تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/01 - 09:44
کد خبر: 360378

اینانلو: شفافیت انتخابات کمیته ناظر بر نشریات به برگزاری آن ارجحیت دارد

سردبیر نشریه دانشجویی «صدااا» برگزاری انتخابات به صورت مجازی با مدیریت وزارت علوم را مورد تایید دانشجویان نمی‌داند و سابقه بد در برگزاری انتخابات سال‌های گذشته را دلیلی بر این بی اعتمادی دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشجو، فرناز اینانلو سردبیر نشریه دانشجویی «صدااا» دانشگاه امیرکبیرگفت: انتخابات نشریات وزارت علوم هر سال از مهمترین و پرچالش‌ترین اتفاقات دانشجویی کشور است که به میزبانی وزارت و حضور نمایندگان دانشجویی سراسر کشور انجام می‌شود. امسال بنابر شرایط خاصی که با شیوع ویروس کرونا حاکم شده و جلسات حضوری را تحت شعاع قرار داده است، زمزمه‌های برگزاری آن به شکل مجازی شنیده می‌شود. اما با وجود اتفاقات و سابقه بد در برگزاری این انتخابات، وزارت علوم نباید انتظار داشته باشد که این تصمیم به راحتی مورد قبول دانشجویان واقع شود.

وی افزود: متاسفانه هر ساله با وجود حضور دانشجویان از طیف‌های مختلف و همچنین پوشش خبری و رسانه‌ای، شاهد مواردی اعم از تقلب و عدم بی‌طرفی مسئولین در روند و نتیجه انتخابات هستیم که نمونه بارز آن سال گذشته با اخذ دو رای از یک شخص اتفاق افتاد؛ و در کنار آن نبودن عزم جدی مسئولین برای اصلاح و پر کردن خلاء‌های قانونی نشریات مانند چگونگی تشخیص نشریه فعال در هر دانشگاه و به تبع آن چگونگی مشخص شدن حق رای در انتخابات دانشگاه‌ها، همه علتی بر بی‌اعتمادی دانشجویان است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مهمترین لازمه‌ی برگزاری انتخابات مجازی، وجود بستر مناسب و مطمئن است که کارآمدی آن برای دانشجویان و شرکت کنندگان ملموس باشد. اگر چه در این شرایط بحرانی هر دانشگاه با امکانات موجود کلاس‌های خود را به شکل مجازی ادامه داده و از توقف آموزش به شکل گسترده جلوگیری کرده است اما، با وجود ناعدالتی‌ها و عدم درک دانشجو در بسیاری از موارد توسط مسئولین دانشگاه همگی سبب می‌شود این بی‌اعتمادی به سایر بخش‌های فعالیت دانشگاه نیز کشیده شود.

سردبیر نشریه دانشجویی «صدااا» درباره برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: تاکنون خبر رسمی در مورد انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر منتشر نشده و با گذشت چندین ماه از زمان انتخابات به تازگی زمزمه‌هایی از مجازی بودن آن به دلیل تصمیمات وزارت علوم شنیده می‌شود. انتظار ما این است که حتی اگر باز هم قرار است این اتفاق به تاخیر بیفتد، سلامت و شفافیت در روند انتخابات از برگزاری صرف آن در زمان نزدیکتر مهمتر است.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top