تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/09 - 19:52
کد خبر: 361657

قابلیت‌های متغیر اندروید ۱۱

برخی از بهترین قابلیت‌های اندروید ‍‍‍۱۱ به‌صورت انتخابی به تولیدکنندگان گوشی هوشمند ارائه می‌شوند؛ درنتیجه، شاید به دست همه‌ی کاربران نرسند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین نمایش‌ها از اندروید ۱۱ ابتدای ماه جاری در رسانه‌ها دیده شد که به‌طور‌کلی، هوشمندتر و کاربردی‌تر شدن سیستم‌عامل گوگل را نشان می‌دهد. البته احتمالا تمامی قابلیت‌هایی که نسخه‌ی جدید اندروید را جذاب و هوشمند می‌کنند، در همه‌ی گوشی‌های هوشمند عرضه نخواهند شد. رسانه‌ها مدعی هستند برخی از قابلیت‌های جذاب به‌صورت الزامی برای عرضه در گوشی‌های هوشمند مطرح نشده‌اند.
کارشناسان XDA-Developers ادعا می‌کنند گوگل سند Compatibility Definition Document را به‌روزرسانی کرده است تا قابلیت‌های الزامی و انتخابی در اندروید ۱۱ را نشان دهد. در سند جدید، برخی از قابلیت‌ها الزامی و برخی انتخابی هستند و برخی هم اکیدا تأکید می‌شوند. به‌عنوان مثال، گزینه‌های زیر برای تولیدکننده‌های گوشی هوشمند اندرویدی الزامی نیستند:

  • رابط منو دکمه‌ی پاور و دسترسی به بخش‌های کنترلی دستگاه دیگر الزامی نیست.
  • جداسازی گفت‌وگوها در اعلا‌ن‌ها در دسته‌ی پیشنهاد اکید قرار می‌گیرد.
  • رابط برنامه‌‌نویسی IndentityCredential که برای ارائه‌ی قابلیت نگه‌داری اسناد همچون گواهینامه و کارت ملی طراحی شده است، دیگر در دسته‌ی الزامی قرار ندارد و تنها پیشنهاد می‌شود.

قطعا گوگل تمامی قابلیت‌های یادشده را در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ارائه می‌کند. دراین‌میان، تولیدکنندگانی همچون سامسونگ و شیائومی قدرت انتخاب بین قابلیت‌ها را خواهند داشت و شاید برخی از آن‌ها را ارائه نکنند.

کارشناسان اعتقاد دارند تغییر در سیاست‌های عرضه‌ی قابلیت اندروید ۱۱ به درخواست تولیدکنندگان انجام شده است. به‌هرحال، برخی از تولیدکنندگان به انعطاف بیشتری برای ارائه‌ی قابلیت‌ها نیاز دارند و دلایل آن‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال، اگر به نمونه‌های اولیه‌ از قابلیت کنترل‌های دستگاه (Device Controls) نگاه کنید، بخشی اختصاصی برای دستگاه‌های هوشمند خانگی مخصوص ساکنان خانه‌های هوشمند و مجهز به دستگاه‌های متعدد منطقی به‌‌نظر می‌رسد. درمقابل، برای فردی که گوشی هوشمند اقتصادی می‌خرد و بسیاری از قابلیت‌های مذکور را ندارد، چنین بخشی فقط فضای اضافه‌ای از نمایشگر او را اشغال می‌کند.
تولیدکنندگانی که در گذشته تعداد زیادی از قابلیت‌های پیش‌فرض اندروید را در گوشی‌های خود ارائه می‌کرده‌اند، در اندروید ۱۱ هم در همان مسیر قدم خواهند برداشت. درمقابل، آن‌هایی که به تغییرهای اساسی در سیستم‌عامل و قابلیت‌ها مشهور هستند، مانند گذشته بسیاری از قابلیت‌ها را تغییر می‌دهند. گوگل شاید درادامه بازهم تغییراتی در CDD ایجاد کند؛ اما به‌نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از پیش‌نیازها و الزام‌های عملکردی برای تولیدکنندگان سخت‌تر و بیشتر شود.

منبع: androidcentral

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top