تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 08:53
کد خبر: 361361

دانش بومی پساکرونا با مشارکت ۵۹۰ عضو هیات علمی تولید شد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد از تولید دانش بومی پساکرونا با مشارکت ۵۹۰ نفر از اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: مجموعه این مطالعات هفته آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن خیری، درباره اجرای طرح پویش علم و تولید دانش بومی پساکرونا در این دانشگاه، گفت: این کار در قالب حرکتی جهادی، مطالعاتی و تحقیقاتی، با موضوع حکمرانی پساکرونا و در راستای اجرای بخشنامه ریاست دانشگاه، با هدف فراهم ساختن زمینه رفع و حل مسائل و نیز تولید دانش بومی صورت گرفت.

حجت الاسلام خیری با بیان اینکه برای اجرای طرح ابتدا با استفاده از ظرفیت هیات‌های اندیشه‌ورز استانی و نیز مرکز مطالعات برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی، ۴۰ کارگروه با مشارکت ۵۹۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و بر پایه بارش فکری شکل گرفت، افزود: در ادامه مقرر شد ضمن استفاده از فضای مجازی، بر اساس برنامه‌ای مشخص، این کارگروه‌ها ظرف مدت یک ماه، حداقل ۱۰ جلسه را بمنظور بارش فکری پیرامون ۲ محور اساسی؛ یک محور پیامدهای کرونا و دیگری محور راهبردها، در ۳ سطح بین‌المللی، ملی و خرد، تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از این جلسات، احصاء چالش‌ها و پیامدهای ناشی از کرونا در جهان و نیز راهبردهای پیشنهادی بوده است، ادامه داد: در این راستا فرمت مشخصی را به کارگروه‌ها ارائه دادیم و خواستیم تا مطالب شان را در قالب آن فرمت در اختیار ما بگذارند.

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این مسیر، ۵۷۰ جلسه تشکیل شد و در مجموع ۷۳۲ ساعت، هم اندیشی در فضای مجازی اتفاق افتاد که اگر اعضای هر کارگروه را به طور متوسط ۱۰ نفر در نظر بگیریم، بیش از ۷ هزار ساعت نفر، در فضای مجازی گفتگو صورت گرفت. ضمن اینکه با لحاظ کردن مطالعات پیشینی و در ادامه، دسته بندی و تجمیع مطالب، می‌توان گفت حدود ۱۰ هزار ساعت نفر، برای انجام این کار مهم، وقت صرف شده است.

وی ترجمه زبان‌ها، کارآفرینی، آینده پژوهی، گردشگری و زیارت، ورزش و فعالیت‌های بدنی، اقتصاد، علم و سیاست گذاری، مدیریت و سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی، علوم اقتصادی، مدیریت شهری و اقتصاد، تهدیدها و فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، چالش‌های تربیتی نظام‌های آموزشی، فضای مجازی، خبرگزاری، مطبوعات، رادیو و تلویزیون، ارتباطات و فضای مجازی، سلامت و علوم پزشکی، علوم پایه و آمار زیستی، مسائل زیست محیطی، دینی و مذهبی، دین و چالش کرونا، علم دینی، سیاسی و بین‌المللی، حکمرانی اسلامی، فقه و حقوق، علوم سیاسی، روانشناسی، مشاوره، خانواده و جمعیت، روانشناسی فردی و گروهی، سبک زندگی و سلامت اجتماعی، معماری و شهرسازی، هنرهای نمایشی، معماری و شهر هوشمند و رسانه و افکار عمومی را از جمله موضوعات قابل بحث در این کار گروه‌ها برشمرد.

حجت الاسلام خیری افزود: ۲۲ کارگروه به صورت مستقل در استان‌ها شکل گرفت و هیات‌های اندیشه‌ورز استانی، مستقلاً روی موضوعات محوله کار کردند و ۱۸ کارگروه نیز در مرکز ایجاد شد و با مشارکت گروه‌های تخصصی مرکز و اعضای هیات علمی که استان‌ها پیشنهاد داده بودند، کارها به انجام رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه نتایج مطالعات صورت گرفته در این کارگروه‌ها، آماده و صفحه آرایی شده و در آستانه چاپ است، ادامه داد: این مجموعه به صورت جزواتی ۴۰ گانه عرضه خواهد شد و بنا است در مراسمی با حضور ریاست و برخی مسئولین دانشگاه و احتمالاً مقامات و مسئولین کشوری، از این مجموعه رونمایی شود.

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این مجموعه مطالعات، بر اساس سفارشات خارج از مجموعه دانشگاه آزاد؛ از جمله برخی مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام، انجام شده است، ضمن ابراز امیدواری نسبت به مفید واقع شدن نتایج حاصله، گفت: این کار، فاز نخست طرح مورد نظر است و تصمیم ما بر این است تا کار را در فاز دوم تا حدی پیش ببریم که بتوان مدل جامعی از «حکمرانی اسلامی» را در جهان پسا کرونا در ابعاد مختلف ارائه کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top