تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 00:22
کد خبر: 360832

اتفاقی جالب در انتظار فوتبال‌دوستان؛

۲۰۲۲؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!

۲۰۲۲؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!

سال ۲۰۲۲ شاهد یک اتفاق بی سابقه و جالب در تاریخ فوتبال خواهیم بود. برگزاری دو جام جهانی در یک سال میلادی.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هم فیفا و هم یوفا پس از شیوع کرونا حق تقدم را به برگزاری لیگ های داخلی دادند تا تکلیف رقابت های باشگاهی در اروپا و دیگر نقاط دنیا به سرانجام برسد. جانی اینفانتینو و الکساندر چفرین روسای فیفا و یوفا در این مورد تردیدی نداشتند. اکنون و در حالی که لیگ های داخلی در حال انجام است و به زودی به اتمام خواهند رسید، نوبت یوفا و فیفاست تا برنامه ای جدید برای رقابت هایی چون جام ملت های اروپا و نیز جام های جهانی باشگاهی و ملی اعلام کنند.

ابتدا یوفا بود که یورو 2020 را یک سال به تعویق انداخت و فیفا نیز در حال بررسی های لازم است تا وضعیت برگزاری جام جهانی باشگاه ها را مشخص کند. این رقابت ها قطعا یک سال به تعویق خواهد افتاد و به تابستان 2022 موکول می شود تا در سال 2022 و برای اولین بار دو جام جهانی داشته باشیم. یکی در رده باشگاهی که تورنمنتی جدید است و بین ماه های ژوئن و جولای برگزار خواهد شد و دیگری در رده ملی که طبق برنامه از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار می شود. تورتمنتی که اولین بار است در فصل پاییز به انجام خواهد رسید.

طبق شواهد، تقویم عادی فوتبالی را حداقل تا فصل 24-2023 شاهد نخواهیم بود. فصل آینده فوتبال با تاخیر همراه خواهد بود و برای مثال لیگ قهرمانان از ماه اکتبر و با تاخیر 5 هفته ای دور گروهی آغاز می شود. وضعیت لیگ های داخلی و شروع شان نیز نامشخص است و پس از اتمام کار باید دید از چه زمانی فصل 21-2020 شروع خواهد شد. نباید فراموش کرد که سال بعد از 11 ژوئن، یورو 2021 را خواهیم داشت و کشورهای اروپایی باید تقویمی فشرده را برنامه ریزی کنند.

در واقع از یک طرف فصل دیرتر شروع می شود و از سوی دیگر به دلیل یورو 2021 بازی ها باید در سریعترین زمان ممکن تمام شوند. همین شرایط را یوفا برای برگزاری لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خواهد داشت.

جام جهانی باشگاه ها قرار بود سال بعد در چین و با حضور 24 تیم برگزار شود. شرکت در این رقابت ها برای هر تیم سود 20 میلیون یورویی به همراه داشت و قهرمان نیز تا 100 میلیون یورو دریافت می کند. هدف فیفا از برگزاری این رقابت ها هم کسب درآمدهای مالی بیشتر برای خود و باشگاه هاست و هم اینکه جانشینی باشد برای جام جهانی باشگاهی فعلی و نیز جام کنفدراسیون ها که طرفداران زیادی ندارند(جام کنفدراسیون ها همواره یک سال قبل از شروع جام جهانی و در کشور میزبان جام برگزار می شود).

 تعویق یورو 2020 به 2021 اما چاره ای برای فیفا باقی نگذاشت تا جام جهانی باشگاه ها را به 2022 موکول کند.

اکنون باید دید که با توجه به وضعیت شیوع کرونا، فیفا چه تقویمی را برای برگزاری جام جهانی باشگاه ها اعلام خواهد کرد. این مهم پس از جلسه با اتحادیه جهانی باشگاه ها به ریاست فلورنتینو پرز(رئیس رئال) مشخص می شود.

ایده فیفا این است که جام جهانی باشگاه ها به جای جام کنفدراسیون ها و در تقویم زمانی این تورنمنت به انجام برسد.  چیزی که واضح است اینکه تقویم فوتبالی تا سال 2023 شرایطی مثل گذشته نخواهد  داشت و حتی جانی اینفانتینو به برخی کشورها توصیه کرده تا برای خلوت شدن تقویم زمانی، لیگ های خود را با 18 تیم برگزار کنند.

در جام جهانی باشگاه های جدید، هشت تیم از اروپا و شش تیم از آمریکای جنوبی حاضر خواهند بود. 10 جایگاه بعدی را نیز 3 تیم از آسیا، آفریفا و آمریکای شمالی و یک تیم از اقیانوسیه پر خواهند کرد.

برندگان 4 سال گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بین سال های 2018 تا 2022 قطعا در این تورنمنت حاضر خواهند بود و به این ترتیب فعلا حضور رئال، لیورپول، اتلتیکو و چلسی قطعی است. 4 سهمیه بعدی نیز در دو سال پیش رو مشخص خواهند شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top