تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/04 - 20:06
کد خبر: 360980

پرنده و مربی سقوط آزاد زنان از جذابیت های این رشته ورزشی می گوید؛

دختر آسمان در ارتفاع 4 هزار متری

دختران ایرانی مدام به صفحه من در فضای مجازی مراجعه می کنند و پرسش اصلی آنها این است که سقوط آزاد و چتر بازی ورزش امنی است یا نه و اگر در حین پرواز چتر باز نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛به موازات باز شدن پای دختران ایرانی به رشته های ورزشی مفرح و پرهیجان، از ورزش چتر بازی و سقوط  آزاد که بین بانوان ایرانی طرفداران پرتعدادی دارد هم خبرهای خوشایندی به گوش می رسد. دختران ایرانی تا چند سال قبل با این رشته ورزشی بیگانه بودند اما اکنون پرواز در ارتفاع چند هزار متری را تجربه می کنند و روی ابرها راه می روند. سارا بسیا، یکی از بانوان ایرانی است که بارها چنین پروازهایی را تجربه کرده و حالا برای ترویج این رشته ورزشی بین بانوان تلاش می کند.

او درباره اولین تجربه پروازش در آسمان ایران می گوید:«اولین بار در زیبا کنار استان گیلان سقوط آزاد را تجربه کردم و بعد از آن 200 پرواز موفق در کشورهای روسیه، قطر و امارات داشته ام. پرواز در ارتفاع 4 هزار متری را می توانم به قدم زدن روی ابرها تشبیه کنم چرا که شما در چنین ارتفاعی می توانید با دست ابرها را کنار بزنید و لا به لای ابرها بروید. چنین تجربه ای به هر دختری اعتماد به نفس دو چندانی می دهد و کمک می کند تا در مقاطع حساس زندگی تصمیمات درستی و پر ریسکی بگیرد.» سارا یکی از نخستین دختران پرنده ایران است که به واسطه پروازهای پرتعدادی که داشته بین طرفدارانش به « دختر آسمان» معروف شده است.

او در فضای مجازی طرفداران بسیاری دارد و می گوید از این ظرفیت برای آشنایی دختران ایرانی با ورزش پرهیجان سقوط آزاد و چتر بازی بهره خواهد برد:«دختران ایرانی مدام به صفحه من در فضای مجازی مراجعه می کنند و پرسش اصلی آنها این است که سقوط آزاد و چتر بازی ورزش امنی است یا نه و اگر در حین پرواز چتر باز نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد. پرسش هایی از این دست نشان می دهد که سقوط آزاد و چتر بازی بین دختران ایرانی طرفداران بی شماری دارد اما بسیاری از آنها از اینکه پرواز امنی را تجربه نکنند واهمه دارند. پاسخ من به آنها این است که چتر بازی و سقوط آزاد مثل سایر رشته های ورزشی امن است اما باید موارد ایمنی به خوبی رعایت شود. من جزو معدود پرنده هایی بودم که از پرواز در آسمان واهمه نداشتم چون می دانستم اگر دوره تئوری را با موفقیت طی کنم و موارد عملی را به خوبی اجرا نمایم مشکلی ایجاد نخواهد شد.

می خواهم این تجربه را در اختیار همه دختران ایرانی قرار بدهم و دست به دست هم بدهیم تا به دنیا ثابت کنیم که تصورشان از دختر ایرانی باطل است و ما می توانیم پا به پای مردان و حتی بهتر از آنها در ارتفاع چند هزار متری پرواز کنیم.» سارا بسیا اولین دختر ساکن ایران است که موفق به اخذ مدرک کمک مربیگری از انجمن چتربازی آمریکا شده است.

او که هم اکنون در مقام کمک مربی سقوط آزاد و چتر بازی فعالیت می کند،از پرواز دسته جمعی دختران ایرانی در آسمان کشورمان در آینده ای نزدیک خبر می دهد:«بعد از فروکش کردن تب کرونا و ظرف چند ماه آینده با چند دختر پرنده ایرانی در آسمان کشور پرواز خواهیم کرد و این پرواز نمادین ترین اتفاق ممکن برای ما خواهد بود چرا که هدف اصلی مان جذب دختران این به این رشته ورزشی و تلاش برای اثبات توانائی های آنهاست. اگر هر دختر ایرانی که پرواز در ارتفاع چند هزار متری را تجربه می کند به بقیه هم اعتماد به نفس می دهد و در آینده نه چندان دور شاهد اجتماع بزرگ زنان پرنده ایران خواهیم بود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top