تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/01 - 18:29
کد خبر: 360494

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد:

برپایی جشنواره ورزشی ویژه زنان و دختران روستایی

مهین فرهادی زاد گفت: «دا» نام مادران شیرزن ایران را تداعی می‌کند که روستاهای پرجمعیت را هدف قرار داده و از سال 94 تاکنون توسط معاونت توسعه امور زنان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیات‌های استانی در حال برگزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، معاون وزیر ورزش و جوانان با ارایه توضیحات بیشتر در این باره اظهارداشت: مرحله نخست این جشنواره در سال 94 و در 31 روستا آغاز و مرحله دوم آن در سال 96 و با مشارکت 61 روستا برگزار شد. سومین دوره این جشنواره هم در سال 97 و در 91 روستا اجرا شده است.

فرهادی زاد ادامه داد: همچنین مرحله چهارم آن که در سال جاری قرار بوده برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد که درصورت صدور مجوز از ستاد کرونا از سرگرفته می‌شود.

معاون توسعه ورزش زنان مراحل اجرای جشنواره را اینگونه توضیح می‌دهد که یک مادر بالای 70 سال به عنوان «دا» در روستاهای هدف جهت افتتاح یا اختتام جشنواره معرفی و سپس رقابت‌ها در رشته‌های بومی و محلی مختص هر استان (حداقل سه رشته) برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه صنایع دستی، پخت نان و غذاهای محلی هم در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

فرهادی زاد اظهار داشت: که بر اساس آمار ارایه شده از سوی استان‌ها در سال 96 این رقابت‍‌ها با مشارکت 44 هزار و 690 نفر در 125 رشته برگزار شده است که در سال 97 هم 63 هزار و 155 شرکت کردند و در 190 رشته مسابقه دادند. در 9 ماهه نخست سال گذشته این رقابت‌ها با حضور 44 هزار و 690 نفر از زنان و دختران روستایی در 125 رشته برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از بارزترین ویژگی‌های این جشنواره معرفی روستا، برگزاری جشنواره غذای سنتی و رقابت‌های آشپزی، صنایع‌دستی نظیر گلیم بافی، حوله بافی و قالی‌بافی، بازی‌های بومی و محلی و مسابقات ورزشی است.

معاون وزیر ورزش جشنواره فرهنگی ورزشی دا را یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: به منظور افزایش مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق با آیین و رسوم سنتی و ملی و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجراست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top