تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/03/28 - 22:07
کد خبر: 359992

پاسخ مشاور سابق نتانیاهو به خوش‌خدمتی امارات

مشاور سابق نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سفیر امارات در آمریکا که خواستار برقراری روابط با تل‌آویو شده بود، نسبت به عادی‌سازی روابط با اعراب حاشیه خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «کارولین کلگ» مشاور سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقاله «یوسف العتیبه» سفیر امارات عربی متحده در واشنگتن واکنش شدیدی نشان داد.

کلگ با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در پاسخ به العتیبه گفت: «شما سودی برای ما ندارید. شما با ما همکاری می‌کنید؛ زیرا ما در معادله، قدرتمندترین طرف هستیم و منافع مشترکی با هم داریم».

العتیبه اخیرا، یادداشتی به زبان عبری در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته و در آن ضمن درخواست برای توقف طرح اشغال کرانه باختری، نوشت که اجرای این طرح عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را متوقف می‌کند.

پایگاه خبری «شهاب» به نقل از این مسئول سابق صهیونیستی گزارش داد، امارات جنبش حماس و گروه اخوان المسلمین را به عنوان «دو گروه تروریستی» اعلام، در سال ۲۰۱۴ از اسرائیل در جنگ با حماس حمایت و در مواجهه با ایران، با رژیم صهیونیستی همکاری کرد؛ «زیرا این مسئله، منفعت مشترکی برای ابوظبی و تل‌آویو است و در چارچوب کمک به ما نیست».

وی که در حال حاضر، پژوهشگر مرکز سیاستهای امنیتی در واشنگتن است، خاطر نشان کرد: «اقتصاد اسرائیل نیز از اقتصاد امارات که متکی به نفتی است و با گذشت زمان، ارزش خود را از دست می‌دهد، قدرتمندتر است».

این مسئول سابق صهیونیستی همچنین در مفید بودن عادی‌سازی روابط با جهان عرب هشدار داد و گفت که در صورت برقراری روابط رسمی اعراب با این ررژیم، دیگر نظامهای عربی نخواهند توانست همکاری مخفیانه‌ای با صهیونیستها داشته باشند.

کلگ با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی و فرهنگی صهیونیستها ایجاب می‌کند که برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش نکنند، ادامه داد: «آیا ما نیازمند گردشگرانی از خلیج [فارس] هستیم؟ آیا ما نیازمند همکاری با رژیمهایی هستیم که با زن صرفا به عنوان دارایی برای همسر خود برخورد می‌کنند؟»

وی در پایان از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست که در موضع خود درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تجدید نظر کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top