تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/07 - 14:56
کد خبر: 361274

ترم جاری بدون احتساب سنوات حذف شود

برخی دانشجویان ترم ۶ ارشد دانشگاه شهید بهشتی خواستار حذف ترم بدون احتساب سنوات هستند؛ این دانشجویان زمان کوتاه برای دفاع از پایان نامه و کارهای پژوهشی را علت این امر عنوان می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، ۸۰ دانشجوی ترم ۶ ارشد دانشگاه شهید بهشتی چندی پیش در نامه ای به رئیس دانشگاه و مدیر خدمات آموزشی خواستار حذف ترم جاری بدون احتساب سنوات شدند که بنا به گفته دانشجویان هنوز پاسخی از مسولان دانشگاه دریافت نکرده اند. این دانشجویان «زمان کوتاه» برای دفاع پایان نامه و کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی را علت خواسته خود عنوان می کنند و می گویند به دلیل شیوع کرونا، فعالیت های پژوهشی در دانشگاه به تعویق افتاده و  بعد از بازگشایی دانشگاه ها از خرداد، فرصت کمی برای ادامه کار دارند.

در حالیکه دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده است، برای کسانی که تا پایان تابستان موفق به اتمام پایان نامه خود و دفاع نشوند، کمیسیون موارد خاص تشکیل خواهد داد اما این دانشجویان با این پرسش رو به رو هستند که آیا در صورت عدم اتمام پایان نامه هایشان با درخواست آن ها برای ادامه کار موافقت می شود یا خیر؟

این دانشجویان می گویند ترم ۶ ارشد معمولا حدود ۷ الی ۸ ماه در نظر گرفته می شود ولی در حال حاضر دانشجویان مجبور هستند، کارهای پژوهشی خود را در بازه زمانی کوتاه ۳ ماهه انجام دهند.

نماینده این دانشجویان به خبرنگار مهر می گوید: در ابتدا دانشگاه شهید بهشتی به مانند سایر دانشگاه ها در ابلاغیه ای امکان حذف ترم را برای دانشجویان با شرایط خاص فراهم کرد اما پس از مدتی با صدور ابلاغیه ای دیگر، دانشجویان ترم ۶ ارشد را با این استدلال که این دانشجویان دارای سنوات غیرمجاز هستند از انجام حذف ترم بدون احتساب سنوات منع کرد.

وی افزود: براساس اطلاعیه بعدی دانشگاه، دانشجویان ترم ۶ ارشد با توجه به بازگشایی دانشگاه ها از خردادماه می توانند تا پایان تابستان برای انجام پایان نامه و جلسه دفاع در دانشگاه حضور یابند، در صورتی که مهلت در نظر گرفته شده برای بسیاری از دانشجویان، محدود و بسیار کوتاه است.

این دانشجو ادامه داد: این بازه زمانی کوتاه برای انجام کارهای پژوهشی، باعث فشار و تنش روانی بسیاری بر روی دانشجویان می شود و در نهایت منجر به ارائه کار تحقیقانی در پایین ترین سطح علمی خواهد شد.

وی افزود: به تازگی دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام کرده است که دانشجویان با اولویت دفاع حتمی، تا پایان شهریور ماه می توانند در خوابگاه ها حضور یابند ولی باز هم در این مورد تکلیف دانشجویانی که موفق به دفاع تا پایان شهریور نشوند در هاله ای از ابهام قرار دارد و آنها نمی توانند برای اخذ خوابگاه درخواست دهند زیرا برای فرستادن درخواست، ملزم به تعیین تاریخ دفاع تا پایان شهریور هستند.

دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از دانشجویان قبل از شیوع کرونا برای سنوات غیرمجاز هزینه ای بالغ بر ۱ میلیون تومان به دانشگاه پرداخته اند اما در حال حاضر در مورد این هزینه پرداخت شده و یا هزینه هایی که قرار است در آینده اخذ شود از سمت دانشگاه شفاف‌سازی دقیقی صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت: حدود ۸۰ دانشجو در رشته های مختلف اعم از فنی و علوم انسانی یک ماه گذشته در نامه ای به رئیس دانشگاه و مدیر خدمات آموزشی حذف ترم بدون احتساب سنوات را خواستار شدیم اما هنوز پاسخی از جانب دانشگاه نگرفته ایم.

این دانشجو در ادامه توصیح داد: وقتی با مسئولین آموزش کل و کمیسیون موارد خاص دانشگاه تلفنی یا حضوری صحبت می کنیم می گویند که استاد راهنما و آموزش دانشکده ها رضایت ندارند ولی وقتی با اساتید راهنما صحبت می کنیم آنها اعلام می کنند که ما رضایت به انجام حذف ترم داریم و این قضیه به آموزش کل و کمیسیون موارد خاص مرتبط است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top