تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/27 - 19:15
کد خبر: 359906

مطالبه اساتید بسیجی از نمایندگان زن مجلس یازدهم

جمعی از اعضای هیأت علمی و بسیجی دانشگاه‌ها از نمایندگان زن مجلس یازدهم خواستند مباحث مرتبط با زن، خانواده، جمعیت و اشتغال بانوان را با توجه به تاکیدات متعدد رهبر انقلاب پیگیری کرده و خلاءهای قانونی آن را برطرف کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جمعی از اساتید بسیجی هیأت علمی دانشگاه و پژوهشگاه‌ها از نمایندگان زن مجلس یازدهم خواستند مباحث مرتبط با زن و خانواده و جمعیت و اشتغال بانوان را با توجه به تاکیدات متعدد مقام معظم رهبری پیگیری شده و خلاءهای قانونی آن مرتفع و نظارت بر این حوزه بیشتر شود.

مطالبه اساتید بسیجی از نمایندگان زن مجلس یازدهم

** نتوانسته‌ایم زن تراز انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهیم

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این بیانیه با محوریت جوانان ایران اسلامی، ابلاغ شده اما در حقیقت مربوط به همه جوانان دنیاست که به دنبال تغییرات مثبت و رسیدن به مبانی الهی صادر شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی پدیده‌ای بی‌سابقه و شگرف است، این در حالی است که مبانی تمامی انقلاب‌های 400 تا 500 سال گذشته بشری بوده است که آنها هم یارای مواجهه با مبانی الهی را نداشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بعد از گذشت چهل و یک سال توانسته توان گفت‌و‌گو با جهانیان را به دنیا نشان دهد، اما همه ما در چهل سال دوم انقلاب اسلامی باید تلاش‌های خود را مضاعف کنیم، چرا که در بیانیه گام دوم، از تمدن‌سازی و همچنین تمدن نوین اسلامی صحبت کرده‌ایم.

رفیعی اظهار داشت: هنوز نتوانسته‌ایم زن تراز انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهیم و برای این کار برنامه‌ریزی هم نکرده‌ایم، به همین دلیل دشمن این جای خالی را پیدا کرده و ما را با چالش مواجه کرده است، هر چند که مشکلات زن و خانواده را در جامعه داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ مبنای حکمرانی به اندازه جمهوری اسلامی در دنیا به مسئله زن واقعی بها نداده است.

وی تصریح کرد: خیلی نتوانسته‌ایم موضوع  زن واقعی در جمهوری اسلامی را به دنیا عرضه کرده و آن را تشریح کنیم و به دلیل ضعف در این موضوع، دشمنان آن را چماق کرده و بر سر انقلاب اسلامی می‌کوبند.

رفیعی افزود: مسئله‌شناختی‌ها در حوزه زن و خانواده باید صحیح باشد تا بتوانیم مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

** مشارکت پایین مردم در انتخابات به دلیل ناکارآمدی مجلس دهم بود

زهره‌السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم در چله دوم انقلاب و آغاز گام دوم شروع به کار کرده است و با توجه به شرایط فعلی کشور و تهدیدات گسترده دشمن و ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس پیشین، ما شاهد انباشتی از مشکلات هستیم که موضوع کرونا و پساکرونا هم به مشکلات افزوده است.

وی افزود: مشکلات معیشتی مردم بسیار زیاد است که اگر برای معیشت و اقتصاد خانوارها کاری صورت نگیرد، ممکن است با مشکل از دست‌رفتن اعتماد مردم مواجه شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس بسیار پائین بود که دلیل آن ناکارآمدی مجلس دهم بود، ولی اگر مجلس فعلی با عزم جدی، نواقص را تا انتخابات 1400 رفع کند، امید به جامعه بازخواهد گشت.

لاجوردی اظهار داشت: اگر مردم مشاهده کنند که مدیران و مسئولین در میدان رفع مشکلات حضور جدی دارند، امید جامعه بیشتر خواهد شد.

وی از اینکه نگاه به مسئله فرهنگ حتی در بین نخبگان ضعیف است، اظهار تأسف کرد.

** باید با ابزار نظارتی مجلس وزرای انحرافی را از قطار پیاده کنیم

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس  شورای اسلامی اظهار داشت: ما  شاهد اولین مجلس در گام دوم انقلاب هستیم که ظرفیت بسیار مغتنمی است  چرا که رویکرد آن انقلابی و جوانانی پرانگیزه در آن حضور دارند و عملاً نمایندگان آن پیش فعال هستند.

