تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/31 - 19:40
کد خبر: 360318

گلایه دانشجویان از مصائب امتحانات مجازی دانشگاه‌ها

به دلیل ماهیت الکترونیکی بودن آزمون ترم جاری، احتمال بروز مشکلاتی از جمله قطعی اینترنت و کندی سامانه در حین برگزاری آزمون‌ها پیش‌بینی می‌شد؛ اغلب دانشگاه‌ها در این باره چاره‌اندیشی کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» با پایان ترم تحصیلی جاری، موعد برگزاری آزمون‌‌های پایان ترم فرا رسید. آزمون‌هایی که برای اولین بار در سطح وسیع در کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و البته سختی‌ها و مشکلاتی برای این اولین تجربه ملی پیش‌بینی می‌شد.

بخش زیادی از دانشجویان در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که آزمون‌های این دانشگاه مجازی برگزار خواهد شد.

اما گویا دانشجویان این دانشگاه در آغاز آزمون‌های پایان‌ترم آنلاین، با مشکلاتی در اولین تجربه فراگیر آزمون‌های مجازی مواجه شده‌اند. کاربران گلایه‌هایی را در این باره ابراز کرده‌اند.

گلایه دانشجوها از مشکلات آزمون‌های آنلاین

یکی از کاربران در این باره گفت: امروز از ساعت ۸ امتحان در مقطع دکتری داشته‌ام که به دلیل قطعی سیستم آزمون آنلاین تا این لحظه هنوز آزمون آغاز نشده است. استاد درس اصرار بر برگزاری آزمون دارد و دانشجوها از این وضعیت و انتظار کلافه شده‌اند.

همچنین برخی کاربران هم با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مشکلات دانشجویان برای امتحانات دانشگاه آزاد برطرف شود»، خواستار پیگیری این مشکل از مسوولان شده‌اند.

تمهیدات ویژه برای دانشجویانی که از آزمون مجازی دانشگاه آزاد جا می‌مانند

جواد علمایی نائب رئیس آموزش مجازی دانشگاه آزاد در این باره با بیان اینکه برگزاری آزمون‌های پایان ترم این دانشگاه در شهرهایی که وضعیت مناسبی در همه‌گیری کرونا ندارند به صورت مجازی برگزار می‌شود گفت: دانشجویانی که به دلایل منطقی از آزمون‌های پایان این ترم جا می‌مانند، نگران نباشند، تمهیدات لازم برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استادان مراکز دانشگاه آزاد باید با بخش آموزش دانشگاه هماهنگ باشند، خاطرنشان کرد: استادان در آزمون‌های مجازی دانشگاه آزاد باید سوالات دروس خود را در سامانه مربوطه وارد کنند، هر واحد بعد از برگزاری آزمون باید پاسخ‌های دانشجویان را دسته‌بندی و به استادان ارائه‌ دهد تا آنها در زمان مقرر نمرات دانشجویان را وارد سامانه کنند.

احتمال تاثیر کندی و کیفیت پایین کامپیوتر در نتایج امتحانات

اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌داد مشکل آزمون‌های آنلاین در دانشگاه‌های دیگر هم وجود دارد.

جواد پورپیرعلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان از مشکلات فراوان سامانه جدید امتحانات این دانشگاه که باعث نارضایتی گسترده دانشجویان شده گلایه کرد.

وی در این باره گفت: سیستم آموزشی LMS محاسنی دارد، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات این سیستم، این است که در سیستم‌های مبتنی بر اندروید یا IOS با کیفیت نیست. در واقع به گفته کارشناسان این سامانه مناسب ویندوز طراحی شده و روی گوشی موبایل به خوبی کار نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع برای دانشجویانی که سیستم کامپیوتری رومیزی یا لپ تاپ ندارند، مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که ممکن است این دانشجویان به خاطر کندی و بی کیفیت بودن سیستم امتحانات نتوانند نمره خوبی بگیرند.

پیش‌بینی دانشگاه‌ها برای مشکلات احتمالی آزمون‌های آنلاین

به دلیل ماهیت الکترونیکی بودن فرآیندهای آزمون ترم جاری، احتمال بروز مشکل در حین برگزاری آزمون وجود دارد و دانشگاه‌ها هم در این باره چاره‌اندیشی کرده‌اند.

اغلب دانشگاه‌ها در این باره اعلام کرده‌اند که در صورت بروز مشکلاتی در حین برگزاری آزمون مجازی از جمله قطعی اینترنت، عدم دسترسی و غیره، امکان برگزاری مجدد آزمون مجازی یا آزمون حضوری برای دانشجویان وجود دارد.

به نظر می‌رسد این مشکلات در روزهای امتحان‌های اول بیشتر باشد و رفته رفته با پشت سر گذاشتن تعداد بیشتری از آزمون‌‌ها از مشکلات کاسته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top