تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/11 - 09:17
کد خبر: 361893

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در بازدید از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

مزیت نسل جوان فعلی برتری های ایدئولوژیک است

مزیت نسل جوان فعلی برتری های ایدئولوژیک است

جوان های نسل امروز هم نشان دادند که هیچ چیزی در مقایسه با نسلی که عازم جبهه شدند کم ندارند و مزیت این نسل نسبت به جوان های نسل انقلاب و جبهه برتری های ایدئولوژیک است و همان شجاعت ها و روحیه های انقلابی را نیز دارند و حضرت آقا را هم می بینیم که در دیدار با جوان ها با شادابی و شعف حاضر می شوند و خستگی از خود بروز نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام و المسلمین تقوی معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها چندی پیش با حضور در دفتر «خبرنامه دانشجویان ایران» به گفتگو با اعضای تحریریه این پایگاه اطلاع رسانی پرداخت.

حجت الاسلام تقوی در این بازدید به اهمیت رسانه در دوران صدر اسلامی اشاره کرد و در پایان نیز از بخش های خبرنامه دانشجویان ایران بازدید کرد. آنچه که در ادامه آمده، مشروح صحبت های او در جمع اعضای تحریریه است:

از صدر اسلام تا کنون کار رسانه ای می‌شده است. به عنوان مثال آیه لااکراه فی الدین در ظاهر با حکم اعدام برای ارتداد سازگار نیست. این به خاطر آن است که در آن زمان بعضی ها به یکسری افراد سست عنصر پولی پرداخت می کردند و از آن ها می خواستند که مراجعه کنند به پیامبر و مدعی شوند که مسلمان شده اند و مدتی بعد از اسلام اعلام برائت کنند و بگویند که می خواهند مشرک شوند و یا دین دیگری داشته باشند و این به نوعی یک کار رسانه ای محسوب می شد.

حال اگر این حکم ارتداد را با اصل مبانی اسلام بسنجیم در حالت عادی این حکم منطقی به نظر نمی رسد اما این حکم در واقع مبارزه ای بود با این کار رسانه ای دشمن و این حکم باعث شد که این دست افراد دیگر جرئت ادعای دروغین اسلام آوردن را نداشته باشند. البته این حکم در مبارزه با جنبه تبلیغاتی ارتداد است وگرنه اگر کسی در وجود خودش از اسلام برگردد که کسی با او برخوردی نمی کند.

و یا به عنوان مثالی دیگر می شود به این ماجرا رجوع کرد که در دستگاه معاویه پول پرداخت می کردند و از افراد می خواستند که حضرت علی (ع) را تخریب کنند. و کار تا جایی پیش رفت که وقتی حضرت علی در محراب به شهادت رسیدند بعضی ها تحت تاثیر همین جو سازی های رسانه ای می گفتند مگر ایشان نماز هم می خواندند پس می بینیم که از صدر اسلام این دست فعالیت های رسانه ای منفی وجود داشته است.

و یا به عنوان نمونه ای دیگر در دستگاه معاویه به عده ای پول می‌دادند و از او می خواستند که حدیث جعل کند و این هم به نوعی کار رسانه ای برای مبارزه با اسلام بود که در مقابل نیز پیامبر و ائمه علیهما سلام با درایتی که داشتند برخی از این جریانات رسانه ای سوء را خنثی می‌کردند.

به عنوان مثال افرادی که تحت امرشان بودند را اعزام می کردند به مناطق مختلف و آنها نیز سعی می کردند تا واقعیت ها را به مردم بازگو کنند. و الان هم مشخص است که یک خط فکری صهیونیستی حاکم است بر جریان رسانه ای کل دنیا و این خط فکری هم هرکسی را که در مقابل خود ببیند مورد هدف قرار می‌دهد.

از لحاظ کمیت ما در مقابل تعداد نیروهای انسانی، ثروت، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آنها چیزی نیستیم. و حتی ادعای خود آن ها این بود که ما برای هر ایرانی یک پرونده داریم و این نشان دهنده آن است که آن ها در سطح وسیعی مشغول به کار هستند و ما باید در بعد رسانه به طور جدی کار کنیم و شاید تعداد ما کم باشد اما عددی که در نظام توحیدی محاسبه می شود با نظام غیر توحیدی فرق می کند.

در نظام توحیدی یک می تواند با میلیون و میلیارد هم برابری کند که می شود برای نمونه به نتایج جنگ های صدر اسلام مثل جنگ احد و یا اصلا به اتفاقات جنگ تحمیلی اشاره کرد به عنوان مثال در فتح خرمشهر با امکانات نظامی حداقلی به موفقیت دست پیدا کردیم و در مقابل دشمن با تعداد زیادی تانک های آمریکایی و اسرائیلی و... به ما پاتک میزد و این است که نقطه امید ماست.

می‌بینیم که کشور ما به تنهایی در مقابل جهان استکبار ایستاده است در حالی که در محاسبه عادی ما باید در مقابل یک موج آن ها نابود بشویم اما صد ها از این موج ها آمده است و خنثی شده است چون بچه هایی که رفتند و مبارزه کردند و این انقلاب را نگه داشتند با عشق به امام حسین(ع) عازم میدان شدند به عنوان مثال بود فردی که یکی از همرزمانش بیان می کرد که آرزو داشت مثل امام حسین سرش از تنش جدا شود و به شهادت برسد و می گفت دوست دارم که رگ های گردنم قرآن بخوانند و همان هم رزمش می‌گفت به والله  صدای قرآن خواندن را از رگ های گردنش شنیدم. و این آن چیز هایی است که ما داریم و آنها ندارند و برای ما اصلا شکست معنی ندارد و اینجا همه اش پیروزی است و اگر حمله بردیم به سینه دشمن و آن ها را از بین بردیم و یا خودمان کشته شدیم «شهیدیم» در هر حال پیروزیم.

این مصداق همان جریان حضرت موسی است که زمانی که اصحابش به او گفتند گرفتار شدیم و او فرمود «ان معی ربی سیهدین» و سپس نیل شکافته شد. و این همان مسیر توحید است بنابراین ما هیچوقت شکست نداریم و نباید در مسیر مبارزه با دشمن نا امید شویم.

امروزه جوان های انقلابی در خط مقدم مبارزه باعث افتخار نظام هستند و ما در مقابل افرادی که از تمام شدن انقلاب صحبت می کنند با نگاه به این جوان ها می گوییم نه این طور نیست و این ها معادله را برهم می زنند.

جوان های نسل امروز هم نشان دادند که هیچ چیزی در مقایسه با نسلی که عازم جبهه شدند کم ندارند و مزیت این نسل نسبت به جوان های نسل انقلاب و جبهه برتری های ایدئولوژیک است و همان شجاعت ها و روحیه های انقلابی را نیز دارند و حضرت آقا را هم می بینیم که در دیدار با جوان ها با شادابی و شعف حاضر می شوند و خستگی از خود بروز نمی‌دهند.

این هاست که انقلاب ما را زنده نگه داشته است و ما افتخارمان این است که خادمی برای این جوانان انقلابی باشیم، انشاالله کار شما جوانان حتما نتیجه خواهد داد و منجر به نابود کردن دشمن و یا شهادت خواهد شد که انشاالله نصیب همه مان بشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top