تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/03 - 17:07
کد خبر: 360803

دهه کرامتی متفاوت در حرم رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس گفت: با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های حرم رضوی در دهه کرامت متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، به‌گونه‌ای که شرایط حضور زائران دربرخی از برنامه‌ها نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مصطفی خاکسار ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت گفت: در ایام دهه کرامت تلاش بر این است تا برنامه‌هایی را برای مردم اجرا کنیم که حل‌کننده و رفع‌کننده مشکلات مردم و در راستای تقویت دینداری افراد جامعه باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در جامعه، نیاز بیشتری به توسل و کمک از معصومین برای زندگی کم‌خطرتر وجود دارد. در عید نوروز حدود ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه فرهنگی و تبلیغی تولید و ارائه شد که از فضای مجازی و سایر رسانه‌ها پخش شد.

خاکسار در ادامه تصریح کرد: در دهه کرامت امسال ۳۷ برنامه مختلف در دست اقدام است که متأسفانه با توجه به بیماری کرونا شرایط حضور زائران و مجاوران در برخی برنامه‌ها وجود ندارد، اما در صورت توافق دستگاه‌ها و مراجع ذیربط بهداشتی نسبت به حضور مردم اطلاع رسانی خواهد شد، اما برنامه‌های متنوعی هر شب در حرم مطهر اجرا خواهد شد و برخی برنامه‌ها نیز در سطح شهر، کشور و همچنین ۶ برنامه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه جلسه گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مراسم امسال دهه کرامت به‌صورت حضوری نخواهد بود، از همین‌رو برنامه‌های فرهنگی این دهه در رواق امام خمینی (ره) از طریق تلویزیون و رادیو پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم یک ساعت و نیم قبل از نماز عشا برگزار خواهد شد و همچنین در ادامه و پس از اقامه نماز عشا، یک ساعت و نیم دیگر نیز اجرا می‌شود. شعار دهه کرامت امسال نیز «خدمت کریمانه، هرچه دارم از تو دارم است» که برگرفته از دعای زیارت جامعه کبیره است.

گنابادی نژاد در ادامه بیان کرد: در برنامه‌های امسال سعی شده است تا از قاریان نوجوان در مراسم استفاده شود، همچنین هرشب صلوات خاصه توسط مداحانی از سراسر کشور قرائت می‌شود. از دیگر برنامه‌های این دهه شرح احادیث کتاب عیون اخبار الرضا خواهد بود که هر شب توسط علما و مراجع برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از دیگر برنامه‌های این دهه گفتگو با افراد، شب شعر ملکوت هشتم، جهاد مقاومت، برنامه مکتب شهید قاسم سلیمانی و جهاد اقتصادی ویژه برنامه میثاق با امام با حضور جمعی از فعالان اقتصادی خواهد بود. از برنامه‌های در نظر گرفته دیگر می‌توان به تعویض پرچم حرم مطهر رضوی با حضور خدام، برنامه تبلیغ چهره به چهره در محل حرم مطهر رضوی، پاسخگویی به موضوعات دینی و قصه گویی برای کودکان و تصحیح قرائت نماز در صحن‌های حرم مطهر رضوی که به‌صورت چهره به چهره است را اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: پخش سرود به زبان‌های اردو و عربی، پخش برنامه‌ها به‌صورت لایو برای زائران، قرعه کشی مسابقه ۱۲ تا ۱۲، معرفی کتاب، تولید دو نشریه و ۶ کتاب به ۱۵ زبان مختلف از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام محمد حسن مهدوی‌فر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: رونمایی و بازدید مجازی از موزه قرآن آستان قدس رضوی، افتتاح کتابخانه در یکی از محلات شهر مشهد، نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان مختلف، اجرای برنامه به‌صورت مجازی در سطح کشور و بین‌المللی و همچنین رونمایی از تلسکوپ رصد و بخش نجوم از برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

محمدحسین استادآقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز در ادامه گفت: سیزدهمین برنامه زیر سایه خورشید در سال جاری اجرا خواهد شد. این دوره در شهرهایی که در وضعیت مطلوب بهداشتی و سفید هستند اجرا می‌شود. همچنین در این برنامه پنجاه کاروان که شامل ۲۰۰ خادم است، به ۳۰ استان کشور اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۸۸۸ جهیزیه در حال توزیع در بین مردم است و از ۸ نفر از افرادی که در رزمایش مواسات هر استان حضور داشتند تقدیر می‌شود. همچنین تقدیر از خدمه کشتی حامل نفت به کشور ونزوئلا از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه بیان کرد: ۱۲ پروژه آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد، همچنین افتتاح ۳۴ واحد آپارتمان نیز در شهرستان پلدختر از دیگر برنامه‌ها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top