تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/04/05 - 12:02
کد خبر: 361046

در گفتگوی چالشی مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا مطرح شد؛

دانشجویی با تی‌شرت «فلسطین آزاد گردد» در جلسه با دولت اوباما حاضر شد/ ۵ مورد فاحش از تبعیض نژادی در برخورد پلیس انگلستان

در مقاله ی دیگری نمودارهایی هست که نسبت کشته شدگان سیاه پوست را نشان می دهد که بالاتر از سایر نژادها است. طبق این نمودارها، مرگ و میر مردم سیاه پوست در حین تماس با پلیس به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۰.۸۶ و برای مردم سفید پوست ۰.۳۹ می باشد.این مقاله ها وحشیگری پلیس انگلستان را افشاء کرده اند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه گفتگو آنلاین مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا، با موضوع «نژادپرستی و اسلام هراسی از بریتانیا تا آمریکا» برگزار شد؛ مشروح این نشست در ادامه آمده است:

در ابتدای این نشست امجد خزیر، دبیر و بنیانگذار موسسه رسانه ای فرهنگی CIC, گزارشی از فعالیت و اقدامات موسسه خودارئه داد. وی در گزارش خود گفت: بعد از قتل یکی از افراد خانواده شان توسط نژادپرستان، نسبت به حل مسئله نژادپرستی و اسلام هراسی احساس مسوولیت کردند. به همین خاطر موسسه را راه اندازی کرد و برای کاهش اسلام هراسی با تیم های فوتبال و بازیکنان فوتبال انگلستان همکاری می کند و چندین فیلم تولید کرده است.

وی گفت: فعالیت های خوب موسسه به چشم دولت اوباما نیز خورده بوده و از او دعوت شده بود که به آمریکا سفر کنند و از برنامه های خوبش صحبت کند. وی این دعوت را پذیرفت و با تی شرت «فلسطین آزاد گردد» در جلسه با دولت اوباما حاضر شد.

در ادامه محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: جورج فلوید توسط پلیس آمریکا خفه شد. پلیس آمریکا او‌ را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه خفه کرد و او را به قتل رساند. این جور عملکرد های وحشی، کار انفرادی یکی دوتا افسر نیست. اگر فقط آن افسر مقصر بود میتوانستید بگویید که شاید درست آموزش ندیده بود اما وقتی مقاله ی فراوان مانند مقاله ی Amnesty International در خصوص استفاده از زور توسط پلیس، گفته که هیچ کدام از ایالت های آمریکا مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی عمل نمی کنند، این نشان دهنده ی این است که مشکل خیلی گسترده است و به صورت سیستماتیک است. روز به روز شاهد جنایات پلیس آمریکا و انگلستان هستیم و این پلیس ها به مردم مسلمان، سیاه پوست، آسیایی و اقلیت های قومی ظلم می کند.

دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا از رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی پرسید، از آن جا که هیچ کدام از ایالت های آمریکا طبق قوانین بین المللی عمل نمی کنند می شود گفت که مشکل خیلی گسترده و در واقع مشکل سیستماتیک هست. درسته؟

رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی، مدعی شد : بلی اما نمی شود پلیس انگلستان را با پلیس آمریکا مقایسه کرد. مقاله ای که شما از آن صحبت کردید در خصوص پلیس آمریکا است نه پلیس انگلستان. منم نمی توانم در خصوص پلیس آمریکا اظهار نظر کنم.

دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا بلافاصله مقاله های متعددی مربوط به جنایات پلیس انگلستان را به رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی نشان داد و گفت: طبق این مقالات اولاً روش خفگی که منجر به قتل جورج فلوید شد توسط پلیس انگلستان نیز انجام می شود، دوماً احتمال مرگ مردم مسلمان، سیاه پوست، آسیایی و اقلیت های قومی بعد از نگهداری توسط پلیس، دو برابر احتمال مرگ دیگران می باشد. سوماً احتمال جریمه شدن مردم سیاه پوست در لندن به دلیل نقض قرنطینه، دو برابر احتمال جریمه شدن دیگران می باشد. چهارماً پلیس متروپولیتون چهار برابر احتمال دارد که از زور علیه سیاه پوستان استفاده کند. پنجماً سیاهپوستان بیش از هشت برابر بیشتر در معرض توقف و جستجو توسط پلیس در سراسر کشور هستند. همه ی این اطلاعات مربوط به پلیس انگلستان است.

همچنین در مقاله ی دیگری نمودارهایی هست که نسبت کشته شدگان سیاه پوست را نشان می دهد که بالاتر از سایر نژادها است. طبق این نمودارها، مرگ و میر مردم سیاه پوست در حین تماس با پلیس به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۰.۸۶ و برای مردم سفید پوست ۰.۳۹ می باشد.این مقاله ها وحشیگری پلیس انگلستان را افشاء کرده اند.

رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی در پاسخ به انتقادات دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: شخصاً معتقدم که پلیس انگلستان بهترین پلیس جهان است. هیچ کدام از نیروهای پلیسی انگلستان نمی توانند بگویند که همه کارها را به درستی انجام می دهند و زمینه هایی برای پیشرفت وجود دارد. پلیس خیلی کارهای مثبتی انجام داده اما فقط به مشکلات تمرکز می شود.

وی ادعا کرد: در ماه مبارک رمضان از اهالی دعوت می شود که افطارشان را در مرکز پلیس باز کنند.

وی گفت: وقتی گروه نژادپرستی به نام ای دی ال (EDL) در شهر یورک انگلستان حاضر شد، امامان، مساجد، فعالان فرهنگی به این گروه چای و بیسکویت می دادند و از آنها خواهش می کردند که بیایند و‌ گفتگو کنند. ایشان ادعا کردند که این گروه نژادپرست دیگر به شهر یورک انگلستان برنگشته است.

دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا پاسخ داد: البته ممکنه افسران چند تا کار مثبت هم در رزومه خود داشته باشند. در محرم که پخش آب و بروشور و برنامه های عمومی داریم که افسران کمک می کنند که داوطلبین ما مورد حملات نژادپرستی قرار نگیرند. هر کجا که این اتفاق بیافتد باید از افسران تشکر کرد. زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد مسلمانان شهر بردفورد غذاهایی برای پلیس تهیه کرده اند.

اما موضوع بحث امروز موضوع مهمی است و باید این جنایات بررسی شود. این همه قتل، این همه وحشیگری این همه جنایت نشان دهنده ی این است که پلیس انگلستان به اصلاحاتی گسترده نیازمند است. باید در آموزش پلیس و روش سیستماتیک که از آن برای مقابله با خشونت یا هر گونه حادثه دیگری استفاده می کنند، یک تغییر اساسی ایجاد شود.

بیش از هشت سال از قتل «شان ریگ» می گذرد و هنوز عدالتی برقرار نشده است. در قرآن کریم آمده «که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته،» (آیه ۳۲ سوره مبارک مائده). نسبت به قتل “شان ریگ”، قتل “دَرِن کامبِربَچ"، قتل "سیسمون فرنسس" پاسخگو باشید. عدالت برقرار نشده و کسی دستگیر نشده است. چرا پرونده ها باز مانده اند؟

رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی نهایتاً گفت که: فکر نمیکنم منصفانه باشد که در خصوص مسئله ای که مطلع نیستم صحبت کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top