تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 00:15
کد خبر: 361341

ریلمی ایکس ۳ رونمایی شد

ریلمی ایکس 3 در حالی رونمایی شده است که از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و دوربین تله‌فوتو بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماه گذشته شرکت چینی ریلمی از گوشی هوشمندی به‌نام ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم رونمایی کرد؛ اما خبری از نسخه استاندارد آن نبود. حال، شرکت چینی دست به معرفی ریلمی ۳ زده است که درواقع نسخه‌ای ضعیف‌شده از سوپر زوم محسوب می‌شود.
همان‌طور که از نام ریلمی ایکس ۳ پیدا است، این مدل فاقد ماژول دوربین پریسکوپ بوده و به‌جای برخورداری از چنین حالتی که در مدل سوپر زوم استفاده شد، از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز نسبت به مدل استفاده‌شده در سوپر زوم از توان کمتری برخوردار است.
در دوربین سلفی شاهد ترکیبی از ماژول دوگانه هستیم که متشکل است از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به‌همراه ماژول فوق عریض ۸ مگاپیکسلی. از دیگر جهات سخت‌افزاری و طراحی ظاهری می‌توان گفت ریلمی ایکس ۳ کاملا مشابه با نسخه سوپر زوم است و به ندرت تفاوتی می‌توان یافت.
نمایشگری ۶/۶ اینچی با پنل IPS LCD که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +FHD را ارائه می‌دهد اولین شباهت میان ریلمی ایکس ۳ و ایکس ۳ سوپر زوم تلقی می‌شود. دوربین سلفی در حفره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است و در لبه ریلمی ایکس ۳ می‌توان حسگر اسکنر اثرانگشت را مشاهده کرد.

در پنل پشتی ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل یافته است. بااین‌حال، مشخص نیست که دوربین چهارم چه قابلیتی به‌همراه دارد.
درحالی‌که بسیاری از محصولات بالارده‌ی موجود در بازار از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ یا مدل پلاس آن استفاده می‌کنند؛ اما ریلمی تصمیم گرفته تا نسخه استاندارد ریلمی ایکس ۳ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس شود. کاربر در هنگام خرید می‌تواند یکی از دو گزینه حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی را انتخاب کند.

۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 نیز برای ریلمی ایکس ۳ در نظر گرفته شده است. محصول جدید شرکت چینی مبتنی بر اندروید ۱۰ است که رابط کاربری Realme UI را یدک می‌کشد. باتری به ظرفیت ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز وظیفه تأمین انرژی دستگاه را به عهده دارد که البته امکان شارژ سریع ۳۰ واتی آن فراهم شده است.
ریلمی در نظر دارد محصول جدید خود را در دو رنگ آبی و سفید به بازار عرضه کند. مدل ۶ گیگابایت حافظه رم با قیمتی معادل ۳۳۰ دلار و مدل ۸ گیگابایتی نیز با قیمتی معادل ۳۴۳ دلار روانه بازار می‌شود. هر دو مدل نیز از حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کنند و گزینه‌ی دیگری در نظر گرفته نشده است. انتظار می‌رود محصول جدید ریلمی در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) روانه بازار شود.

منبع: gsmarena

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top