تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/11 - 09:15
کد خبر: 361891

هدف گزارش‌های دروغین برهم زدن همکاری میان واشنگتن مسکو است

سفیر روسیه در آمریکا ادعای برخی رسانه‌های خبری آمریکا دال بر جایزه مسکو به شبه نظامیان طالبان برای ترور نظامیان آمریکا در افغانستان را دروغی برای برهم زدن همکاری میان روسیه و آمریکا دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز سه شنبه در واکنش به گزارش برخی رسانه های آمریکا دال بر جایزه مسکو به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای ترور نظامیان آمریکایی مستقر در خاک افغانستان گفت: «این ادعاهای ثابت نشده دروغی است که هدف آن برهم زدن همکاری میان روسیه و آمریکا است».

آنتونوف در ادامه گفت: «نخست مایلم تأکید کنم که ادعاهای برخی رسانه های مطرح کذب و دروغین است. بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی، روسیه کورکورانه به گناهی تمام عیار متهم شده است. آنها [رسانه های آمریکا] می خواهند به عموم مردم این گمان را القا کنند که کشور ما از آمریکا و تلاشهای آن در نبرد علیه تروریسم جلوگیری می کند».

آنتونوف همچنین گفت: «روشن است آنهایی که این ادعاها را مطرح کردند، اهداف سیاسی در سر داشتند و شاید هم مخالف پیشرفت گفتگویی عادی و متقابلاً محترمانه میان روسیه و آمریکا بودند».

این دیپلمات روسیه همچنین اظهار داشت که سفارت این کشور در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا درخواست کرده است تا پیرامون تهدیدهایی که متعاقب انتشار این گزارش جعلی علیه دیپلماتهای روسیه در رسانه های اجتماعی صورت گرفته، تحقیق کند.

این سفیر روسیه در پایان خاطرنشان کرد: «البته ما تمام اطلاعات مربوط به این موضوع را به نهادهای مجری قانون آمریکا ارائه کردیم. و به وزارت خارجه [آمریکا] یادداشتی ارسال کرده و خواستار انجام تحقیقات شدیم».

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه، «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که با توجه به طرح ادعاهایی مبنی بر جایزه مسکو به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای کشتار نظامیان آمریکا، مقامات کاخ سفید باید وضع تحریم های جدید علیه روسیه را مدنظر قرار دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top