تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/03 - 11:07
کد خبر: 360747

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

در این نوشتار به معرفی پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران پرداختیم و نگاهی به مزیت‌ها و معایب آن‌ها داشتیم. درحال‌حاضر خودروهای چینی هم مانند سایر کالاهای خارجی تحت تأثیر نوسانات قیمت دچار افزایش قیمت شده‌اند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همانند سایر کالاهای تولید کشور چین، خودروهای چینی جایگاه مهمی در بازار ایران دارند و در سال‌های اخیر شمار افرادی که یکی از خودروهای چینی را برای خرید انتخاب می‌کنند بیشتر شده است. کیفیت به‌نسبت خوب همراه با قیمت مناسب از جمله عواملی هستند که خریداران خودرو را به‌سمت خودروهایی که در چین تولید شده‌اند می‌کشانند. اگرچه درحال‌حاضر افزایش قیمت این خودروها دست‌کمی از خودروهای تولیدی دیگر کشورها و البته خودروهای داخلی ندارد، هنوز هم خریدوفروش خودروهای چینی بخش بزرگی از معاملات خودرو در بازار ایران را به خود اختصاص داده است. در این نوشتار پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران را معرفی می‌کنیم و نگاهی اجمالی به مزیت‌های هر یک خواهیم انداخت.

پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

فهرست زیر پرفروش‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران را نشان می‌دهد، اما ترتیبی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده مطابق با میزان فروش این خودروها نیست، چرا که آمار دقیقی از این‌که به‌ترتیب کدام‌یک از خودروهای چینی در ایران پرفروش هستند در دست نیست.

1- برلیانس سری 300

سری 300 برلیانس خودروهایی هستند که با استقبال بسیاری از سوی خریداران خودرو در ایران مواجه شده‌اند. طراحی بسیار زیبای بدنه و استفاده از فاکتورهایی مطابق با سلیقه‌ی امروزی‌ها مثل سانروف، طراحی ارگونومیک کابین و مشخصات فنی بسیار خوب ار عواملی هستند که توجه خریداران را به این سری از خودروهای چینی معطوف کرده‌اند. از بین برلیانس‌های سری 300 مدل‌های H320 و H330 بیش از دیگر مدل‌ها در بازار خودروی ایران متقاضی دارند.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

2- جک J5 اتوماتیک

زیبایی خودروهای جک باعث شده افرادی که برای جذابیت و زیبایی ظاهری خودروی خود اهمیت زیادی قائل هستند بیشتر به خرید این برند از بین سایر برندهای چینی علاقه نشان دهند. طراحی این خودرو با همکاری شرکتی ایتالیایی به‌نام پینین‌فاریا - که سال‌هاست در زمینه‌ی طراحی بدنه‌ی خودرو فعال است و از این نظر در بهترین‌ها در جهان است - انجام گرفته و از نظر بسیاری از صاحب‌نظران زیباترین خودرو در بین خودروهای برند جک است.
جک J5 اتوماتیک همان‌طور که از نام‌اش پیداست دنده‌اتوماتیک است، اما به‌صورتی طراحی شده که راننده بتواند با استفاده از دکمه‌ای که روی دنده درنظرگرفته شده آن را به‌صورت دستی هم عوض کند. ایمنی و قدرت بالا، مجهزبودن به سیستم ترمز جلو/عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD، استفاده از موتور و گیربکس میتسوبیشی و البته امکان خرید و فروش آسان در بازار دست‌دوم از جمله دیگر مزایای قابل توجه این خودرو هستند. البته جک J5 اتوماتیک معایبی مانند شتاب اولیه پایین، انتقال سروصدا به کابین، استفاده از متریال درجه‌ی دو در کابین و مصرف سوخت به‌نسبت زیاد هم دارد.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

3- دانگ فنگ H30 Cross

این خودرو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران است و طرفداران آن آنقدر زیاد اند که بیراه نیست اگر آن را پرفروش‌ترین خودروی چینی در ایران تلقی کنیم. طراحی ظاهری زیبا، مدرن و جوان‌پسند، طراحی خوب کابین، تعلیق نرم، شباهت بعضی از قطعات با 206، هماهنگی پیشرانه و جعبه‌دنده، رانندگی آسان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD و دوربین عقب از جمله مزیت‌های دانگ فنگ H30 کراس هستند.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

