تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/10 - 19:25
کد خبر: 361819

ردمی 9A و ردمی 9C شیائومی معرفی شدند

ردمی 9A و ردمی 9C گوشی‌های جدید شیائومی هستند که دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارند و از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ردمی، زیربرند نام‌آشنای شیائومی، در اوایل ماه جاری میلادی از گوشی ردمی ۹ پرده‌برداری کرد. ردمی ۹ گوشی هوشمندی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و سخت‌افزار مناسب است که به‌خوبی کارهای روزمره‌ی کاربران را انجام می‌دهد. شیائومی مدعی است که ردمی 9A و ردمی 9C «استانداردی جدید برای گوشی‌های اقتصادی تعیین می‌کنند».
ردمی تاکنون مشخصات فنی کامل دو گوشی موردبحث را با رسانه‌ها در میان نگذاشته و صرفا از هر کدام یک تصویر منتشر کرده است. این شرکت با انتشار پستی جدید در فیسبوک، قابلیت‌های کلیدی گوشی‌های جدید را اعلام کرد. بر همین اساس ردمی 9A شیائومی دارای تراشه‌ی هلیو G25 است و دو گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی دارد.
ردمی 9A به‌منظور به‌تصویر کشیدن محتوای بصری به صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با بریدگی قطره‌ای‌شکل مجهز شده است که از وضوح 720p بهره می‌برد. ردمی 9A شیائومی همچنین دارای باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در گوشی ردمی 9A از دوربین یگانه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. به‌علاوه این گوشی در پنل جلویی خود از دوربینی با حسگر ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

ازطرفی ردمی 9C را داریم که برای پردازش کارهای مختلف به سیستم-روی-چیپ هلیو G35 مدیاتک مجهز شده است و از دو گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در ردمی 9C همچون ردمی 9A شاهد صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با وضوح HD پلاس و بریدگی قطره‌ای‌شکل هستیم. در این گوشی نیز از باتری با ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. شباهت دیگر بین دو گوشی، بهره‌مندی از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است.
در ردمی 9C نیز از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌شود، اما برخلاف ردمی 9A که از دوربین یگانه استفاده می‌کند، ردمی 9C به دوربین سه‌گانه مجهز شده است. درحال‌حاضر نمی‌دانیم که به‌غیر از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر با چه هدفی در گوشی گنجانده شده‌اند. احتمالا یکی از آن‌ها دارای لنز فوق عریض و دیگری دارای لنز تله‌فوتو باشد یا اینکه به‌منظور عمق‌سنجی صحنه‌ها مورداستفاده قرار گیرد. در پنل پشتی ردمی 9C از حسگر اثر انگشت استفاده شده است؛ قابلیتی که در 9A دیده نمی‌شود.

قیمت گوشی شیائومی ردمی 9A برابربا ۸۵ دلار خواهد بود، درحالی‌که مدل 9C با قیمت ۱۰۰ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. از قرار معلوم شیائومی قصد دارد ردمی 9A را روز هفتم ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۷ تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار مالزی کند. تاریخ عرضه‌ی ردمی 9C برای اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) تعیین شده است.

منبع: gsmarena

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top