تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/04/05 - 14:56
کد خبر: 361076

برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه

مرحله دوم رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه که شامل رای گیری در سراسر این کشور می شود، از امروز پنجشنبه آغاز شده است و به مدت یک هفته به دلیل مقابله با انتشار کرونا ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا، معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که روز اول رای گیری همه پرسی قانون اساسی روسیه در سراسر این کشور بدون وقفه جریان دارد.

نیکلای بولایف در نشست کمیسیون مرکزی انتخابات گفت که بیش از 96 هزار حوزه رای گیری درهای خود را به روی مردم گشوده اند و رای گیری جریان دارد.

وی افزود: همه سیستم برای کار آماده است و هیچ گونه وقفه یا مساله ای نمی بینیم و در همه حوزه های رای گیری، برگه های رای گیری به اندازه کافی وجود دارد.

در همین حال به گفته آنتون لوپاتین عضو کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در سایت ویژه ای که برای رای گیری الکترونی (رای گیری از راه دور) تعیین شده است امروز مشکل فنی بروز کرد که با تلاش متخصصان این مشکل برطرف شده و مردم می توانند از این سیستم برای رای دادن همه پرسی اصلاح قانون اساسی استفاده کنند.

گفتنی است مرحله کنونی مرحله دوم همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه است و مرحله نخست که از روز 23 خرداد ماه آغاز شد شامل رای گیری در مناطق صعب العبور و دور افتاده بود.

مرحله دوم هم که یک هفته بطول می انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

تدابیر پیشگیری از انتشار کرونا، بخش مهم تدارکات برای برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را تشکیل می‌دهد و دستورالعمل ویژه‌ای برای این منظور تدوین شده و کمیسیون مرکزی انتخابات آن را تایید کرده است.

همه اماکنی که رای گیری صورت می‌گیرد ضدعفونی می‌شود و افرادی که در رای گیری شرکت می کنند فاصله اجتماعی را رعایت و به هر فرد هنگام ورود به حوزه رای گیری بسته‌ای شامل خودکار، ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف داده می‌شود.

گفتنی است رای گیری اصلی ۲۵ ماه ژوئن تا اول ماه جولای (۱۱ تیرماه) برگزار خواهد شد و روز اول جولای به عنوان روز رسمی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی تعطیل عمومی خواهد بود.

گفتنی است، دادگاه قانون اساسی روسیه اسفند ماه سال ۹۸ در بیانیه ای اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل‌های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد.

با اصلاح قانون اساسی روسیه ازجمله به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه درخصوص تازه ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.

پوتین چند روز پیش نیز در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد سال ۲۰۲۴ میلادی و پس از تصویب اصلاحات قانون اسای در روسیه، بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، این احتمال را رد نکرده بود.

وی پیش از آن نیز از مردم روسیه خواسته بود به صورت گسترده در همه پرسی قانون اساسی روسیه شرکت کنند و به آن رای بدهند چرا که باعث استحکام دستگاه سیاسی این کشور و نهادینه شدن دمکراسی در پهناورترین کشور جهان خواهد شد.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top