تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/10 - 09:10
کد خبر: 361699

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

جزئیات و نحوه برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه‌های مختلف کشور

جزئیات و نحوه برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه‌های مختلف کشور

با توجه به اوج گیری مجدد کرونا و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی ترم تابستانی به صورت مجازی دانشگاه های مختلف شیوه های گوناگونی را برای برگزاری ترم تابستانه معرفی کردند، در نتیجه ترم تابستانی بصورت آموزش آنلاین«مجازی» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به اوج گیری مجدد کرونا و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی ترم تابستانی به صورت مجازی دانشگاه های مختلف شیوه های گوناگونی را برای برگزاری ترم تابستانه معرفی کردند، جزئیات و زمانبدی برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه های مختلف به شرح زیر است :

دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ترم تابستانی دانشگاه شهید چمران اهواز امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و محدودیتی از نظر تعداد پذیرش در نظر نگرفته ایم.

علیرضا جلیلی فر، معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص نحوه برگزاری ترم تابستانی گفت: ترم تابستانی دانشگاه شهید چمران اهواز امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جلیلی فر خاطرنشان کرد: در این ترم تابستانی از همه دانشگاه‌ها، پذیرش دانشجو داریم و محدودیتی از نظر تعداد پذیرش در نظر نگرفته ایم و به احتمال زیاد از تیرماه ثبت نام‌ها را آغاز کنیم.

دانشگاه پیام نور

براساس آنچه که دانشگاه پیام نور در دستورالعمل ترم تابستان 99 خود اعلام کرده است ، ترم تابستان برای اولین بار در این دانشگاه به صورت برگزاری کلاس آنلاین خواهد بود.ودروس خودخوان نخواهد بود.

همچنین همانند نیمسال دوم نمرات در اختیار اساتید است و استاد می تواند برای ترم تابستان امتحان برگزار نکند و بجای آن از دانشجو جزوه و یا پروژه تحویل بگیرید.

دانشگاه خوارزمی

مقررات، ضوابط و برنامه زمانبندی ترم تابستان ۱۳۹۹ دانشگاه خوارزمی منتشر شد بر این اساس دانشجویان می‌توانند از ۲۴ خرداد ماه تا ۳ تیر ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ترم تابستانی ۱۳۹۹ در دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تمامی دانشجویان دانشگاه‌ های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیام نور و موسسه های غیرانتفاعی مجاز به ثبت نام هستند.

اطلاعات تکمیلی در سایت مدیریت آموزش دانشگاه به نشانی ugeducation.khu.ac.ir در دسترس است. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت ضوابط و مقررات برعهده دانشجو است.

طبق دستورالعمل شورای آموزشی دانشگاه کلیه کلاس‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد. بر همین اساس مطابق آیین نامه آموزشی کلاس های ترم تابستان در ۴ هفته غیرحضوری و یک هفته امتحان نیز به صورت مجازی برگزار می‌‍شود.

ثبت نام ترم تابستان صرفاً به صورت الکترونیکی و توسط سامانه گلستان دانشگاه خوارزمی قابل انجام است. جهت ثبت نام در تاریخ قید شده ۲۴ خرداد تا ۳ تیرماه با استفاده از مرورگر Internet Explore ۷ به لینک golestan.khu.ac.ir مراجعه و بر روی گزینه ثبت نام ترم تابستان کلیک شود.

دروس دو واحدی ۸ ساعت در هفته، دروس سه واحدی ۱۲ساعت در هفته و دروس چهار واحدی ۱۶ساعت در هفته تشکیل خواهد شد. حداکثر واحد قابل اخذ در ترم تابستان ۶ واحد است. همچنین حذف و اضافه در ترم تابستان امکان پذیر نیست.

دانشگاه تبریز

 دانشگاه تبریز طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه در نظر دارد ترم تابستان سال 1399 را از مورخ 4/5/99 لغایت 7/6/99 بصورت غیرحضوری و الکترونیکی برگزار نماید. لیست دروس ارائه شده، زمان ثبت نام، برنامه کلاسی و امتحانی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مجازی

دانشگاه علوم پزشکی مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برخی از دروس در رشته های علوم پزشکی دوره ترم تابستانی به روش مجازی برگزار می نماید.

