تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 16:38
کد خبر: 360960

رشد نرخ خوراک عامل بالا رفتن قیمت مرغ

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی با بیان اینکه بالا رفتن نرخ خوراک باعث افزایش قیمت گوشت مرغ در چند روز گذشته شده است، گفت: دولت از تأمین نصفه نیمه نهاده‌ها هم ناتوان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛  امروز کارگروه ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید مرغ را کیلویی 15 هزار تومان مصوب کرد و به ستادهای تنظیم بازار استان‌ها مجوز داده شده که این محصول را تا 5 درصد بیشر یا کمتر از این نرخ قیمت‌گذاری کنند.

قیمت مرغ طی در هفته گذشته کیلویی 12 هزار تومان بوده و امروز در بازار تهران 17.5 تا 19.5 هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رود. افزایش قیمت طی چند روز گذشته اتفاق افتاده است. آن طور که مشخص است، ابتدا قیمت در بازار افزایش یافته و پس از آن ستاد تنظیم بازار قیمت جدید را صادر کرده است. این روند در سال‌های گذشته بارها اتفاق افتاده که ابتدا تولیدکنندگان قیمت بازار را افزایش می‌دهند و پس از آن، ستاد تنظیم بازار را تحت فشار قرار می‌دهند که قیمت جدید مصوب کنند.

در خصوص افزایش قیمت مرغ گفت‌وگویی را با حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی انجام دادیم. وی دلیل افزایش قیمت مرغ را بالا رفتن قیمت تمام شده تولید در پی رشد افسارگسیخته قیمت نهاده‌ها در بازار عنوان کرد.

اسدالله‌نژاد افزود: قیمت سویا در بازار به کیلویی 7 هزار تا 7 هزار و 500 تومان رسیده و قیمت خوراک آماده هم که نرخ مصوب آن کیلویی 5 هزار و 200 تا 5 هزار و 500 تومان رشد کرده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی تأکید کرد: حتی اگر ذرت و سویا با نرخ مصوب به مرغدار داده شود، قیمت تمام شده مرغ زنده کیلویی 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان است که نرخ کشته آن در بازار با ضریب تبدیل 1.45 صدم به 18 هزار تومان خواهد رسید.

وی گفت: نرخ مناسب قیمت مرغ در بازار با هزینه‌هایی که اکنون روی دست مرغدار گذاشته‌اند حدود 18 هزار تومان است.

وی به مشکل تأمین نهاده اشاره کرد و گفت: مراغداران 70 تا 100 درصد نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می‌کنند و دیگر دولت حتی از تأمین نصفه و نیمه نهاده‌ها هم ناتوان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغ گوشتی پیشنهاد کرد به جای اینکه دولت ارز 4 هزار و 200 تومانی را بهانه کند، اجازه دهد تا هر کسی با ارز آزاد وارد کند، که در این صورت قطعاً قیمت خوراک از وضعیت فعلی فراتر نخواهد رفت.

اسدالله نژاد با بیان اینکه تولیدکنندگان در افزایش قیمت مقصر نیستند، بلکه نگرانند، گفت:‌دولت دو کار می‌تواند انجام دهد، نخست اینکه با تأمین مناسب نهاده، قیمت تمام شده تولید را کاهش دهد تا حاشیه سودی برای تولیدکنندگان وجود داشته باشد. دوم اینکه، کمک‌هزینه‌ای را در قالب یارانه به مردم پرداخت کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top