4- جک S5

S5 یکی دیگر از خودروهای برند جک هم از خودروهای چینی پرفروش در ایران است. این خودرو از بهترین شاسی‌بلندهای کوچک در ایران است و یکی از مهم‌ترین علل استقبال ایرانیان از آن شباهت ظاهری‌اش با کراس‌اوورهای آئودی و حالت مدرن و امروزی آن است. 
کابین جادار علی‌رغم ظاهر کوچک، استفاده از متریال باکیفیت در بدنه و کابین، مشخصات فنی قابل قبول، ارگونومی مناسب، استفاده از 4 کیسه‌ی هوا شامل کیسه‌های هوای جانبی، ترمز ABS و HBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، فرمان برقی، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، کلیدهای مولتی‌مدیا، سیستم ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، سیستم ضدسرقت پیشرفته و قدرت بالا از جمله مزیت‌های جک اس 5 هستند.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

5- چری x22

این خودرو که یکی از مدل‌های برند چری است- برندی که از دهه‌ی هشتاد تا کنون با همکاری با مدیران خودرو خودروهای خود را در بازار ایران عرضه می‌کند - از خودروهای چینی پرفروش در بازار ایران است. برند چری از قدیمی‌ترین برندهای چینی در بازار خودروی ایران است و به‌سبب عرضه‌ی خودروهایی با قیمت نسبتاً مناسب فروش بسیاری در کشور داشته است. چری x22 یک هاچ‌بک شاسی‌بلند و کوچک‌ترین خودروی برند چری است. در حال حاضر این خودرو در دو تیپ اکسلنت و لاکچری در بازار خرید و فروش می‌شود که در دو نوع دنده دستی و خودکار طراحی و عرضه شده‌اند.
ظاهر مدرن و امروزی، طراحی زیبای کابین، استفاده از 2 کیسه‌ی هوا، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS و EBD، کمربند ایمنی کششی، سیستم HHC، سنسور باد چرخ‌ها و مصرف سوخت به‌نسبت کم خصوصاً در مدلهای دستی از مزیت‌های این خودرو هستند. این خودرو دارای استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا نیست و تست ایمنی شرکت‌های معتبر در این زمینه از جمله IIHS و C-NCAP را ندارد و با توجه به این نکته و با درنظرگرفتن توان خودرو بهتر است تنها برای استفاده از خیابان‌ها، بزرگ‌راه‌ها و جاده‌هایی با شرایط مساعد مورد استفاده قرار گیرد.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

6- چانگان CS35

چانگان سی‌اس 35 مونتاژشده توسط شرکت سایپا از خودروهای چینی‌ای است که با قیمتی نسبتاً مناسب در بازار خودروهای ایران خریدوفروش می‌شود و با توجه به قیمت مناسب و کیفیت راضی‌کننده جای خود را بین خریداران خودروی ایرانی باز کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو طراحی خاص و زیبای آن است. شرکت چانگان تلاش بسیاری برای زیبایی طراحی و منحصربه‌فردبودن آن انجام داده و موفق شده از این جنبه نظر مساعد بسیاری از خریداران خودرو در ایران را جلب کند. چانگان سی اس 35 مصرف سوخت تقریباً کمی دارد و همین خود در محبوبیت یک خودرو در ایران اهمیت بسیار دارد.
چهار کیسه‌ی هوا شامل کیسه‌های جانبی، فرمان الکتریکی، سنسور پارک عقب، دنده اتوماتیک، سانروف، کابین کم‌صدا، کیفیت مونتاژ قابل قبول و ایمنی بالا از جمله مزایای این خودروی شرکت چانگان هستند.

۶ مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

سخن پایانی

در این نوشتار به معرفی پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران پرداختیم و نگاهی به مزیت‌ها و معایب آن‌ها داشتیم. درحال‌حاضر خودروهای چینی هم مانند سایر کالاهای خارجی تحت تأثیر نوسانات قیمت دچار افزایش قیمت شده‌اند، اما همچنان معامله‌ی آن‌ها در بازار خودرو در جریان است و بسیاری از این خودروها در بازار کالاهای دست‌دوم هم به‌صورت گسترده خریدوفروش می‌شوند.

هم‌چنین اگر علاقه‌مند به مطالعه جدیدترین اخبار حوزه خودرو هستید و می‌خواهید در کنار آن از سایر حوزه‌های خبری نیز مطلع شوید، می‌توانید از مجله اینترنتی «خبر ببر» استفاده نمایید تا در جریان تازه‌ترین اخبار روز قرار گیرید. اگر هم مالک خودرو هستید و قصد فروش آن را دارید و یا بدنبال خرید یک ماشین هستید، می‌توانید از وب‌سایت ثبت رایگان آگهی موسوم به «راگهی» استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید خودروی خود را بفروش برسانید یا خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید آخرین نسخه اپلیکیشن راگهی را از گوگل پلی نیز دریافت کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top