تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/24 - 22:29
کد خبر: 359444

سه تشکل دانشجویی دانشگاه زنجان:

امتحانات برای دانشجویان بدون اینترنت با اغماض برگزار شود

سه تشکل دانشجویی دانشگاه زنجان در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه درخواست کردند برگزاری امتحانات پایان ترم برای دانشجویانی که دسترسی مناسبی به اینترنت نداشتند، با اغماض برگزار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای صنفی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در نامه‌ای به نجفیان، رئیس این دانشگاه نکاتی را درباره ادامه کلاس‌های مجازی و همچنین برگزاری امتحانات پایان ترم در این دانشگاه بیان کرد.

در این نامه آمده است:

در پی همه گیر شدن بیماری کرونا و به طبع آن تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور و عدم برگزاری کلاس‌های حضوری، سیاست بهره گیری از آموزش آنلاین و مجازی جایگزین شد تا خلأ آموزش حضوری را پر کند که تاحدودی نیز این روش موثر بود، اما همان طور که مستحضرید نواقص، اشکالات و قصوری در این روش آموزشی وجود دارد که امکان بهره مندی مطلوب از محتوای درسی را برای همه دانشجویان فراهم نکرده است.

ما به عنوان نمایندگان دانشجویان دانشگاه زنجان برخی از مشکلات و نواقص را احصا کرده و پس از نظرسنجی‌های صورت گرفته، متوجه آن شدیم که در شرایط کنونی نیز امکان رفع برخی مسائل وجود دارد. به همین دلیل مطالباتمان را به امید بررسی و پیگیری شما در چند بند اعلام می‌کنیم.

۱- گاهی مشاهده می‌شود که سرعت پایین اینترنت مصرفی استادان سبب مشکلاتی مانند قطعی صدا و تصویر می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌شود با فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای استادان از این مساله جلوگیری شود.

۲- به طور ناگزیر کیفیت آموزش مجازی در سطح پایین تری نسبت به آموزش حضوری است به همین سبب پینشهاد می‌شود که امتحانات پایان ترم دانشجویان با تنفس و تأخیر بیشتری نسبت به برنامه آموزش هر ساله برگزار شود تا فرصت بیشتری در اختیار دانشجویان جهت بالا رفتن سطح یادگیری آنان قرار گیرد.

۳- باتوجه به پایش علت عدم حضور برخی از دانشجویان در کلاس‌های آموزش مجازی، نبود زیرساخت‌های مناسب بوده است. به همین درخواست می‌شود که با امتحانات این دسته از دانشجویان با اغماض برگزار شود.

۴- انتظار می‌رود دانشگاه زنجان پیشگام رایزنی با شرکت مخابرات استان جهت بهره مندی برخی مناطق از نعمت اینترنت شود تا در صورت تداوم این نوع از آموزش، مسائل و مشکلات کنونی را شاهد نباشیم.

۵- پیشنهاد می‌شود برخی منابع کتابخانه‌ای که از ضروریات دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، در قالب فایل pdf از مجاری دانشگاه، در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

۶- انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش آمده و آسیبی که دانشجویان به هر دلیل متحمل شده اند، مدیران دانشگاهی در پی برگزاری کلاس‌های ترم تابستان، چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی باشند تا برای دانشجویان آسیب دیده جبران مافات شود.

۷- عدم اطلاع دانشجویان از نحوه امتحانات پایان ترم و اخذ نمره، سبب آشفتگی اذهان دانشجویان شده است؛ لذا درخواست داریم تا هر چه سریعتر این فرآیند به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top