تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 14:15
کد خبر: 360939

تفاهم‌نامه همکاری علمی ـ فرهنگی ایران و یونان امضا شد

تفاهم نامه جامع همکاری‌های علمی ـ فرهنگی به امضای رایزن فرهنگی ایران در آتن و رییس دانشگاه ارسطو تسالونیک رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان به دنبال گسترش فعالیت‌های علمی ـ فرهنگی با مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر یونان بخصوص شهر تسالونیک (دومین شهر بزرگ یونان) از یکسال پیش برنامه مدونی تهیه و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای حفظ و گسترش این روابط با دانشگاه ارسطو تسالونیک ترتیب داد.

دانشگاه ارسطو پس از دانشگاه آتن دومین دانشگاه بزرگ یونان است که چندین دانشکده در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و ... دارد و دانشجویان خارجی زیادی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در ادوار گذشته نیز مورد توجه بسیاری از محققان و اساتید دیگر کشورها بوده است.

علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان ضمن حضور در ساختمان مرکزی دانشگاه ارسطو با نیکو پاپایوآنو، رییس این دانشگاه و تعدادی از اساتید و مسؤلان دیگر بخش‌های دانشگاه، خانم النی باکچوانیذو، رییس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه، انگلیکی زیاکا، رییس بخش مطالعات اسلامی و عربی دیدار کرد.

نیکو پاپایوآنو، رییس دانشگاه ارسطو با قدردانی از اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در یونان برای امضای این تفاهمنامه و حفظ و گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور گفت: ما امروز با امضای این تفاهمنامه سعی در افزایش روابط بین دو کشور ایران و یونان در حوزه علمی و فرهنگی داریم.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه که نقطه آغازش آموزش زبان و ادبیات فارسی است، سبب نزدیک تر شدن ما به یکدیگر می‌شود. دو ملتی که دارای فرهنگ و تمدنی غنی هستند و این امر می‌تواند برای دانشجویان ما بیش از پیش حائز اهمیت و جالب باشد.

پاپایوآنو همچنین به بندهای مختلف این تفاهمنامه اشاره کرد و از آن با لفظ «توافقی جامع و کاربردی» نام برد که تمامی حوزه‌های علمی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

رییس دانشگاه ارسطو اضافه کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم از تمامی مفاد این تفاهمنامه مانند اعطای بورسیه‌های تحصیلی و ... استفاده مناسب را داشته باشیم و حتی پروژه‌های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه تسالونیک ترتیب بدهیم.

وی در ادامه سخنانش، افزود: تا به امروز با مراکز علمی کشورهای مختلفی دیدار و حتی تفاهمنامه‌هایی هم امضا کرده‌ایم، اما قطعا همکاری با ایران می‌تواند برای دانشجویان ما بخصوص دانشکده الهیات آورده‌های زیادی داشته باشد.

حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان در سخنانی، اظهار کرد: قطعا زمینه فعالیت بین دو کشور صاحب تمدن ایران و یونان در بخش‌های مختلف بخصوص علمی و فرهنگی بسیار بالاست.

وی یادآور شد: زمینه همکاری‌های دانشگاهی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های برتر ایران مثل دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، دانشگاه امام صادق(ع) و ... وجود دارد.

حلمی به ظرفیت‌های خوب مراکز دینی ایران به ویژه شهر قم اشاره کرد و ادامه داد: ما کشوری مسلمان و مذهب ما شیعه دوازده امامی است و مرکز تشیع در جهان امروز ایران و شهر قم است. وجود مراکز علمی ـ تحقیقاتی مختلف که در این شهر در حوزه ادیان، فرق و مذاهب فعالیت دارند در دنیا کم نظیر است و این ظرفیتی است که قطعا دانشجویان الهیات این دانشگاه می‌توانند از آن بخوبی استفاده کند.

در ادامه این دیدار، تفاهمنامه توسط رایزن فرهنگی کشورمان و رییس دانشگاه ارسطو امضا شد. همچنین تعداد هفتاد جلد کتاب مرجع به زبان‌های عربی، یونانی و انگلیسی از جمله 14 جلد تفسیر المیزان علامه طباطبایی، کتاب تفسیر سوره حمد و چهل حدیث امام خمینی(ره) و ... از طرف رایزنی فرهنگی ایران به بخش مطالعات اسلامی دانشگاه ارسطو اهداء شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top