تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 09:14
کد خبر: 360864

گزارشی از حواشی جنجالی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز؛

آمار عجیب از فعالیت‌ تحقیقاتی رئیس دانشگاه و استاندار در پیک کرونا!

آمار عجیب از فعالیت‌ تحقیقاتی رئیس دانشگاه و استاندار در پیک کرونا!

آیا استاندار خوزستان به صرف جایگاه هیئت علمی بودن این توانایی را دارد یا به‌علت همزمانی سرپرستی ابول‌نژادیان و همراهی این دو دوست با هم در انجام طرح های فوق، به طوری که در کمال تعجب ۱۰۰٪ طرح های شریعتی فقط در همکاری با ابول‌‌نژادیان بوده است، چنین توانایی محیر العقولی در وی ایجاد شده است؟

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیرا در فضای مجازی در خصوص طرح‌های مطالعاتی ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ابهاماتی مطرح شد.

خوزستان قریب به ۲ ماه است که با پیک شدید کرونا روبه‌رو شده است. اما عده ای از عالی رتبه ترین مسئولین استانی با حواشی تاسف انگیزی روبه‌رو شده‌اند. اگر وارد پروفایل بهسان ابول نژادیان بشوید، اطلاعات بسیار تعجب برانگیزی را مشاهده خواهید کرد.

تعداد کل طرح‌های تحقیقاتی ابول‌نژادیان در سامانه بهسان ۳۸ طرح می‌باشد که بطور میانگین تا قبل از انتصاب ایشان بعنوان سرپرست دانشگاه (سال ۹۵ تا آبان۹۸) ایشان در هر سال حدود ۵ طرح تحقیقاتی را به ثبت رسانده اند.

اما بطور اعجاب انگیزی این رقم با افزایش حدودا ۱۰۰٪ ای از زمان انتصاب وی به سرپرستی دانشگاه مواجه شده است. تنها در بازه کوتاه ۳ ماه اول سال ۹۹ که استان با یکی از عظیم ترین بحران های تاریخ خود روبه‌روست او «فرصت» کرد ۱۴ طرح تحقیقاتی را به ثبت برساند.

جالب است که ابول‌نژادیان در قریب به تمام طرح های پژوهشی قبل از تاریخ انتصاب خود به عنوان سرپرست دانشگاه سمت «استاد مشاور» را داشته است که این موضوع بعد از انتصاب به سمت «مجری طرح» یا «همکار اصلی» تغییر می‌کند!

همچنین ابهاماتی درباره نحوه انتصاب معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مطرح است. به طوری علی احسان پور در حالی معاون فرهنگی و دانشجویی شده است که سابقه موثری در این زمینه نداشته است. برخی افراد نفوذ جریان‌های سیاسی و بویژه ارتباطات خانوادگی محمد رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات با احسان پور را در این زمینه دخیل می دانند.همچنین حضور چهره های سیاسی در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز باعث شده در روزهای که مردم انتظار کار دقیق و بی حاشیه از این مجموعه در مقابله با کرونا داشته باشند حاشیه های سیاسی بر تصمیمات غلبه کند.

دانشگاه: برخی طرح‌ها بدون دریافت هزینه بوده است

در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی، دانشگاه علوم پزشکی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بعضی طرح‌های مطالعاتی سرپرست دانشگاه بدون دریافت هزینه بوده است.متن جوابیه معاونت پژوهشی دانشگاه به این شرح است:

«در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد طرح های پژوهشی سرپرست محترم دانشگاه جناب دکتر ابول‌نژادیان جهت شفاف‌سازی و رفع شبهات بوجود آمده به استحضار می‌رساند که با شروع اپیدمی کرونا در کشور و به تبع آن در استان و به منظور استفاده بهینه از تمام ظرفیت های دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری و نیز مطالبه و درخواست تعداد زیادی از پژوهشگران، سقف مجاز طرح ها در زمینه کرونا برای همه اعضای هیات علمی دانشگاه برداشته شد و فرآیند بررسی آن ها تسریع و تسهیل شد.با همت اعضای محترم هیات علمی دانشگاه و دانشجویان علاقه‌مند بخصوص دوره‌های تحصیلات تکمیلی تا کنون نزدیک 200 طرح تحقیقاتی در مورد کرونا در سیستم بهسان ثبت شده است.

