تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/17 - 16:49
کد خبر: 362775

دولت هلند از عامل ترور شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری حمایت می‌کرده!

منوچهر متکی در خصوص اقدام غیرقانونی هلند در اعطای پناهندگی به مجرم تروریستی محمدرضا کلاهی گفت: متاسفانه کشور هلند پیشینه‌ای منفی به لحاظ حقوق بشر، به لحاظ رعایت حقوق ملت‌ها و رعایت حقوق بین‌الملل دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» وزیر خارجه و دیپلمات سابق ایران، در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با اعطای پناهندگی دولت هلند به یک تروریست و مسئولیت این کشور در قبال قربانیان جنایت هفتم تیر چیست؟ بر مسئولیت دولت هلند در قبال اعطای پناهندگی به مجرم تروریستی فاجعه هفتم تیر، محمدرضا کلاهی، تاکید کرد.

وی که با انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت‌وگو می کرد، با تشکر از اقدامات انجمن گفت: اقدام خوب انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیش از دو دهه گذشته آثار و برکات خیلی خوبی داشته و تا حدودی توانسته چهره کسانی که با نام های معنون حقوق بشر و دموکراسی و حمایت از غرب بر پیکر این ملت خنجر زده و افرادی را به شهادت رسانده اند، افشا و آشکار کند و من شاهد تلاش های این مجموعه در ارتباط با جنایات منافقین در ایران بوده ام.

وی در ادامه گفت: آن زمان آمریکایی‌ها بنا به مصالح و شرایطی که در آن قرار گرفته بودند و با توجه به اینکه منافقین یک سلسله ترورهایی را انجام داده بودند، این گروه را در لیست تروریسم قرار دادند و بعدها بنا به مصالح دیگری آنها را از لیست خارج کردند.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه در خصوص اقدام غیرقانونی هلند در اعطای پناهندگی به مجرم تروریستی محمدرضا کلاهی بیان داشت، کشور هلند متاسفانه پیشینه ای منفی به لحاظ حقوق بشر، به لحاظ رعایت حقوق ملت ها و رعابت حقوق بین الملل دارد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات ضد حقوق بین الملل از سوی دولت هلند بیان داشت: هلند اولین کشوری است که در دادن سلاح شیمیایی به صدام در دادگاههای خودش محکوم شده و شرکتی که اقدام به فروش سلاح های شیمیایی به صدام کرده و منجر به فاجعه حلبچه و سردشت شده و بسیاری به شهادت رسیدند، برای اولین بار در دادگاه خود کشور هلند محکوم شد.

متکی در بخش دیگری از مصاحبه گفت: اقدام دیگر هلند مسئله پناه دادن به جدایی طلبان تروریست ایرانی بوده است. از جمله برخی از سران گروههایی که در خوزستان فعالیت‌های تجزیه طلبانه داشتند. دولت هلند آن تروریست ها را پناه می داد و بسیار متکبرانه وقتی که در ایران بازداشت شدند، مدعی می‌شدند هلندی هستند و خواستار دفاع از حقوق شان بودند.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی در ادامه بیان داشت: مورد آخری که متاسفانه هلند هیچ کارنامه درخشانی ندارد موضوع اعطای پناهندگی به مسئول اقدام تروریستی یکی از فاجعه هایی است که یک ملت، قریب چهل سال داغدار شهدایش و از جمله رئیس قوه قضائیه و وزرا و بیست و هفت نفر از نمایندگان مجلس، می باشد.

وی ادامه داد: من خودم آن موقع نماینده مجلس دوره اول بودم، عاملش همین فرد [محمدرضا کلاهی] بوده و به این فرد، در حالی که هویتش کاملا برای سرویس های اطلاعاتی هلند، آلمان و غرب مشخص بوده، در یک همدستی و با اجرای دولت هلند، پناهندگی می‌دهند و به مدت سه دهه امکانات و تسهیلات برایش فراهم کردند.

متکی در ادامه گفت: آنها از وی حفاظت می کردند و من فکر می کنم امروز [حقوق] خونخواهان شهدای هفتم تیر که خانواده های شهدای معظم هستند و 27 نفر جانباز از حادثه هفتم تیر که برخی از آن ها را همی‌نجا [در یادمان شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا] دارید مشاهده می کنید، مثل آقای کیاوش که نماینده مجلس بودند و بیش از سی سال از جراحت های آن اقدام رنج بردند و همین ماههای گذشته مرحوم شدند و از دنیا رفتند، همه اش به گردن دولتی است که این تسهیلات و امکانات و پناهندگی را برای آنها فراهم کردند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه در پاسخ به سوالی پیرامون میزان مسئولیت دولت هلند در قبال خانواد های قربانیان حادثه تروریستی هفتم تیر بیان داشت:، من فکر می کنم که همانند موضوع سلاح های شیمیایی یکبار دیگر دادگاههای هلند استقلال خودشان را نشان بدهند و در دفاع از حق ملت مظلوم ایران و خانواده های شهدا که به نمایندگی از همه ملت ایران این دادخواهی را در دادگاههای آن کشور دارند، به دادخواهی خانواده های شهدای هفتم تیر که دادخواهی همه مردم ایران است، توجه کنند.

متکی ادامه داد، با توجه به پیگیریهایی که در حاشیه نسبت به این فرد، یعنی کلاهی، در هلند صورت می گیرد، آشکارا مشخص می باشد که به سازمان منافقین پیوستگی دارد و این هم نکته دیگری است که برای غرب مایه شرمساری است؛ یعنی پناه دادن به کسانی که در این اقدام تروریستی نقش و حضور داشتند.

وی در پایان گفت: از تلاش های انجمن دفاع از قربانیان تروریسم صمیمانه تشکر می کنم و خسته نباشید میگویم و علیرغم برخی از بی‌مهری ها، امیدوارم با عزم جزم به تلاش‌هایتان ادامه دهید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top