تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/09 - 21:21
کد خبر: 361666

داورزنی؛ رییسی که برای زنان نمونه نیست

با وجود گذشت حدود ۸ ماه از انتخاب دوباره محمدرضا داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال او همچنان اعتقادی به انتخاب نایب رییس بانوان این فدراسیون ندارد و امور زنان زیر نظر مهناز شاددل پیگیری می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری ورزش بانوان، شبنم روحی – دختران قهرمان (درنا):  فدراسیون والیبال معتقد است کارهای مهم‌تری نسبت به انتخاب نایب رییس زنان وجود دارد و در آینده این اتفاق رخ می‌دهد. با وجود اینکه در حال حاضر رقابت خاصی در بخش والیبال زنان برگزار نمی‌شود اما لزوم انتخاب مسئول بخش زنان نمی‌تواند متاثر از این موارد باشد چرا که در کارهای اجرایی تعطیلات وجود ندارد و هرچه زودتر باید شرایط زنان والیبالیست هم به وضعیت مورد نظر برسد.

داورزنی؛ رییسی که برای زنان نمونه نیست

والیبال زنان ایران مشکلات زیادی دارد که این رشته را نیازمند فردی فعال و با تجربه کرده که بتواند امور را روی مسیر و روال کارآمد قرار دهد اما فدراسیون محمدرضا داورزنی همچنان اعتقادی به این موضوع ندارد.

در دوره قبل ریاست داورزنی نیز هیچ گاه شاهد همت و عزم لازم برای توسعه والیبال زنان نبودیم و این بخش کاملاً بدون هدف و چشم انداز خاصی برای آینده، پیش می‌رفت. با توجه به شواهد به نظر می‌رسد این بار هم اوضاع به مانند گذشته است و اولویت اول و آخر فدراسیون فقط مردان است.

داورزنی؛ رییسی که برای زنان نمونه نیست

البته که برای مدیریت و پیشبرد امور، انتخاب کردن یا نکردن نایب رییس برای والیبال تاثیری نخواهد داشت چرا که داورزنی اعتقادی به مدیریت بخش زنان توسط خود زنان ندارد و در سال‌های قبل ریاستش هم این را در عمل ثابت کرد.

کعبی زاده که مدت‌ها نایب رییس فدراسیون والیبال بود هیچ گاه نتوانست شخصاً در بخش والیبال زنان تاثیرگذار باشد و در جواب مسائل مختلف به رسانه‌ها هیچ گاه نشانی از استقلال تصمیم گیری در او وجود نداشت. در واقع نه تنها استقلالی در کار نبود بلکه به نظر می‌رسید او و البته نواب رییس بعدی صرفاً اجرا کننده دستورات داورزنی هستند و خودشان اجازه تصمیم گیری و بیان نظرات با تاثیرگذاری بالا را ندارند.

شاید همین رفتارها سبب شده که والیبال امروز زنان شاهد هیچ پیشرفت خاصی نسبت به گذشته نباشد و با رکود رو به رو شود. اگر مسئولان علاوه بر شرایط بخش مردان، زنان را هم جزئی از ملاک‌هایشان برای معرفی داورزنی به عنوان رییس فدراسیون موفق در نظر می‌گرفتند، او هیچ گاه نمره قبولی کسب نمی‌کرد. ویترین فدراسیون از نظر رییس و مسئولان وزارت تنها مردان هستند و اگر زنان هم در مورد توجه بودند داورزنی هیچ گاه رییس فدراسیون نمونه‌ای نبود!

موضوع دیگر نقش فریبا محمدیان در فدراسیون والیبال است. داورزنی محمدیان با سابقه درخشان در وزارت ورزش را نه برای پست نایب رییسی که برای عضویت در هیئت رییسه به فدراسیون والیبال آورد.

داورزنی؛ رییسی که برای زنان نمونه نیست

طبیعی هم بود که محمدیان که زمانی در قامت معاون بانوان وزیر ورزش بوده نباید در پست پایین‌تر (نایب رییسی فدراسیون) قرار گیرد اما این ایده وجود دارد که داورزنی با آوردن محمدیان به فدراسیون والیبال، قصد دارد از توان مدیریتی او به طور همزمان هم در بخش مردان و هم زنان استفاده کند.

داورزنی عقیده دارد برای انتخاب نایب رییس بانوان در فدراسیون والیبال دست او باز نیست به همین دلیل یک نیروی قوی در هیئت رییسه کارها را بهتر از یک نیروی معمولی روی صندلی نایب رییسی پیش خواهد برد.

به عنوان خروجی برای آینده فدراسیون والیبال داورزنی در حوزه زنان، آنچه فدراسیون والیبال باید آن را محترم بشمارد خواسته خانواده والیبال است. دختران والیبالیست در ماه‌های اخیر بارها نسبت به آینده والیبال زنان ابراز نگرانی کرده‌اند و این نگرانی از سوی بهترین‌های حال حاضر ایران عنوان شده است آن هم در شرایطی که والیبال محبوب ترین رشته ورزشی در میان دختران ایران است و این را آمار ورزشکاران سازمان یافته در اقصی نقاط کشور می‌گوید.

با این حال، هنوز این توان بالقوه به حالت بالفعل در نیامده و میزان بهره مندی از این قدرت بزرگ انسانی به کمترین میزان خود است. والیبال همچنان در انحصار تهران، اصفهان و یکی دو شهر دیگر است و زنان همچنان در اولویت‌های پایین قرار دارند.


 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top