وی افزود: وقتی 2 ماه پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم جلسات فراکسیون‌ها به صورت تخصصی و با نگاهی علمی برگزار می‌شد یعنی اینکه نمایندگان بنای رفع مشکلات را دارند لذا باید با نگاهی عملیاتی به دنبال ارتقای نظارت و تقنین باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: باید مطالعات انجام شده در حوزه زنان و خانواده را مدنظر قرار دهیم لذا برای حل معضل ملی مربوط به زنان و خانواده، جمعیت، اشتغال بانوان، فرهنگ و فضای مجازی به دنبال بهره‌گیری از اساتید زن بسیجی باشیم. به همین دلیل باید بکوشیم قوانین این حوزه را اصلاح کنیم.

الهیان اظهار داشت: باید با ابزار نظارتی مجلس وزرای انحرافی را از قطار پیاده کنیم لذا برای رفع معضل جدی اقتصاد و معیشت باید کاری اساسی صورت گیرد که این موضوع اولویت فوریت‌دار محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر در ماه‌های ابتدایی فعالیت مجلس یازدهم کارهای جدی صورت نگیرد و قدمی برداشته نشود امید بسته شده مردم به ناامیدی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مطالعه فراقوه‌ای را در مجلس و با کمک شبکه نخبگانی کشور دنبال خواهیم کرد.

الهیان افزود:باید با استفاده از نظارت بر قوانین مرتبط با خانواده اجرای آن را کنترل کنیم و اگر نخبگان در روح قوانین اشکالاتی را می‌بینند باید به نمایندگان آن را منعکس کنند.

** تأخیر 15 ساله دولت در تدوین آیین‌‌نامه قانون تسهیل ازدواج

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام اولویت‌ها را باید در رصد اجتماعی دقیق در مجلس یازدهم دنبال کرده و نخبگان باید در این زمینه نمایندگان را یاری کنند.

وی افزود: در فرآیند تقنین در حوزه زنان و خانواده و جمعیت موضوع اجرایی شدن قانون و نظارت بر آن را در مجلس یازدهم پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس  تصریح کرد: ما به قانون‌گذاری مشارکتی نیازمندیم که ضمانت اجرایی بالاتری دارد؛ وقتی قانون مصوب شد همگان نسبت به آن مطلع خواهند شد که اجرایی سازی این قانون در نظام مشارکتی خیلی راحت است.

قاسمپور گفت: قانون تسهیل ازدواج در دولت نهم و مجلس هفتم مصوب شد در حالیکه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تدوین آیین‌نامه اجرایی آن کوتاهی کرده و 15 سال است که در انتظار آن هستیم.

وی افزود: مسئله زنان و خانواده و جمعیت در طول سال‌های اخیر بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است چرا که مسئله‌ای استراتژیک محسوب می‌شود که اگر زمان را از دست دهیم امکان جبران آن وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد:‌برای پیگیری موضوع مشکلات حوزه زنان و خانواده و جمعیت در مجلس یازدهم به دنبال تشکیل ساختار ویژه‌ای با عنوان کمیسیون ویژه هستیم تا سریعاً مباحث آن را تدوین و عملیاتی کرده و نظارت جدی بر آن داشته باشیم.

** 10 سند بالادستی در نظام اسلامی درباره جایگاه زن است

نیره قوی معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: در نظام اسلامی تمامی افکار باید اسلام و اسلام باشد، ضمن اینکه شیعه بودن خود را باید در پیروی از منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نشان دهیم.

وی افزود: قانون اساسی بالاترین سند جمهوری اسلامی است که جایگاه زن را در نظام اسلامی مشخص کرده، هر چند که قوه قضائیه برای احیای جایگاه زن در جامعه اقدامات خاص خود را دنبال می‌کند، اما اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز و ابلاغ‌های مقام معظم رهبری و... در این باره تأکید بر پیگیری حقوق و تکالیف زنان در جامعه دارد.

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: قریب به 10 سند بالادستی در نظام ایران اسلامی وجود دارد که مربوط به جایگاه زن است که در آن به حقوق و تکالیف زنان اشاره و بر اجرای آن تأکید کرده است.

قوی اظهار داشت: در معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور، طرح اعتلای اساتید اجرا می‌شود و همین قشر از اساتید هستند که باید شاکله اصلی در دانشگاه‌ها را تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح و برنامه داشتن بخشی از اندیشه‌های هر بسیجی است که باید آن را دنبال و عملیاتی کند.

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور گفت: وظیفه بسیج اساتید، همراهی با مراکز درون و برون‌دانشگاهی است که مسئله شناسی را در جامعه دنبال کرده و باید برای رفع مشکلات آن راه‌حل ارائه کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

وی افزود: از سال گذشته ابعاد مختلف سبک زندگی ایرانی - اسلامی را پس از بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر فرزانه فرمودند را پیگیری کرده‌ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top