آموزش تصویری

به منظور جلوگیری از سفر‌های بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir «سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال می‌باشد» و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند .

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛درپی شرایط استثنائی بیماری کوواید19 در کشور، ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی ۹۹ - ۱۳۹۸ رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی و اجرای طرح تعاون آزمون را به رؤسای استان¬ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد .

در این بخشنامه آمده است: امتحانات نیمسال دوم طی چهارهفته از تاریخ ۹۹/۰۳/۲۴ لغایت ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ برگزار می‌شود. اصلاح برنامه امتحان بر مبنای انتقال امتحانات تقویم قبل در هر روز به دو روز پیاپی در تقویم جدید انجام شود. تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز چهار نوبت و به شرح ذیل است :

براساس بند‌هایی از این بخشنامه به منظور جلوگیری از سفر‌های بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir «سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال می‌باشد» و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند .

هدف استفاده نرم افزار امتحانات

با استفاده از نرم افزار موبایلی امتحانات، دانشجویان عزیز می توانند در طرح تعاون امتحانات، از شهر محل سکونت خود در امتحانات پایان ترم دانشگاه شرکت کنند. با مدیریت سوالات و پاسخ ها و ایجاد بستر مراقبت امتحانات در این نرم افزار این امکان فراهم گردیده که دانشجویان غیر بومی به واحد دانشگاهی مشخصی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنند و در شرایط پر ریسک کرونایی مجبور نباشند راه های طولانی رو برای شرکت در امتحانات طی کنند و در معرض خطر قرار گیرند.

راهنمای استفاده از نرم افزار امتحانات

ابتدا نرم افزار از سایت azmoon99.iau.ac.ir دانلود و بر روی گوشی نصب گردد.

بعد از اجرای نرم افزار برای ورود ابتدا باید شماره موبایل صحیح وارد و سپس کد ورود برای دانشجو پیامک می گردد. دانشجو کد ارسال شده را در نرم افزار باید وارد و گزینه تایید را انتخاب نماید.
پس از ورود دانشجو باید اطلاعات خود را مرحله به مرحله تکمیل نماید.

در صفحه زیر شماره دانشجویی خود را وارد نموده و با کلیک روی دکمه ادامه به مرحله بعد می رود.

سپس کد ملی خود را وارد نموده و کلید ادامه را لمس می کند.

پس از ثبت مشخصات شناسایی، دانشجو باید واحد دانشگاهی را که تمایل دارد در آن واحد در امتحانات خود شرکت کند (احتمالاً در نزدیکی محل سکونت خود) را در نرم افزار جستجو و انتخاب نماید. تمام واحدهای دانشگاهی که امکان برگزاری امتحانات طرح تعاون امتحانات در آنها وجود دارد، در نرم افزار لیست شده و دانشجو می تواند با مشاهده آنها و جستجو، واحد دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب نماید و پس از انتخاب واحد دانشگاهی دانشجو باید گزینه تایید را انتخاب نماید.

در این مرحله اطلاعات وارد شده به دانشجو برای بازبینی نشان داده می شود. دانشجو باید این اطلاعات را بررسی نموده و درصورت تایید و صحت آنها کلید ادامه را انتخاب نماید. درصورتی که که هر یک از اطلاعات از نظر دانشجو صحیح نباشد دانشجو باید برای ویرایش آنها با انتخاب مراحل قبلی اقدام نماید. در صورتی که شماره دانشجویی و شماره ملی وارد شده انطباق دقیق داشته باشد، ثبت نام بلافاصله و به صورت سیستمی انجام می شود. در غیر این صورت باید به صورت دستی و از طریق واحد پشتیبانی مراحل ثبت نام در طرح تعاون امتحانات را پیگیری نماید که این مسیر به دلیل زمان محدود توصیه نمی گردد.

پس از تکمیل اطلاعات در نرم افزار از دانشجو خواسته می‌شود که از خود به صورت سلفی عکس بگیرد. برای این کار دوربین سلفی موبایل باز شده و دانشجو باید موبایل را مقابل چهره خود به صورت مستقیم قرار داده و از فاصله حدود ۳۰ الی ۵۰ سانتی عکس چهره خود را ثبت نماید. در این تصویر باید حجاب اسلامی برای بانوان و شرایط عکس پرسنلی برای آقایان رعایت شود. برای گرفتن عکس دانشجو باید اجازه دسترسی نرم افزار به دوربین را فعال نماید. لازم به ذکر است که تمام مراحل ذکر شده الزامی می باشد و دانشجو باید این اجازه را به نرم افزار بدهد.

در صفحه آخر مرکز انتخاب شده به دانشجو نشان داده شده و اعلام می گردد که نسخه های بعدی ارسال خواهد شد. دانشجو باید در انتها گزینه تایید را انتخاب نماید.

توجه: مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده در این نرم افزار به عهده دانشجو می باشد و در صورت عدم تطابق و صحت اطلاعات عواقب این امر بر عهده ی دانشجو می باشد و در مراحل شرکت او در امتحانات و تصحیح برگه های امتحانی تاثیر خواهد داشت.

دسترسی به مراحل بعدی در هنگام حضور در جلسات امتحان و در نسخه های بعدی برای دانشجویان فراهم می گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top