تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/16 - 16:00
کد خبر: 362571

چرا وام می‌گیریم؟

نرم افزار های مختلفی وجود دارد که کار شما را راحت تر کرده اند، روند کارشان در محاسبه سود، بدون نیاز به انجام مراحل بالا است و می تواند سود ماهانه، سود روزانه، سود سه ماهه را به آسانی انجام دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» گرفتن وجه زیادی از طرف بانک برای توسعه شغلتان فکر بسیار خوبی است. حتی ممکن است شرایطی در شغلتان پیش بیاید تا به فکر گرفتن وام فوری بیفتید. اما توجه کنید که برای کالا های مصرفی گرفتن وام بانکی فکر مناسبی نیست. با توجه به تورم و اینکه هر ماه باید بخشی از درآمد خود را قسط بپردازید، فکری درست و عاقلانه برای گرفتن وام داشته باشید. در ادامه قرار است در مورد وام فوری و راه سریع رسیدن به این وام صحبت کنیم. اگه تصمیم شما در گرفتن این وجه از بانک جدی شده است، حتما مطالب زیر را مطالعه فرمایید.

 

آشنایی با وام فوری

گاهی برای ما سوال پیش می آید که چطور وام فوری بگیریم؟

ممکن است شرایط ضروری در زندگی به وجود بیاید که در زمان کم، نیاز به وجه کمکی داشته باشیم. شاید هنگام سوال شما از بانک که آیا وام فوری می دهید؟ جواب آن ها خیر باشد، در صورتی که بانک های دولتی و خصوصی موظف به ارائه وام فوری به متقاضیان می باشند. بانک ها علاقه به تسهیلات فوری و با سود مناسب دارند. هنگام گرفتن وام فوری تنها به اینکه نیاز مالی شما خیلی سریع برطرف شده، توجه نکنید.

نرخ سود و میزان بازپرداخت ماهانه از جمله مواردی است که باید به آن دقت لازم را داشته باشید. یکی از دلایلی که افراد را در هنگام گرفتن وام فوری مایوس می کند این است که برای مدتی نیاز است پول شما در بانک بخوابد. بسیاری افراد هستند که سپرده گذاری دارند ولی نیاز به دریافت وام ندارند و یا شاید شرایط لازم برای دریافت آن را نداشته باشند. شما که متقاضی این وام فوری هستید و سپرده ندارید، هوشمندانه رفتار کنید و از افرادی که سپرده دارند و امتیاز حساب آنها بالا است، امتیاز وامشان را خریداری کنید.

شاید با فروش وام آشنا نبوده اید اما یکی از سریع ترین و راحت ترین راهی که به وام مورد نظر برسید، خرید امتیاز وام می باشد. روند کار به این شکل است که فردی حسابی در بانک دارد که معدل حسابش بالا می باشد، شما با آوردن ضامن مورد نیاز تلاش می کنید تا آن شخص بتواند وامش را دریافت کند.

بین خود و فروشنده وام، قراردادی ببندید تا پس از دریافت وام، مبلغ مورد نظرش را از وام کسر کند و مابقی را به حساب شما واریز کند. از فروشنده، چک یا سفته  برای اطمینان از حسن انجام کارش دریافت کنید. بانک رسالت این امکان را فراهم آورده است تا امتیاز وام برای مشتریان به راحتی قابل انتقال باشد. با تایید مدیر شعبه امتیاز وام بین شعبات بانک رسالت به راحتی قابل جا به جایی می باشد.   

به هر حال اگر از روش خرید امتیاز وام شخص دیگری استفاده نکردید و خواستید به روش معمول پیش روید و برای دریافت وام فوری نیاز بود، سپرده داشته باشید و یا اینکه مبلغی از سپرده شما مسدود شود، حتما از مامور بانک مربوطه سوال کنید که به چند درصد سپرده شما وام تعلق می گیرد و میزان سود دریافتی چقدر است.

نحوه محاسبه سود بانکی

افراد وجه های نقد خود را به دو شیوه ی بلند مدت یا کوتاه مدت در بانک ها به امانت می گذارند. حال وجوه خود را صرفا برای حفظ پول، نزد بانک قرار می دهند و یا قصد افزایش ثروت دارند. بانک مرکزی سود مورد نظر برای حساب های افراد حقیقی و یا حقوقی، به جای عدد، درصدی مشخص کرده است.

در محاسبه سود بانکی برای سپرده های روزشمار، به مبلغ موجود در سپرده شخص در طول یک ماه توجه می شود و سود مورد نظر به حساب مربوطه واریز می شود. عواملی تحت تاثیر این محاسبه می باشد که شامل: تعداد روز های یک ماه، مبلغ سپرده و نرخ مصوب بانک مرکزی می باشد.

به بیانی ساده تر فرمول محاسبه سود بانکی از طریق ضرب مبلغ سپرده در نرخ سود و مدت روز های سال می باشد. حال اگر 365 روز سال را بر جواب بدست آمده تقسیم کنیم، سود بانکی را برای سپرده روز شمار حساب کرده ایم.

برای محاسبه سود بانکی سپرده بلند مدت، ابتدا سود سپرده را برای یک سال محاسبه می کنیم، برای این کار مبلغ سپرده را در نرخ سود ضرب می کنیم. سپس برای محاسبه سود ماهانه، عدد 12 که نشان دهنده ماه های سال است، بر مبلغ بدست آمده سود سپرده یک ساله تقسیم می کنیم.

نرم افزار های مختلفی وجود دارد که کار شما را راحت تر کرده اند، روند کارشان در محاسبه سود، بدون نیاز به انجام مراحل بالا است و می تواند سود ماهانه، سود روزانه، سود سه ماهه را به آسانی انجام دهد.

وام صندوق بازنشستگی

یکی دیگر از وام هایی که به متقاضیان داده می شود مربوط به قشر بازنشسته می باشد. مبلغ این وام هرچند کم است اما شاید گره گشای فردی به حساب بیاید. برای اطلاع پیدا کردن از مراحل ثبت نام، به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. اولویت گرفتن این وام صندوق بازنشستگی، با افرادی است که تاکنون وام دریافت نکرده اند و یا وام های دریافتی قبلی خود را تسویه کرده باشند. برای ثبت نام به مدرک خاصی نیاز نمی باشد و کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب حقوقی بانک عامل کافی می باشد. در این وام به دلیل محدودیت پرداخت بانک عامل، امکان جا به جایی اولویت وجود ندارد.

اگر چند وظیفه بگیر وجود داشته باشد، باید همه فرم تعهد وراث را امضا کنند و به مدیریت استان تحویل دهند، زیرا وام با رضایت همه باید به یک نفر برسد.

مرحله دوم ثبت نام وام صندوق بازنشستگی از اردیبهشت امسال آغاز شد. مبلغ این وام 7 میلیون تومان می باشد. اقساط وام صندوق بازنشستگی 36 ماه و کارمزد آن 4 درصد است.

پس از اتمام ثبت نام تمامی سوابق درخواست کنندگان از جمله میزان حقوق، وام های دریافتی و بهره مندی از سایر تسهیلات مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اولویت بندی بر مبنای اعتبار تخصیصی، واجدین شرایط انتخاب و در سایت صندوق اسامی افراد اعلام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top