تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/31 - 19:29
کد خبر: 360315

کارشناسی خودرو در محل

کارشناس خودرو با در دست داشتن تجهیزات کامل و رجوع به محل مورد درخواست خریدار،خودرو را بصورت کامل چکاپ می کند و خریدار را از وضعیت سلامت خودرو مطلع می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون سطح تکنولوژیکی خودروها،استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل پیش از خرید اهمیت دوچندان یافته است.

در گذشته خودروها بسیار ساده تر بودند،آپشن های خاصی نداشتند و از نظر فنی پیچیدگی خاصی نداشتند.ولی در حال حاضر کمپانی های خودرو ساز در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می باشند.

خودروهای امروزی با مجموعه ای از میکرو کامپیوترها،سنسور ها و عملگرهای الکترونیکی کنترل می شوند.به طوری که یک خودروی پیشرفته می تواند تا سی میکرو کامپیوتر داشته باشد.

اهمیت استفاده از کارشناسی خودرو پیش از خرید در اینجا مشخص می گردد که خرابی در یک بخش از خودرو که اگر از چشم خریدار پنهان مانده باشد می تواند ضرر هنگفتی بر دوش خریدار بگذارد.

کارشناسی خودرو کارآزموده خدمات کارشناسی خودرو در محل را به صورت حرفه ای به انجام می رساند.به هنگام خرید خودرو کافیست به رجوع به وب سایت کارآزموده درخواست خود را ثبت نمایید.

تنها پس از 30 دقیقه کارشناس با تجهیزات کامل به محل مورد نظر شما رجوع می کند و خودرو را بصورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد.

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو به بررسی دقیق بدنه،شاسی،رنگ و بخش فنی خودرو اطلاق می شود.در بخش کارشناسی فنی خودرو قسمت هایی نظیر موتور،گیربکس،سیستم تعلیق و فرمان و متعلقات آنها چکاپ می شود.

کارشناسی هر بخش از خودرو علاوه بر دانش و تجربه ی کارشناسی،با استفاده از ابزارهای دقیق و تخصصی انجام میگیرد.

کارشناسی خودرو می تواند به صورت ثابت و یا سیار انجام گیرد.کارشناسی خودرو در محل این امکان را فراهم می آورد که کارشناسی در محل مورد درخواست خریدار خودرو انجام گیرد.

با درخواست کارشناسی خودرو در محل،ریسک معاملاتی که فروشنده از رجوع به محل کارشناس خودداری می کند به صفر می رسد.بسیاری از دلالان سودجو با ظاهر سازی سعی در فریب دادن خریداران خودرو دارند ولی استفاده از خدمات کارشناسی خودرو از یک ضرر مالی جلوگیری می کند.

کارشناس خودرو با در دست داشتن تجهیزات کامل و رجوع به محل مورد درخواست خریدار،خودرو را بصورت کامل چکاپ می کند و خریدار را از وضعیت سلامت خودرو مطلع می کند.

کارشناس چک لیستی در اختیار دارد که بالغ بر صد آیتم مورد کارشناسی ست که باید طبق رویه تمامی موارد را بررسی کند.

کارشناسی خودرو دست دوم

برای بسیاری از خریداران خودرو سوال است که آیا کارشناسی خودرو مختص خودروهای دست دوم است و یا کارشناسی خودروهای صفر کیلومتر هم انجام می گیرد؟

در پاسخ باید بگوییم کارشناسی خودرو دست دوم یقینا ضروری تر است ولی این بدان معنی نیست که خودروهای صفر کیلومتر فاقد ایراد می باشند!!یک خودرو از قطعات زیادی ساخته شده است که هر یک ازین قطعات عمر مشخصی دارند.

در کارشناسی خودرو دست دوم یا کارکرده به عمر و استهلاک قطعات مصرفی خودرو توجه می شود.کارشناسی خودرو در محل می تواند برای خودروی دست دوم و یا صفر کیلومتر انجام گیرد.

خودروهای صفر کیلومتر بسیاری را دیده ایم که ایراداتی در بخش بدنه و یا فنی داشته اند.بسیاری افراد با در نظر داشتن اینکه خودروی صفر کیلومتر دارای گارانتی می باشد نیاز به کارشناسی ندارد ولی با اینکار خودرو را به دردسر می اندازند.

آیتم های کارشناسی خودرو در محل شامل:

*بررسی اصالت شاسی و موتور
*تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو
*استفاده از ضخامت سنج رنگ میکرونی
*بررسی سوابق تصادف
*نصب دیاگ تخصصی
*چکاپ سلامت فنی موتور و گیربکس
*تست رانندگی و ...

پس از انجام کارشناسی خودرو در محل برگه گزارش کتبی ارائه می گردد که تمامی آیتم های مورد بررسی در آن مکتوب شده است.حتی تمامی مواردی که نیاز به تعمیر،تعویض و یا سرویس دارند نیز مکنوب می گردد تا خریدار خودرو نسبت به رفع آنها اقدام نماید.

قیمت کارشناسی خودرو یا ارزشگذاری خودرو

هدف از کارشناسی خودرو این است که خریدار از وضعیت سلامت خودرو مطلع گردد و در نهایت قیمت آن را با وضعیت فعلی بسنجد.بطور مثال یک خودرو با فلان مشخصات،سال ساخت،کیلومتر کارکرد و...در بازار با قیمت های مختلف مشاهده می شود.

