تاریخ انتشار: 03 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3592

خبرهای از مدیران صدا و سیما

آغاز دوره دوم مدیریت عزت‌الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما پس از حدود پنج ماه از پایان دوره نخست ریاست او بر رسانه ملی صورت گرفت و در این میان، شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره گزینه‌های ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، آنچه هم اکنون از متن حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب برمی‌آید، لزوم وقوع برخی تحولات و دگرگونی‌هاست، به گونه‌ای که نتیجه آن در یک سال نخست مدیریت ضرغامی به منصه ظهر برسد.

بر این اساس، تغییر و تحول در کادر مدیریتی به ویژه در سطح معاونان و مدیران ارشد از نخستین اقداماتی است که به نظر می‌رسد رئیس سازمان عریض و طویل صدا و سیما بدان اقدام خواهد کرد.

اما اطلاعات برخی منابع آگاه، حاکی از آن است که مهمترین تغییر در بین معاونت‌های صدا و سیما به معاونت سیاسی مربوط می‌شود، به گونه‌ای که با توجه به عملکرد ضعیف صدا و سیما در مدیریت هیجان‌های پس از انتخابات، تغییر مجید آخوندی، معاون سیاسی دوره نخست مدیریت ضرغامی و جانشینی علی دارابی به جای او و تصدی همزمان پست قائم مقامی صدا و سیما محتمل به نظر می‌رسد.

درباره معاونت سیما نیز با وجود عملکرد مثبت دکتر میرباقری در برخی حوزه‌ها، ـ به ویژه تلاش در راستای ساخت برنامه‌ها و سریال‌های مفهومی با مضامین معنوی و دینی که مد نظر رهبری نیز بوده است، برخی انتقاد‌ها، سبب شده تا احتمال تغییر وی ـ البته هر چند بسیار ضعیف ـ نیز به گوش برسد.

بنا بر این شنیده‌ها از علی اصغر غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان که چند صباحی است به این سمت منصوب شده، دکتر حسین کرمی، مدیر سابق شبکه چهار و قائم مقام کنونی معاونت سیما و مهدی فرجی مدیر جوان و موفق شبکه دو که همزمان مسئولیت بسیج صدا و سیما را نیز عهده‌دار است، به عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی معاونت سیما نام برده می‌شود، هرچند نام علی اصغر پورمحمدی نیز در سال‌های اخیر، بارها برای عهده‌دار شدن پست معاونت سیما مطرح شده است.

در این میان، به نظر می‌رسد، با توجه به رابطه حسنه غلامرضایی با ضرغامی و شناخت چندین ساله رئیس سازمان صدا و سیما از او، در صورت قطعی شدن بحث تغییر معاونت سیما، شانس غلامرضایی را باید بیش از دیگر گزینه‌ها دانست.

در حوزه معاونت صدا، اما شنیده‌ها حاکی است محمد حسین صوفی که جانشین معاون موفق صدا، دکتر حسن خجسته شده است، با وجود اینکه بخشی از عملکردش مورد انتقاد برنامه سازان و مخاطبان رادیو قرار گرفته است، همچنان در پست معاونت صدا ابقا خواهد شد، هرچند صحبت از حضور دکتر پورحسین، مدیر کنونی شبکه چهار سیما و قائم مقام سابق معاونت صدا نیز در این معاونت مطرح شده است.

این گزارش می‌افزاید: کاندیداهای معاونت اداری و مالی صدا و سیما که از تأثیرگذارترین معاونت‌های سازمان به شمار می‌رود، احتمالا از میان دو گزینه از معاونت اداری و مالی و یک گزینه خارج از آن برگزیده خواهد شد. مهدی رضائیان، رئیس کنونی مرکز حراست صدا و سیما از گزینه‌هایی است که تاکنون چندین بار احتمال حضور او به عنوان معاون اداری و مالی مطرح شده است؛ هرچند با توجه به اینکه او سابقه چندانی در زمینه امور مالی و اداری ندارد، احتمال انتصاب او به معاونت امور مجلس و استان‌ها نیز هست.

از محسن زینلی، مدیر کل کنونی منابع انسانی صدا و سیما و رامین ولایتی مدیر امور عمومی معاونت سیما نیز برای عهده‌دار شدن معاونت اداری مالی نام برده می‌شود. در این میان، زینلی با وجود برخی اختلاف نظرها با برخی از مدیران، به دلیل آنکه مورد وثوق ضرغامی است، احتمال تصدی معاونت اداری و مالی توسط او بیش از دیگران است، اما از سوی دیگر، حمایت مدیران شبکه‌ها از ولایتی که پیشتر شایعاتی در مورد مدیریت او در شبکه سوم سیما به گوش می‌رسید از عواملی است که نمی‌توان از کنار نام او بی تفاوت گذشت.

از دیگر احتمالات مورد انتظار ادغام معاونت اداری و مالی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت است که سبب افزایش بیش از پیش اهمیت این معاونت خواهد شد.

همچنین شنیده شده است، در صورتی که غلامرضایی به معاونت سیما برود، شاید دکتر حسن خجسته معاون سابق صدا به عنوان معاون آموزش و پژوهش منصوب شود.

آنچه مسلم است، یکی از دلایل انتقادات به ضرغامی در دوره نخست پنج ساله‌اش، برگزیدن مدیران و معاونان نه چندان قوی و کارآمد و البته در جایگاه غیر تخصصی بود و ضروری است، او با انتخاب مدیرانی که ژنرالهای حرکت دهنده بخش‌های گوناگون صدا و سیما خواهند بود، خون تازه‌ای به کالبد رسانه ملی بدمد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top