تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 16:43
کد خبر: 360961

سری جدید «زنده باد زندگی» شروع شد

جدیدترین فصل «زنده‌باد زندگی» از شنبه ۷ تیرماه به‌تهیه‌کنندگی و با اجرای محمدجعفر خسروی حوالی ساعت ۱۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ تهیه‌کننده «زنده‌باد زندگی» ضمن اعلام آغاز به پخش این برنامه از هفته آتی بیان کرد: در چند دوره اخیر سعی کردیم با رویکرد مستقیم و مؤکد به موضوعات اقتصادی به‌زبان خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشیم، به این دلیل که سال‌های متوالی با چالش‌های اقتصادی مواجه بودیم و باید به این مهم می‌پرداختیم. از سوی دیگر بخشی از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مقتضیِ مأموریت‌های شبکه دو هم در چشم‌انداز ما قرار می‌گرفت نظیر موقعیت‌های مختلف سیاسی اجتماعی شهادت سردار سلیمانی، 22 بهمن، انتخابات و... که جلد اجتماعی به خودمان گرفتیم.

خسروی با اشاره به بارزترین وجه تمایز این دوره از «زنده باد زندگی» نسبت به فصل‌های پیشین گفت: در فصل نهم «زنده باد زندگی» به‌طور منحصر، خانوادگی خواهیم بود. «زنده باد زندگی» متمرکز بر خانواده و زندگی خانوادگی خواهد بود و تأکید می‌کنم متأسفانه گاهی ذیل عنوان برنامه‌های «خانوادگی» برنامه‌های «خانه‌داری» را قرار می‌دهیم اما زنده‌باد زندگی برنامه خانه‌داری نیست بلکه برنامه «خانواده‌‌‌داری» است.

وی ادامه داد: موضوعاتی نظیر فرزندآوری، فرزندپروری، مهارت‌های ارتباطی زوجین، ازدواج و روابط عاطفی، روابط فرزندان و افراد خانواده، رابطه خویشاوندان و نیازهای خانواده به‌عنوان هسته اولیه جامعه را به بحث می‌گذاریم و به‌مرور سعی خواهیم کرد تصویری از زندگی معاصر خانواده ایرانی را به نمایش بگذاریم.

خسروی با بیان اینکه "طبیعتاً کوشش مؤکد ما این است که مقید و محصور به خانواده‌های شهرنشین و شهرهای بزرگ و پایتخت نباشیم"، افزود: تلاش می‌کنیم خانواده را به‌مفهوم رایج ایرانی در همه جغرافیای ایران به نمایش بگذاریم.

این تهیه‌کننده و مجری درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: در ادوار گذشته زنده باد زندگی را ذیل چند عنوان و چند گروه بررسی می‌کردیم؛ «خانواده سالم» که به مسائل بهداشت سلامت جسم و روان خانواده می‌پرداخت، در «خانواده پاک» به آسیب‌های اجتماعی و بالاخص اعتیاد در خانواده توجه داشتیم، ذیل عنوان «خانواده مولد» به خانواده‌هایی می‌پرداختیم که کوشش می‌کنند از عادات مصرفی به عادات تولیدی عزیمت کنند و سعی نمی‌کنند صرفاً مصرف‌کننده باشند، در «خانواده کامل» سعی می‌کردیم خانواده‌ای را که به فرزندآوری پرداخته و احساس کمال نسبی را تجربه می‌کند میزبان باشیم و به نقد نیازهای فرآیند فرزندآوری در جامعه بپردازیم، همین‌طور به بازشماری ویژگی‌های کارکردی مثبت و اجتناب‌ناپذیر فرزندآوری در یک خانواده بپردازیم.

امیدواریم در دوره آتی نیز باب بحث‌های مفیدی را برای خانواده‌‌های ایرانی بگشاییم.

بخشی از عوامل این برنامه عبارتند از: لیدا عرفانیان سردبیر، محمد اجاقلو تدوینگر، امیرحسین خسروی کارگردان، ناهید محققی گرافیست، علی برادران حکاک دکوراتور، ابوالفضل سلطانی فضای مجازی، البته کنار گروه دیگری از دوستان به کار تولید مستندها و میان‌برنامه‌ها خواهند پرداخت.

برنامه «زنده‌باد زندگی» کاری است از گروه دانش و اقتصاد به‌تهیه‌کنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی که شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 11:00 از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top