تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/03/29 - 10:29
کد خبر: 360046

جزئیات تصمیم عجیب دولت در شرایط بحرانی نرخ موالید

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال ۹۹، اظهار کرد: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است، افزود: در صورت موجود بودن منابع، کار پرداخت یارانه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

شمس گفت: در بحث یارانه‌ها همواره تقسیم کار به این صورت بوده که شناسایی مشمولان بر عهده وزارت رفاه باشد و پرداخت توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود، در این موضوع نیز ظرف یک ماه آینده که قانون ما را مکلف کرده موارد شناسایی شده را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کنیم و در صورت وجود منابع سازمان هدفمندی پرداخت یارانه‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: برخی تصویب این قانون را مخالف سیاست‌های کلان جمعیتی می‌دانند، اما باید به همه هموطنان گفت که هیچ نگرانی در این موضوع وجود ندارد. درست است که دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونایی با محدودیت‌های مالی جدی روبه رو است، اما وزارت رفاه ظرف یک ماه آینده شناسایی موالید جدید را انجام خواهد داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در قانون ذکر شده یارانه موالید و اشاره‌ای نکرده که دهک چندم جامعه باید شناسایی شود و یک ماه بعد از ابلاغ قانون شناسایی‌ها صورت می‌گیرد، یعنی ۱۱ خرداد ماه این قانون به وزارت رفاه ابلاغ شد و ما از این تاریخ به بعد موالید را شناسایی و بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فرزند چندم خانواده‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرد؟ گفت: در قانون فقط ذکر شده موالید و اشاره‌ای به این موضوع نشده که فرزند چندم باید مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

شمس افزود: بعد از آن که بررسی‌ها صورت گرفت و افراد شناسایی شدند، اشخاص معترض می‌توانند در سامانه‌ yaraneh10.mcls.gov.ir اعتراض خود را وارد کنند، البته باز هم در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top