با تلاش شبانه روزی شوراها و کمیته‌های مختلف و کارشناسان حوزه معاونت پژوهشی تکلیف تقریبا نیمی از آن ها مشخص شده (تصویب یا رد) و بقیه در مراحل مختلف ثبت و بررسی و داوری در مراکز و گروه های مختلف هستند. بر همین اساس و بر مبنای آخرین آمار طرح های تصویب شده، در مورد طرح های پژوهشی جناب دکتر ابول‌نژادیان نکات زیر جهت اطلاع عزیزان اعلام می‌گردد.

1- از ایشان تاکنون 8 طرح تحقیقاتی به عنوان مجری مسئول به تصویب رسیده که 4 طرح ایشان اساسا بدون هزینه بوده و از 4 طرح باقیمانده نیز فقط برای شروع یکی از طرح ها پیش پرداخت انجام شده است .

2- در 8 طرح دیگر ایشان به عنوان همکار یا مشاور طرح بوده و اساسا برای همکار یا مشاور بودن در طرحهای تحقیقاتی و بر اساس آیین‌نامه‌های موجود محدودیتی نبوده است و با توجه به نوع بیماری و اپیدمی و ارتباط نزدیک آن با تخصص ایشان بعضی از همکاران نام ایشان را در طرحهای خود آورده‌اند و در هیچ کدام از این طرحها هزینه پرسنلی یا حق التحقیق به ایشان تعلق نگرفته لذا طرح مسائل مالی و ادعای دریافت وجه توسط ایشان دور از شان، کاملا کذب و غیراخلاقی است.

3- در مورد دکتر شریعتی استاندار محترم و عضو هیات علمی این دانشگاه تاکنون هیچ طرح مصوبی به عنوان مجری مسئول در مورد کرونا نداشته است و فقط در 4 طرح کرونایی به عنوان همکار از ایشان نام برده شده و اصولا طبق آیین‌نامه های موجود هیچ عضو هیات علمی به صرف داشتن مسئولیت از تحقیق منع نشده است.»

توانایی محیرالعقول استاندار

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام در پاسخ به این جوابیه به نکاتی اشاره کردند که به این شرح است:

معاون محترم پژوهشی دانشگاه در توجیه موضوع طرح های ثبت شده ابول‌نژادیان، دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان! و شریعتی فرمانده کل مبارزه با این بیماری در استان به مواردی اشاره نموده اند که حتی برای مخاطب بی خبر هم قابل پذیرش نیست!

دانشگاه در بند ۱ و ۲ جوابیه خود موضوع اتهام دریافت پول از جانب ابول نژادیان را رد نموده است که اساسا این اتهام از جانب این کسی مطرح نشده است! با این حال هیچ پاسخی برای افزایش ۱۰۰٪ هماهنگ طرح های پژوهشی مذکور، نداده اند.

مسئولین دانشگاه تنها به این بسنده نموده اند که محدودیت‌های انجام طرح های پژوهشی را حذف نموده ایم اما مطلقا حرفی از این نزده‌اند که آیا میزان رشد کلی طرح های دانشگاه در بازه ۶ ماه اخیر نیز چنین رشد فاحشی داشته است یا نه و اینکه چطور امکان انجام طرح پژوهشی برای فرماندهان مقابله با کرونا با این حجم عظیم مشغله وجود دارد؟

در بند سوم این بیانیه که متعلق به توجیهات صورت پذیرفته برای استاندارمی‌باشد، باز هم دانشگاه از نبود محدودیت برای طرح های پژوهشی سخن می‌گوید! بی آنکه توضیح دهد استانداری که در ۵ سال گذشته مطلقا فعالیت پژوهشی نداشته اکنون با مسئولیت سنگین فرماندهی مبارزه با کرونا به چه صورت فرصت انجام طرح های فوق را دارد؟

آیا به صرف جایگاه هیئت علمی بودن وی این توانایی را دارد یا به‌علت همزمانی سرپرستی ابول‌نژادیان و همراهی این دو دوست با هم در انجام طرح های فوق، به طوری که در کمال تعجب ۱۰۰٪ طرح های شریعتی فقط در همکاری با ابول‌‌نژادیان بوده است، چنین توانایی محیر العقولی در وی ایجاد شده است؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top