تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/15 - 20:03
کد خبر: 362445

مشکلات شدید مالی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

معاون دانشجویی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور با اشاره به مشکلات مالی این دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور  صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از متوسط‌های کشور عقب افتاده و برای جبران این عقب افتادگی، نیاز به کار فراوان است.

مهدی تمرکز زدایی و استانی شدن را دو سیاست اصلی این دانشگاه اعلام کرد و بیان داشت: دانشگاه‌های استان باید کل مراکزشان را در قالب یک دانشگاه تصور کنند و از موازی کاری در هر استان پرهیز شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هدف از سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانشجویان دانست و ادامه داد: هر چقدر مراکز تلاش بیشتری کنند شرایط استان‌ها بهتر خواهد شد.

وی بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های تحت نظر دانشگاه‌های آموزش عالی توصیف کرد و افزود: به عنوان نمونه متوسط سرانه فرهنگی دانشگاه‌های دولتی ۷۰۰ هزار تومان است که این عدد برای دانشگاه فنی ۱۳۰ هزار تومان بوده.

مهدی  تصریح کرد: سرانه تغذیه برای دانشگاه‌های دولتی ۷ هزار تومان و برای دانشگاه فنی ۱۶۰۰ تومان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از کمبود شدید هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: اکنون ۵ هزار هیئت علمی کم داریم و فقط هزار عضو هیئت علمی داریم.

وی افزود: در حوزه دانشجویی بودجه دانشگاه در سال جاری باید ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که اکنون کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

مهدی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده توانستیم برای تامین بودجه دانشگاه زیر نظر وزارت علوم برویم، اما عده ای این موضوع را بد فهم کردند و گفتند دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسالت خود را فراموش کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در انتها گفت: با این اتفاق بخشی از مشکلات بودجه‌ای این دانشگاه رفع می‌شود، اما باز هم نیاز به کمک خیرین و مجموعه‌های درون استانی داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top