تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 13:39
کد خبر: 361437

چالش‌های سال تحصیلی آینده برای دانشجویان بین‌المللی

بحران کروناویروس سال تحصیلی دانشگاه‌ها را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داد و چالش‌های بسیاری را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده، تا جایی که نحوه مدیریت کرونا بر انتخاب دانشجویان تاثیر گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل ازمهر، نظام آموزش عالی کیواس (QS) در گزارشی جدید تأثیر بحران کروناویروس را بر چگونگی پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ مورد بررسی قرار داده است.

آموزش عالی جهان به دلیل بحران کروناویروس در سال ۲۰۲۰، شاهد تغییرات گسترده‌ای در نحوه آموزش، تدریس و جذب دانشجو بوده‌است. همانطور که به سمت سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ حرکت می‌کنیم، موسسات آموزش عالی به طور واضح نگران تأثیر جذب دانشجو، نیروی انسانی و مسائل مالی مؤسسات خود هستند.

با وجود عدم اطمینانی که هنوز در مورد سطح محدودیت‌هایی که مؤسسات در سال تحصیلی آینده با آن روبرو هستند وجود دارد، بسیاری از موسسات برنامه‌های احتمالی متعددی را تهیه کرده‌اند.

سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ در برخی دانشگاه‌های خارجی به طور کامل مجازی خواهد بود

برخی از موسسات قبلاً اعلام کرده‌اند که سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ را به طور کامل آنلاین و مجازی آغاز می‌کنند. به عنوان نمونه در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا اعلام کرد که ترم پاییز این دانشگاه در ۲۳ پردیس و با بیش از ۴۸۰ هزار دانشجو به صورت کاملاً آنلاین خواهد بود. در انگلستان هم دانشگاه کمبریج اعلام کرده است که تمام سخنرانی‌ها برای مدت یک سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ به صورت آنلاین ارائه خواهند شد.

بنابراین، موسسات چگونه می‌توانند برای سال تحصیلی آینده ۲۰۲۰/۲۰۲۱ آماده شوند و تأثیر کروناویروس در پذیرش دانشجو را پیش بینی کنند؟

برای پاسخ به این سئوال نظام رتبه بندی آموزش عالی کیواس از دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه‌های خارجی تحصیل کنند، پرسیده است که چقدر برنامه‌های تحصیلی خود را تغییر داده‌اند و پیش بینی آنها از زمان آغاز تحصیل شان چیست؟ در این میان بررسی شده است که کدام کشورها فکر می‌کنند بهتر توانسته‌اند پاندمی کروناویروس را کنترل کنند. برنامه‌های تحصیلی دانشجویان بین المللی آینده به دلیل بحران کرونا ویروس چگونه تغییر کرده است؟

نظام رتبه بندی آموزش عالی کیواس هر ماه یک نظرسنجی از دانشجویان انجام می‌دهد و یافته‌های نظرسنجی خود را منتشر می‌کند تا جزئیات چگونگی واکنش دانشجویان بین المللی بین المللی به بحران کرونا را نشان دهد. از زمان آغاز این نظرسنجی در ماه فوریه ۲۰۲۰، شاهد تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی آینده هستیم که برنامه‌های تحصیلی آنها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. نظرسنجی ۱۱ ژوئن کیواس نشان می‌دهد که ۵۹ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که شیوع کرونا برنامه آنها برای تحصیل در خارج را تحت‌تاثیر قرار داده‌است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top