ثبت نام دوره ترم تابستانی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از تاریخ 1399/03/20 لغایت 1399/04/10 انجام خواهد شد.

دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی می توانند جهت ثبت نام و انتخاب واحد دروس دوره به فراخوان برگزاری دوره ترم تابستانی سال 1399 که در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی می‌باشدhttp://vums.ac.ir  مراجعه نمایند.

الزامات آموزشی برگزاری برنامه ترم تابستانی مجازی

سقف انتخاب واحد دانشجویان در ترم تابستانی حداکثر شش واحد درسی است، مسئولیت تطابق واحد‌های درسی و رعایت پیش نیاز و پس نیاز برعهده دانشگاه مبدا است، دانشجویان متقاضی ترم تابستانی به عنوان دانشجوی مهمان دانشگاه علوم پزشکی مجازی هستند.

دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می توانند جهت گذراندن دروس خود با توجه به قوانین نسبت به انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی 99 خود اقدام نمایند.

برای این کار لازم است هر دانشجو در زمان مقرر به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی برود.

دانشگاه آزاد اسلامی

سخنگوی دانشگاه آزاد جزئیات تقویم آموزشی ترم تابستانی دانشگاه آزاد را تشریح کرد.

مهندس احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از 28 تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه ادامه دارد، اظهار داشت: شروع کلاسها از 4 لغایت 30 مردادماه به مدت 4 هفته است.

مهندس حیدری خاطرنشان کرد: امتحانات ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از 31 مردادماه لغایت 6 شهریورماه به مدت یک هفته برگزار می شود.

دانشگاه علامه طباطبایی

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگویی درباره ترم تابستانی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ترم تابستانی برگزار نکنیم.

او با اشاره به جزئیات شروع ترم تحصیلی جدید، گفت: برنامه اولیه ما برای شروع ترم تحصیلی جدید، ۲۲ شهریور ماه بود.

دانشگاه گیلان

روابط عمومی دانشگاه گیلان اعلام کرد: به اطلاع دانشجویان سراسر کشور می‌رساند؛ دانشگاه گیلان در تابستان ۹۹ مجری برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی است.

تقویم آموزشی، دروس قابل ارائه و شهریه دروس متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور، غیر انتقاعی و آزاد اسلامی نیز در تابستان ۹۹ مجاز به اخذ ترم تابستان در دانشگاه گیلان هستند.

دانشگاه صنعتی امیر کبیر

حسین کریمیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از چگونگی برگزاری ترم تابستانی این دانشگاه، گفت: این دانشگاه برای نیم سال تحصیلی جاری در ترم تابستان کلاس آ‌موزشی در سه مقطع تحصیلی برگزار نخواهد کرد.

دانشگاه مازندران

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران از احتمال عدم برگزاری ترم تابستانی به دلیل شرایط پیش آمده خبر داد و گفت: ممکن است مقداری از برنامه‌های ترم جاری را در تابستان برگزار کنیم.

فاطمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران از احتمال عدم برگزاری ترم تابستانی در این دانشگاه صحبت به میان آورد و گفت: به دلیل شرایط موجود احتمال عدم برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه وجود دارد، اما تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان

ترم تابستانی دانشگاه صنعتی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و متقاضیان از ۱۰ تا ۲۲ تیر فرصت دارند برای شرکت در این ترم ثبت نام کنند.

ترم تابستانی دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت آموزش الکترونیکی برگزار می‌شود.

دانشجویان متقاضی برای حضور در ترم تابستانی این دانشگاه از ۱۰ تا ۲۲ تیر فرصت دارند از طریق سامانه گلستان ثبت نام کنند و تا ۲۳ تیر نیز مهلت واریز شهریه تعیین شده است.

*گزارش از علی پارسا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top