خریداران خودرو با مشاهده ی این تلرانس قیمت سردرگم می شوند و میخواهند بدانند که آیا خودروی مورد نظرشان با قیمت مطروحه از طرف فروشنده ارزش خرید دارد یا خیر!!

خودروهایی که در سایت های مختلف آگهی می شوند به ظاهر سالم و تمیز به نظر می رسند اما با کارشناسی دقیق مشخص می شود که تعداد زیادی از آنها دارای ایراد فنی،سابقه ی تصادف هستند و یا کیلومتر کارکردشان دستکاری شده است.

قیمت کارشناسی خودرو پس از انجام دقیق بررسی آن انجام می گیرد.کارشناس خودرو به منظور بررسی ارزش آن،قیمت پایه ی بازار را در نظر می گیرد و سایر عواملی که بر قیمت خودرو تاثیر می گذارند را یک به یک بررسی می کند.

آیتم هایی که بر قیمت خودرو موثرند عبارتند از:

*سال ساخت خودرو یا مدل
*کیلومتر کارکرد سالانه
*وضعیت رنگ بدنه خودرو
*وضعیت سلامت بدنه و شاسی
*میزان سلامت فنی خودرو
*مانده بیمه و سنوات تخفیف

هزینه کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو،خریدار را در برابر یک معامله پر ریسک که اطلاعاتی از آن ندارد را ایمن می کند.ممکن است کارشناس با ایراداتی که در خودروی مورد کارشناسی می بیند خریدار را از خرید آن منصرف کند و یا خودروی مناسب تری را پیشنهاد دهد.

می توان گفت که استفاده از خدمات کارشناسی خودرو پیش از خرید در واقع هزینه نیست و یک نوع سرمایه گذاری در خرید مطمئن است.خرید یک خودروی سلامت می تواند از اتلاف وقت در تعمیرگاه ها و پرداخت هزینه هایی بابت تعمیرات و...جلوگیری کند.

خرید خودروی سالم به همراه گزارش مکتوب کارشناسی می تواند به هنگام فروش نیز به فروشنده و خریدار کمک کند.چرا که در برگه گزارش کارشناسی خودرو کارآزموده وضعیت سلامت تمامی بخش های بدنه و فنی خودرو آورده شده است.

هزینه کارشناسی خودرو نیز بر اساس قیمت خودرو تعیین می گردد که دارای تعرفه ای تقریبا مشخص شده است که در وب سایت کارآزموده نیز قابل رویت است.این بدان جهت است که یک خودروی گران قیمت با آپشن ها و پیچیدگی های بیشتر نیاز به وقت گذاری بیشتر و تجهیزات تخصصی تری می باشد.

هزینه کارشناسی خودرو در محل شامل هزینه ایاب و ذهاب کارشناس نمی گردد.هزینه کارشناسی که پرداخت می گردد بابت بررسی قسمت های مختلف خودرو اعم از بدنه،رنگ و فنی خودرو می باشد.

هزینه پرداختی بایت چکاپ و بررسی قسمت های مختلف خودرو نظیر:

*40% هزینه بابت بررسی بدنه،شاسی و رنگ خودرو
*30% هزینه بابت بررسی فنی موتور و گیربکس
*20% هزینه بابت نصب دیاگ و تست رانندگی
*10% هزینه بابت مشاوره و قیمت گذاری

آموزش کارشناسی خودرو

آموزش کارشناسی خودرو بصورت حرفه ای

پیش نیاز یک کارشناسی حرفه ای آن است که کارشناس در یک مرکز تخصصی آموزش دیده باشد.یک کارشناس خودرو باید شناخت بسیار کامل و دقیق از تمامی قسمت های خودرو داشته باشد.در فرایند آموزش کارشناسی خودرو به معرفی تمام قسمت های خودرو پرداخته می شود.

آموزش کارشناسی خودرو شامل کار با دستگاه ضخامت سنج میکرونی،شناخت انواع شاسی بکار برده شده در خودروها،جنس قطعات بدنه،محل حک شماره شاسی خودروها،انواع رنگ روغنی و متالیک،ضخامت رنگ خودروهای داخلی و خارجی،بررسی سقف،ستون و شاسی خودرو،کار با دستگاه دیاگ یا عیب یاب،تحلیل کدهای خطا و....می باشد.

کارشناسی خودرو هنری ارزشمند است چرا که یک کارشناس به صورت مداوم با برندها و خودروهای مختلف درگیر است و بصورت روز افزون به دانش و تجربه او می افزاید و از نقاط ضعف و قوت هر خودرو آگاه می شود.کارشناس خودرو علاوه بر کسب درآمد و تجربه برای خود می تواند به افراد جامعه برای خرید یک خودروی سالم کمک کند.

کارشناسی خودرو کارآزموده،دوره های آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو را برگزار می کند.کارآموز در طول دوره تمامی آیتم های مربوط به کارشناسی بدنه،رنگ و تشخیص ایرادات فنی را فرا می گیرد.جهت استفاده از خدمات کارشناسی خودرو و یا آموزش می توانید با ما از طریق وب سایت کارآزموده در تماس باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top