تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/03 - 17:36
کد خبر: 360809

افزایش ۲۰درصدی دانشجویان علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه فعلاً راه اندازی مرکز جدیدی در دستور کار این دانشگاه نیست گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دو اولویت مهم را دنبال می کند که تقویت مراکز موجود و ایجاد اشتغال و مراکز کارآفرین دو اولویت مهم این دانشگاه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه فعلاً راه اندازی مرکز جدیدی در دستور کار این دانشگاه نیست گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دو اولویت مهم را دنبال می کند که تقویت مراکز موجود و ایجاد اشتغال و مراکز کارآفرین دو اولویت مهم این دانشگاه است.

محمد حسین امید سوم تیرماه در سفر به سمنان در نشست ویدئو کنفرانس با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان سمنان در دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان گفت: فعلاً مرکز جدید نداریم، مگر اینکه بررسی کنیم ببینیم زیمنه تخصصی داشته باشند، اشتغال و بازار کار داشته باشند، وگرنه تکثیر مراکز و موازی کاری به هیچ عنوان نخواهیم داشت.

وی همچنین از افزایش 20 درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه های علمکی کاربردی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: روند افزایشی تعداد دانشجویان این دانشگاه از سال 96 ادامه دارد و انشاءالله در سالجاری نیز تعداد دانشجویان این دانشگاه افزایش خواهد داشت.

وی با انتقاد از مدرک گرایی در کشور اذعان داشت: امسال بیش از 80 هزار نفر با هدایت تحصیلی به جای اینکه وارد دانشگاه های جامع علمی کاربردی شوند، وارد دانشگاه های نظری شدند، متأسفانه دانشگاه های نظری رویکرد مدرک گرایی دارند و به هیچ عنوان نگاه مهارتی ندارند.

امید ادامه داد: ما انتظار داشتیم در سال 98، شاهد رشد 40 درصدی در جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور باشیم، اما با نظام جدید آموزش و پرورش متأسفانه این امر محقق نشد و تعدادی از دانشجویان وارد دانشگاه های نظری شدند، در این زمینه ضرورت ترویج دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی مراکز مهم و صنعتی وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: با وجود اینکه تعداد مراکز فعال این دانشگاه در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، و تعداد مراکز فعال این دانشگاه تقریباً نصف شده است، اما در کل تعداد دانشجویان این دانشگاه دو برابر شده است و در سال 98 ما شاهد افزایش 20 درصدی تعداد دانشجویان در این دانشگاه بودیم.

امید با بیان اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور باید به دنبال ایجاد رشته های جدید مرتبط با محیط کار باشند افزود: وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه های نظری در این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به فکر محیط کار است  و به دانشگاه مدرک گرایی تبدیل نشده است، این رویکرد باعث ارتقاء دانش افراد می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز به عنوان محور آموزش های مهارتی در کشور شناخته شده است و با همین رویکرد، از سال 96، سرانه تعداد دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور دو برابر شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: ضرورت دارد مراکز علمی کاربردی ارائه آموزش های مجازی، ترویج گفتمان آموزشی، توسعه دوره های آموزش کوتاه مدت، مذاکره با دستگاه ها و نهاد ها و مراکز مختلف و... را در دستور کار و اولیت کاری خود قرار دهند.

امید همچنین از آغاز محدود رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 1400 خبر داد و گفت: ما در اجرای دوره های ارشد در گذشته موفق نبودیم و این به این دلیل است که زیر ساخت مناسب فراهم نبوده است، از اول مهر ماه 99 دوره کارشناسی ارشد نخواهیم داشت، اما از سال 1400 به طور محدود و در رشته های خاص با تعداد محدود دانشجو در کارشناسی ارشد پذیرش آغاز خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top