تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/07 - 12:36
کد خبر: 361240

سنگ اندازی معاونت فرهنگی

کارشکنی و سنگ‌اندازی معاونت فرهنگی برای برگزاری انتخابات

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان هرساله انتخابات شورای مرکزی خود را از طریق رأی گیری حضوری بین اعضاء انجام داده ، اما امسال با توجه به تعطیلی دانشگاه بواسطه بیماری کرونا تصمیم به برگزاری انتخابات بصورت مجازی داشت تا ضمن تشکیل شورای جدید در موقع مقرر زمینه را برای رشد و پیشرفت انجمن، حتی در شرایط فعلی رقم بزند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به لزوم برگزاری انتخابات سالانه تشکل های دانشجویی وقرار گرفتن در موسم برگزاری انتخابات، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان در گفتوگو با خبرنگار سرویس دانشگاه «خبرنامه دانشجویان ایران»» مشکلات و موانع برگزاری انتخاب در دانشگاه کاشان را مانع تشکیل شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانست؛ متن کامل گفتگو به شرح زیر است:

امیر عابدی «دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان» گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان هرساله انتخابات شورای مرکزی خود را از طریق رأی گیری حضوری بین اعضاء انجام داده ، اما امسال با توجه به تعطیلی دانشگاه بواسطه بیماری کرونا تصمیم به برگزاری انتخابات بصورت مجازی داشت تا ضمن تشکیل شورای جدید در موقع مقرر زمینه را برای رشد و پیشرفت انجمن، حتی در شرایط فعلی رقم بزند.

وی تاکید کرد: درست یک ماه قبل در تاریخ ۷ خرداد اولین نامه درخصوص درخواست برگزاری انتخابات بصورت مجازی به معاون فرهنگی، که از قضا پس از تصاحب سمت های رنگارنگ در دانشگاه به سمت دبیری شورای نظارت هم نائل آمدند، زده شد. پس از ده روز در پاسخ نامه اظهارنظر کردند که «استعلام از وزارت» و این در صورتی است که هرسال انتخابات انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و همچنین شورای صنفی دانشگاه به همین روش انجام می‌شود گذشته از آن دانشگاه های زیادی هستند که روش منسوخ رای گیری حضوری را سالیان سال است که کنار گذاشته و از روش های مدرن استفاده می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: همچنین شرایط ویژه امسال اکثریت دانشگاه ها مانند تهران،سمنان،یزد،شاهد و... را به این تصمیم وا داشته که انتخابات خود را بصورت مجازی برگزار کنند. بگذریم؛ دو هفته بعد که نتیجه استعلام از وزارت علوم آمد با پیگیری های تلفنی و حضوری با برگزاری انتخابات مجازی موافقت شد و کمیته برگزاری انتخابات انجمن برای این امر برنامه‌ریزی کرد و اقدامات اولیه ازجمله تبلیغات و ثبت نام انجام شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ادامه داد: درنهایت با هماهنگی معاونت فرهنگی قرار شد انتخابات طبق زمانبندی اعلام شده در تاریخ۷الی۹ تیر ماه برگزار گردد؛اما ناگهان دو روز مانده به شروع رای گیری انتخابات آقای ستار اعلام کردند که دوباره برای درخواست به شورای نظارت دانشگاه نامه بزنید.

عابدی در پایان گفت: جدا از اینکه استعلام گرفتن از وزارت عملی ناعاقلانه بوده درخواست ایشون مبنی بر ارسال دوباره نامه غیرقانونی و خلاف آیین نامه است. البته این قبیل اتفاقات برای ما تازگی ندارد و قبلا هم شاهد مواردی از سنگ اندازی های معاونت فرهنگی بودیم .تا وقتی که متولیان امور فرهنگی درگیر عقده گشایی های سیاسی باشند وضعیت فرهنگ از اینی که هست بهتر نخواهد شد، بنابراین انتخابات شورای مرکزی تا رفع این مشکل به تعویق می‌افتد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top